Www.dbakuten.se Beställning som gick fel!

Erik_Anderss0n
5 februari 2010 · 41 Inlägg

Hejsan, jag har nu lite frågor och en smårolig grej att berätta. Den 25/1 beställde jag 2x4 ohms L7:or demospelade från www.dbakuten.se

Jag mejlade in till dom angående ritningar, och då sa "Björn" att jag skulle få med några olika varianter på ritningar tillsammans med basarna, och att det skulle bli ett visst dröjsmål på paketet. (Jag skulle även få med en tröja för väntetiden).

Idag kom alltså basarna 5/2. Det första jag ser när jag öppnar kartongen är 2OHM. Jahapp tänkte jag, är väl bara kartongerna som är begagnade. Sen när jag fått ur basarna såg jag att ingen tröjar var med, så tänkte bara jaja skit samma en tröja är ju inte så viktig. Men INTE hade jag fått några ritningar heller. Så då ringde jag in till Björn @ DBAKUTEN och sa att jag inte fått med några ritningar som han sagt, och att det stod 2 OHM på kartongerna. Då svarar han något i stil med: Näe vi hade inga så jag skickade 2x2 ohm iställe, och jag svarar: ...??!?!?! hur fan ska jag kunna driva 2st 2ohm med mitt steg? Då svarar killen, JAMEN fel händer ju!!!

Så det blev iallfall så att jag ska skicka tillbaka basarna så sa han att jag skulle få "bra pris" på några nya 2x4 ohm.

Nu till frågan, är inte han tvungen att skicka mig 2x4 ohm till samma pris när jag beställt sånna.? Är väl inte mitt problem om dom trodde att det var 2x4 ohm dom hade demo av och så var det 2x2ohm?

På sidan stod det ju stort L7 2x4 OHM

/Erik

Senast redigerat av Erik_Anderss0n (5 februari 2010)

DC4
5 februari 2010 · 170 Inlägg

Samma pris eller pengar tillbaka då du beställde under vissa förutsättningar.

//DC

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS
Erik_Anderss0n
5 februari 2010 · 41 Inlägg

DC4 skrev:
Samma pris eller pengar tillbaka då du beställde under vissa förutsättningar.

//DC

Ja men pengarna tillbaka lär jag ju få men vill ju basarna..:Z

ChriZtoffer GAS democar 2018!
5 februari 2010 · 8 744 Inlägg

Erik_Anderss0n skrev:
...På sidan stod det ju stort L7 2x4 OHM

/Erik

Vad står det på basarna då? Har du mätt talspolarna?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Erik_Anderss0n
5 februari 2010 · 41 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

Erik_Anderss0n skrev:
...På sidan stod det ju stort L7 2x4 OHM

/Erik

Vad står det på basarna då? Har du mätt talspolarna?

Ja men han sa ju att han skickat fel. Dom hade skrivit på hemsidan 2x4, och nu är det ändrat till 2x2. Och är 150% säker

evilaudio
5 februari 2010 · 16 195 Inlägg

Erik_Anderss0n skrev:

ChriZtoffer skrev:

Erik_Anderss0n skrev:
...På sidan stod det ju stort L7 2x4 OHM

/Erik

Vad står det på basarna då? Har du mätt talspolarna?

Ja men han sa ju att han skickat fel. Dom hade skrivit på hemsidan 2x4, och nu är det ändrat till 2x2. Och är 150% säker

fel händer som sagt..

men va för steg ska du driva dom me??

samt va fick du betala för dom?

Senast redigerat av evilaudio (5 februari 2010)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Erik_Anderss0n
5 februari 2010 · 41 Inlägg

evilaudio skrev:

Erik_Anderss0n skrev:

ChriZtoffer skrev:
Vad står det på basarna då? Har du mätt talspolarna?

Ja men han sa ju att han skickat fel. Dom hade skrivit på hemsidan 2x4, och nu är det ändrat till 2x2. Och är 150% säker

fel händer som sagt..

men va för steg ska du driva dom me??

Klart, det förstår väl vem som helst. Men attityden, herregud. Går väl ringa, och säga :vi hade visst inte 2x4 ohms basar, går det bra med 2x2 ohm. + Det med ritningar + Tröjan.
Hade det varit jag som var försäljaren och tabbat mig så, då hade han fått 2x4 ohms basar till priset han betalat. Inge snack om saken. Gör försäljaren fel, löser dom problemet.

Jag har ett Mutant Ascension 1. Det klarar precis av 2 st L7 i 1ohm, och det driver knappast ut dom fullt.

Betalat 2500kr ST

Senast redigerat av Erik_Anderss0n (5 februari 2010)

michieff ljudfantast
5 februari 2010 · 1 372 Inlägg

eftersom det är vanligt att butiker "reserverar sig för tryckfel" så kan det vara så att du antingen får tillbaka pengar eller får lägga till lite extra beroende på skillnaden i priset mellan 2X4 och 2X2. Helt klart är det att personen som hanterade din order tabbade sig rejält. I dessa tider då butikerna skriker efter inkomst så borde man vara oerhört angelägen om att spara på sina kunder.

m_icke
5 februari 2010 · 16 Inlägg

om de e som du säger att du bestältl elemente med dubbla 4ohm spolar så förstår ja inte hur han kan ta sig frihet å skicka basar med "fel" impedans (oj vi hade slut på 1,8T motorer till din audi, du fick en 1,8 istället) i detta fall anser iallafall jag att db akuten står för frakten tillbaka till honom, samt den nya frakten till dig med rätt basar, att han missat å skicka med tröja/ritning kan väl vara en miss i stressen, men att medvetet skicka andra basar e uselt tycker jag.

Erik_Anderss0n
5 februari 2010 · 41 Inlägg

michieff skrev:
eftersom det är vanligt att butiker "reserverar sig för tryckfel" så kan det vara så att du antingen får tillbaka pengar eller får lägga till lite extra beroende på skillnaden i priset mellan 2X4 och 2X2. Helt klart är det att personen som hanterade din order tabbade sig rejält. I dessa tider då butikerna skriker efter inkomst så borde man vara oerhört angelägen om att spara på sina kunder.

Grejen är ju att det är demo basar. Orinarie pris är väl runt 3500-4000 kr st, jag betalade 2500kr. Köpte basarna endast därför att det var riktigt bra pris.

Erik_Anderss0n
5 februari 2010 · 41 Inlägg

m_icke skrev:
om de e som du säger att du bestältl elemente med dubbla 4ohm spolar så förstår ja inte hur han kan ta sig frihet å skicka basar med "fel" impedans (oj vi hade slut på 1,8T motorer till din audi, du fick en 1,8 istället) i detta fall anser iallafall jag att db akuten står för frakten tillbaka till honom, samt den nya frakten till dig med rätt basar, att han missat å skicka med tröja/ritning kan väl vara en miss i stressen, men att medvetet skicka andra basar e uselt tycker jag.

Var helt komiskt det han sa, typ som att det inte spelade någon roll om det var 2x2 eller 2x4. Sen fråga han också vad jag hade för steg. Man behöver ju fan ett steg för 10k för att driva ut 2st 2x2ohm L7 ens lite!

Senast redigerat av Erik_Anderss0n (5 februari 2010)

evilaudio
5 februari 2010 · 16 195 Inlägg

Erik_Anderss0n skrev:

m_icke skrev:
om de e som du säger att du bestältl elemente med dubbla 4ohm spolar så förstår ja inte hur han kan ta sig frihet å skicka basar med "fel" impedans (oj vi hade slut på 1,8T motorer till din audi, du fick en 1,8 istället) i detta fall anser iallafall jag att db akuten står för frakten tillbaka till honom, samt den nya frakten till dig med rätt basar, att han missat å skicka med tröja/ritning kan väl vara en miss i stressen, men att medvetet skicka andra basar e uselt tycker jag.

Var helt komiskt det han sa, typ som att det inte spelade någon roll om det var 2x2 eller 2x4. Sen fråga han också vad jag hade för steg. Man behöver ju fan ett steg för 10k för att driva ut 2st 2x2ohm L7 ens lite!

du behöver ju ett lika dyrt steg även fast basarna har 2*4 ohms spolar..

skulle kört me de basar du fick å kört med 1 steg per bas (samma typ av steg som du har nu)

kör du me de basar du fick på ett steg så e de ju bara koppla så att du lastar steget i 2 ohm(steget lämnar ca 1000 wrms @2ohm /14,4 volt) så se till at du har bra me ström.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
dbakuten TEAM dBAkuten
5 februari 2010 · 865 Inlägg

Som jag sa i telefonen så skrev jag fel på sidan angående imp men vi löser detta var lugn.

Alla kan göra fel men det viktigaste är att man rätta till det.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Erik_Anderss0n
5 februari 2010 · 41 Inlägg

evilaudio skrev:

Erik_Anderss0n skrev:

m_icke skrev:
om de e som du säger att du bestältl elemente med dubbla 4ohm spolar så förstår ja inte hur han kan ta sig frihet å skicka basar med "fel" impedans (oj vi hade slut på 1,8T motorer till din audi, du fick en 1,8 istället) i detta fall anser iallafall jag att db akuten står för frakten tillbaka till honom, samt den nya frakten till dig med rätt basar, att han missat å skicka med tröja/ritning kan väl vara en miss i stressen, men att medvetet skicka andra basar e uselt tycker jag.

Var helt komiskt det han sa, typ som att det inte spelade någon roll om det var 2x2 eller 2x4. Sen fråga han också vad jag hade för steg. Man behöver ju fan ett steg för 10k för att driva ut 2st 2x2ohm L7 ens lite!

du behöver ju ett lika dyrt steg även fast basarna har 2*4 ohms spolar..

skulle kört me de basar du fick å kört med 1 steg per bas (samma typ av steg som du har nu)

kör du me de basar du fick på ett steg så e de ju bara koppla så att du lastar steget i 2 ohm(steget lämnar ca 1000 wrms @2ohm /14,4 volt) så se till at du har bra me ström.

Varför skulle du kört 2x2ohm? Jag får ju ut 1500 rms om jag får ner steget i 1ohm med 2x4 basar, det är ändå för lite för 2 st L7or.

Erik_Anderss0n
5 februari 2010 · 41 Inlägg

dbakuten skrev:
Som jag sa i telefonen så skrev jag fel på sidan angående imp men vi löser detta var lugn.

Alla kan göra fel men det viktigaste är att man rätta till det.

MVH//Björn

Bra, då antar jag att denna tråd icke behövs.

MartinF
5 februari 2010 · 372 Inlägg

Mutant ascension 1 i 1ohm har jag dåliga erfarenheter utav. Fick aldrig i närheten utav samma kontroll som i 2ohm.

loudness
5 februari 2010 · 4 554 Inlägg

låser väl här då eftersom båda parter sagt sitt

om ts vill ha fler diskussioner är de bara att säga till så kan den öppnas igen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang