Lambdalonds fel hela tiden

Putteee
4 februari 2010 · 193 Inlägg

Hejsan

Jag har en riktigt konstigt fel min labdasond går isönder hela tiden , fattar inte varför många säger att om man har kört med trasig lambda så kan det gegga igen katten , blir katten typ tät då? , för bilen har gått dåligt i snart 1 år riktigt dåligt, och har bytt 3 st lambdasonder 2st bosch och 1 biltema ,

någon som har nån aning om att de är så?

Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Mr_V
4 februari 2010 · 243 Inlägg

felaktig lamda kan ge för mycket bränsle = baktänder överblivet bränsle i katten som då går sönder.

Mr_V
4 februari 2010 · 243 Inlägg

definera "gå dåligt".

Putteee
4 februari 2010 · 193 Inlägg

Mr_V skrev:
definera "gå dåligt".

okej men ja har en annan kat som inte är volvo 940 orginal kan man flytta lambdan upp till närmare toppen som den sitter på 740/240 vissa av dom?

Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Mr_V
4 februari 2010 · 243 Inlägg

rent funktionsmässigt, ja. men dom vart ju ner flyttade av en anladning, vilken vet jag inte. att den "går dåligt" kan även ha med LMM att göra, den styr också bränsle/luft förhållandet, är det fel på den får ju lamdan ta konsekvenserna med tanke på placeringen...

Putteee
4 februari 2010 · 193 Inlägg

Mr_V skrev:
rent funktionsmässigt, ja. men dom vart ju ner flyttade av en anladning, vilken vet jag inte. att den "går dåligt" kan även ha med LMM att göra, den styr också bränsle/luft förhållandet, är det fel på den får ju lamdan ta konsekvenserna med tanke på placeringen...

ja det är sant kan kolla o slänga i en ny har en liggandes ,

den är även svår startad o så ibland skjuter han när ja växlar bara ibland :p

Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang