Frusna 6x9

smurfrosa
29 januari 2010 · 32 Inlägg

tänkte kolla om det går å rädda ett par 6x9:or som suttit i bilen när det vart minus utan varesig bagagelucka/bakruta och dem verkar ha tatt skada av detta då dem heltplötsligt spelar skit

högtalarna är av märket Lightning audio "Bolt" 6x9 225watts

stahre
29 januari 2010 ·

dom mår ju inte bra av sånna förhållanden, men ta in dom i värmen ett tag, prova sedan spela dom på lååååg volym ett tag. Inte så smart att dra på fullt direkt...

michieff ljudfantast
29 januari 2010 · 1 372 Inlägg

nja, har aldrig varit med om att högtalaren skulle spela sämre pga kyla. Kolla över dina kopplingar, kanske är det kablarna som glappar i kontakterna? Sedan är det inga dunderelement du har heller, en heads up

evilaudio
29 januari 2010 · 16 195 Inlägg

michieff skrev:
nja, har aldrig varit med om att högtalaren skulle spela sämre pga kyla. Kolla över dina kopplingar, kanske är det kablarna som glappar i kontakterna? Sedan är det inga dunderelement du har heller, en heads up

får man frost i talspolen så låter de illa..


inte helt ovanligt..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
stahre
29 januari 2010 ·

ikan ju vara andra sker som fukt eller nåt då han skriver att dom satt i en bil utan bakruta o baklucka

michieff ljudfantast
29 januari 2010 · 1 372 Inlägg

EA, precis, men då behövs fukt smile

jag vet hur det känns med vatten i elementen smile majade mina mutanthögtalare på så vis i dörren för att regnet droppade in på dem

Janneutanb
29 januari 2010 · 7 272 Inlägg

michieff skrev:
EA, precis, men då behövs fukt smile

jag vet hur det känns med vatten i elementen smile majade mina mutanthögtalare på så vis i dörren för att regnet droppade in på dem

Med tanke på att bilen har stått utan bakruta/lucka så finns det nog stor risk att minst fukt har letat sig in wink

evilaudio
29 januari 2010 · 16 195 Inlägg

michieff skrev:
EA, precis, men då behövs fukt smile

jag vet hur det känns med vatten i elementen smile majade mina mutanthögtalare på så vis i dörren för att regnet droppade in på dem

å va tror du att de blir i en bil som står ute när de e piss kallt å sen kör man me den så att den blir varm? 

MASSSOR me fukt å kondens.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
michieff ljudfantast
30 januari 2010 · 1 372 Inlägg

Antar att vissa bilar är värre än andra, men jag har inte upplevt så mycket kondens att det inte kan vädras ut. Kankse haft tur med mina element, men vad vet jag

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang