Xbox i bilen!?

WarCrap
29 mars 2005 · 11 Inlägg

Tjenare

Jag funderar på att skaffa dvd-spelare och en tv till kärran.
Jag har även ett xbox som jag tänkte montera in.
Men vad krävs av dvd:n och tv:n för att det ska funka, jag har kikat på dvd-spelare o sen tv på brl. Är det något speciellt jag ska tänka på, kanske någon som har tips på vad man ska införskaffa?

Mvh Anders

Markus_C Kart & Mätningstekniker
30 mars 2005 · 701 Inlägg

Du kan köpa vilken DVD som hälst samt tv. Sen så köper du en FM-mudelater och en AC-DC omvandlare sen är det bara att spela.

D_Xarz
30 mars 2005 · 157 Inlägg

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010067518

AC-DC omvandlare för just xbox. sen e d bara å köpa till någon slags LCD skärm till bilen. DVD spelaren kan du skippa för DVD skivor går ju att spela i xboxen..

hade själv tänkt göra detta en gång, e därför lite insatt

nofearsy Bilbyggare
30 mars 2005 · 225 Inlägg

X-box kräver då dvd kit om den inte är moddad ...

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
Flemm
30 mars 2005 · 172 Inlägg

Jag har hatt min X-Box i min bil. På teknikmagasinet har dom ett omvandlar från 12-230 eller hva det er, på 150w, och det funkade klock rent. Använde då också doms 7" skärm med tv-tuner !

Lycka till !

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A
WarCrap
30 mars 2005 · 11 Inlägg

Tack för alla svar!
Jag har funderat på att köpa en "JVC KD-DV5101" finns på brl.
Det borde alltså funka med en sådan, hade varit perfekt smile
Tack igen grabbar!

D_Xarz
30 mars 2005 · 157 Inlägg

jo.. glömde säga det, det behövs ju förståss DVD kit då om man ska kuna köra DVD filmer i den.. men de e bra mycket billigare en att köpa en skild dvd spelare wink

WarCrap
30 mars 2005 · 11 Inlägg

Jo de är sant smile
Men jag tror jag vill ha en vanlig dvd-spelare också för jag ska även montera in lite slutsteg o basar o sånt, så de är väl lika bra smile
Men vad ska man köpa mer för grejer om man köper en ""JVC KD-DV5101""
För att få xbox o tv o funka till allt ljud, hur ska man koppla ungefär i stora drag?
Första gången jag håller på med xbox i en bil smile

D_Xarz
30 mars 2005 · 157 Inlägg

alltså egentligen så behöver du inte DVD spelare där, inte ens får att få det att funka med slutsteg och basar.

Det enda du behöver är en vanlig cd spelare med både line-in och line-out.
Men jag antar att du vill ha dvd spelare smile

kort sagt skall du koppla på samma sätt som när man bara kopplar slutsteg till en cd spelare. bara att i ditt fall skall ljud rca-sladdarna som kommer från xboxen kopplas till ett line-in på DVD spelaren.

Sen för att få någon bild ur DVD spelaren och Xboxen så måste du dra bild rca sladden från xbox till LCD skärmen (samma sak också med DVD spelaren). Se till att den LCD skär du köper har två st line-in så att du kan få bild både från DVD spelaren och Xboxen.

WarCrap
30 mars 2005 · 11 Inlägg

Okej nu börjar jag hänga med mer och mer här hehe smile
Finns det uttag så att det räcker på den där dvd-spelaren, eller måste jag köpa något mer till den för att det ska funka?
Hur många line-in så att säga måste de finnas på dvd:n är det 2 st?
Tackar så hjärtligt för att du tar dig tid o hjälpa mig smile

D_Xarz
30 mars 2005 · 157 Inlägg

kollade just upp produkten på JVCs hemsida, den har en videoutgång (den som skall kopplas till LCD skärmen) och 1st ljudutgång (därifrån RCA skall kopplas till slutsteg)

så så länge du endast skall använda ett slutsteg så borde den ha tillräckligt med uttag (kan nog också funka med flera slutsteg ifall slutstegen du använder har fortsättning på RCA, alltså ett line-out)


För att du skall få ljudet att funka från Xboxen så måste dvdn ha 1st line-in, de e allt den behöver.

WarCrap
30 mars 2005 · 11 Inlägg

Okej låter kanon, men grejen är att jag ska ha 2 st slutsteg smile
Kanske skulle kollat upp modellen som är snäppet värre, kanske finns flera möjligheter?

D_Xarz
30 mars 2005 · 157 Inlägg

jepp, den har fler möjligheter (checkade just JVCs hemsida)

men vilken typ av slutsteg har du då? kan nämligen hända att det funkar endå.

WarCrap
31 mars 2005 · 11 Inlägg

Rockford Fosgate P4004 (4-kanaler)

http://www.rockfordfosgate.com/products … Amplifiers

Gurra Båtmekaniker
31 mars 2005 · 57 Inlägg

Kollade upp rockfordsteget och det ska funka med den dvd-spelaren du tänkt köpa.
Lycka till

Friska motorer tänder varje varv
WarCrap
31 mars 2005 · 11 Inlägg

Nice smile

Shunon
27 april 2005 ·

Har också tänkt slänga in xbox i bilen.. med 2st skärmar i nackstöden och en i din uttaget.. Ska bli kul o spela medans man e ute o rejsar big_smile

bule
23 juni 2005 · 1 Inlägg

hej !
Jag vill koppla min xbox i bilen, har köpt strömomvandlare ( 300W, 230V, 50HZ) kan man spela xbox med den adapter ???

spunk_totte VD / SPRINGPOJK
6 juli 2005 · 605 Inlägg

kan man koppla xboxet till cd enheten å plocka ut ljudet den vägen??

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
olandsbroder
6 juli 2005 · 19 Inlägg

Ingen som är sugen på att koppla in ett moddat xbox i bilen?
kolla: http://www.garaget.org/annonser/?view=53296#

My toyota supra is fantastic
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang