Alpine iDA-X305 vs. Kenwood KDC-BT8044U

Tube
5 februari 2010 · 116 Inlägg

Som ämnet säger, Alpine iDA-X305 vs. Kenwood KDC-BT8044U. Jag har kollat på båda dessa enheter, men är inte säker på vilken som är mest prisvärt. Jag kommer främst spela musik via min iPod Touch men vill ha bluetooth för att kunna ta samtal/ringa genom huvudenheten.

Alpine:n kräver en bluetooth-adapter som går på runt 1200 :- extra så den blir en rätt så saftig bit dyrare men är den så mycket smidigare när det gäller navigation och med mycket högre kvalité så väger det upp.

Så kort sagt, vilken av enheterna är mest prisvärd när det gäller att kunna koppla ihop en ipod/iphone och har bäst kvalité, samt enkelhet i bluetooth-sammanhang?

BMW Z4 "2.5i" (2003)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
5 februari 2010 · 2 009 Inlägg

Jag kan bara täla för kenwooden.
Jag kör med en nokia n82 emot min sån och har den inställd på att alltid connecta.
Så när jag hippar in i bilen och startar säger telefonen pip och det står downloading på skäörmen sen är allt klart för att ringa eller ta emot samtal.
Vill man går det även att välja BTAudio på stereon och då streama musik på ganska hysfad kvalite´.
Klart jämförbart med sladd.
Alpinen vet jag inte då jag inte har testat.
Men efter att ha använ kenwooden ett tag tycker jag den är mycke smidig och snabb.
Samt att den då är väldigt billig för vad man får för pengarna.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Tube
6 februari 2010 · 116 Inlägg

Ok, låter mycket bra! Får nog satsa på en sådan då. Tackar!

BMW Z4 "2.5i" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang