B230 F block, passar 405 eller 531topp?

osteeergren
7 februari 2010 · 49 Inlägg

Tjenare, jag tänkte stroka min b230F block, och trycka på en 405 eller 531 topp. undrar om allt går ihop eller om jag bör välja ett annat block. mvh adam

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
7 februari 2010 · 3 180 Inlägg

båda topparna passar rent fysiskt, men du kan få klabba med spridarhål och fördelare på 405an

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
osteeergren
7 februari 2010 · 49 Inlägg

okej, men jag tänkte också köra med en insprutare från e motor, de kan väl inte vara så mycket krångel. jag har min E motor sitta i nu men jag vet inte om de är lika lätt att stroka den, och på e motorn passar bara 531toppen och inte 405 har jag hört.

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..
Angeland
7 februari 2010 · 245 Inlägg

båda passar, på 405:an kan du inte köra med fördelaren i toppen. Det kan du med 531:an Och 405:an vet jag inte om den har spridar hål.

S.v.r
D_Carlsson Bonntrimmare
8 februari 2010 · 620 Inlägg

Ni har nog rört ihop det 405 har spridar hål i toppen för mekaniskt-insprut (typ b23e b21et)

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
osteeergren
8 februari 2010 · 49 Inlägg

okej, så då är de inge problem att köra med 405 med ett mekaniskt insprut från en b230E motor ?

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..
D_Carlsson Bonntrimmare
8 februari 2010 · 620 Inlägg

precis

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
D_Carlsson Bonntrimmare
8 februari 2010 · 620 Inlägg

men jag skulle hellre satsa på en vassare kam å porta en orginal topp lite själv istället eller om man inte har kunskap själv lämmna det till någon gammal rally eller folkrace åkare.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
megastreetracer
8 februari 2010 · 283 Inlägg

är de svårt att få en "hemma portning" att bli vettig? har alltid velat prova de? smile

...
Bensinskallen P o r s c h e
8 februari 2010 · 1 700 Inlägg

megastreetracer skrev:
är de svårt att få en "hemma portning" att bli vettig? har alltid velat prova de? smile

Nära de ä bara att fila på wink Min topp på folkraceaset ä hemmafilad och de funkar finfint


Sen dedär med topparna, jag vill bara att ni ska veta att de inte är spridarhål på alla 405:or. Dom toppar som de är spridarhål på är dom som suttit på en E-motor. Finns 160:or ( tror ja ), 398:or, 405:or och 530 med hål.

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
osteeergren
8 februari 2010 · 49 Inlägg

Nu vart de många olika teorirer. vilken topp bör jag köra med på min F motor med mekaniskt insprut? någon som vet säkert? smile

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..
SLG
8 februari 2010 · 498 Inlägg

Släng du på en 531-topp med V-kam. wink Det gör susen det. Har det själv på min 240 B230F.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
osteeergren
8 februari 2010 · 49 Inlägg

ja kanske borde göra de, men finns de spridarhål för mekaniskt insprut på dom?

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..
945TurboMS
8 februari 2010 · 261 Inlägg

nej

osteeergren
8 februari 2010 · 49 Inlägg

SLG skrev:
Släng du på en 531-topp med V-kam. wink Det gör susen det. Har det själv på min 240 B230F.

okej, men finns de hål för spridare till mekaniskt insprut på 531 toppen?

It's Better To Burn Out Than To Fade Away..
Bensinskallen P o r s c h e
8 februari 2010 · 1 700 Inlägg

osteeergren skrev:

SLG skrev:
Släng du på en 531-topp med V-kam. wink Det gör susen det. Har det själv på min 240 B230F.

okej, men finns de hål för spridare till mekaniskt insprut på 531 toppen?

Nej

Endast 530 kom med spridarhål, eftersom de fanns en/ ett par tidiga årsmodeller av 740 med b230E. Satt endast 160, 398, 405 på 240 vad ja minns, kanske 530 när de blev b230E men de har aldrig suttit 531 på 240.

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang