Roligare huv?

Aton
26 januari 2010 · 13 Inlägg

Hjälp!
Är sugen på luftintag eller scoop på huven för att göra den lite roligare. Men vad är lättaste moddningen?
Funderar på att såga upp två intag och sätta nät under, men chansen att färgen spricker osv runt om känns stor... FÖRSLAG?



MVH Anton!

Carpe Diem!
Mercedes slk 200 "r170" (1997)
canterbury Diffmeister
26 januari 2010 · 49 Inlägg

köp en kolfiberhuv eller liknande. Är svårt att göra det snyggt och hållbart i huven med spänningar och de värmeväxlingar som blir....beror ju iofs på hur petig du e

Enkel logik: Golf är en sport, alltså kör jag sport-bil
Aton
26 januari 2010 · 13 Inlägg

Tänkte försöka hålla kostnaden nere, och en sådan är aldrig billig tyvärr! Nogrann vet ja inte, ingen utställningsbil. men vill gärna hålla en någorlunda nivå smile

Carpe Diem!
Mercedes slk 200 "r170" (1997)
PlatinumRacing
26 januari 2010 · 597 Inlägg

Blir nog svårt o få till det utan hål på huven eller kanter på scoopet.

Detta går emot mina principer: Men ett alternativ kan vara att slipa ner kanterna snett på scoopet så att man får ett intryck av att det inte finns några kanter och att scoopet följer "huvlinjen" och sedan är det bara att lima/skruva fast den. Inget jag rekomenderar man gör men smaken är som baken och så länge du är nöjd med bilen så funkar detta knep utmärkt.

MVH

Aton
26 januari 2010 · 13 Inlägg

Tack för tipset smile en tanke på de har jag med haft.. Men känns som resultat hellre blir hemskt än bra! Hål i huven är ingen fara, men är just orolig att ja skadar den så jag endå slutar med många timmars spackling och omlack tyvärr hmm

Carpe Diem!
Mercedes slk 200 "r170" (1997)
PlatinumRacing
26 januari 2010 · 597 Inlägg

Aton skrev:
Tack för tipset smile en tanke på de har jag med haft.. Men känns som resultat hellre blir hemskt än bra! Hål i huven är ingen fara, men är just orolig att ja skadar den så jag endå slutar med många timmars spackling och omlack tyvärr hmm

Om du vill så kan jag göra en 3d modell av din huv och ett valfritt scoop i veckan på datorn så du kan se ungefär hur det skulle se ut. Använder mig utav Catia.



MVH

Senast redigerat av PlatinumRacing (26 januari 2010)

Aton
26 januari 2010 · 13 Inlägg

Tack för erbjudandet! smile tror ja ska kika runt lite först på vilket sorts scoop osv först. Men PM:ar dig  om ja hittar någon modell som är lockande, tusen tack ändå! smile

Carpe Diem!
Mercedes slk 200 "r170" (1997)
PlatinumRacing
26 januari 2010 · 597 Inlägg

Aton skrev:
Tack för erbjudandet! smile tror ja ska kika runt lite först på vilket sorts scoop osv först. Men PM:ar dig  om ja hittar någon modell som är lockande, tusen tack ändå! smile

Det e lugnt bara o hojta till när du hittat ett scoop så fixar jag resten.

MVh

Koop
26 januari 2010 · 1 867 Inlägg

Köp en huv från en GT4 carlos sainz? då får du scoop och en huv som är gjord för det.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
27 januari 2010 · 1 948 Inlägg

Koop skrev:
Köp en huv från en GT4 carlos sainz? då får du scoop och en huv som är gjord för det.

Den huven är det som gäller för dessa bilarna, sågar du hål i den kommer du sabba det värdet bil har duktigt... samt att jag nog bara sett ett par tre bilar där detta såg bra ut också...

I regel blir det snett o jävligt samt ser ut som någon nödlösning man gör på folkracebilar...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Aton
27 januari 2010 · 13 Inlägg

Har vart sugen på en sån huv, men verkar VÄLDIGT svåra att få tag i! och jag tror inte heller att de är lätt att få det bra tyvärr..  hmm

Carpe Diem!
Mercedes slk 200 "r170" (1997)
joonte_ got stance?
27 januari 2010 · 546 Inlägg

motivlack då slipper du oroa dig för allt vad spacckellsprickor är

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
master_-
27 januari 2010 · 730 Inlägg

joonte_ skrev:
motivlack då slipper du oroa dig för allt vad spacckellsprickor är

Nu var det väl inte motivlack vi pratade om?yikes

GT4 huven skulle sitta som handen i handsken, men som du säger så är den nog inte lätt att få tag i

Aton
27 januari 2010 · 13 Inlägg

Nej precis, inget sånt vill jag ha! scoop eller luftintag på enkelt och billigt vis smile och absolut gt4 huv vore det ultimata! MEN...

Carpe Diem!
Mercedes slk 200 "r170" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang