Bakre högtalare fungerar ej

Rolle90
19 februari 2010 · 221 Inlägg

jo så här ligger det till, för en vecka sedan köpte jag en Jeep Cherokee som har en del småfel - nästan allt är fixat nu men ett problem stör mig som fan

Det är att de bakre högtalarna (Som sitter i bakluckan) inte fungerar - jag öppnade upp där innan, då satt där bara en högtalare, så jag bytte ut den och satt i så där finns två.

hur som helst, först trodde jag att det var ett kabelbrott någonstans, men inte helt säker just nu, kan vara precis vad som helst känns det som.

Då jag köpte bilen fungerade bara en högtalare fram, men var bara en kontakt bak sterion som hade halkat isär.

Vad tror ni? Kabelbrott? Kabeln bak sterion? Sterion som är defekt kanske?

några tips på hur jag ska felsöka? Eller bör jag dra nya kablar direkt?

ValP2k
19 februari 2010 · 1 122 Inlägg

mest troligen nya kablar endel är riktiga jävla klåpare!

Senast redigerat av ValP2k (19 februari 2010)

gasa nu foer faen!
M_icke_
19 februari 2010 · 3 466 Inlägg

Rolle90 skrev:
jo så här ligger det till, för en vecka sedan köpte jag en Jeep Cherokee som har en del småfel - nästan allt är fixat nu men ett problem stör mig som fan

Det är att de bakre högtalarna (Som sitter i bakluckan) inte fungerar - jag öppnade upp där innan, då satt där bara en högtalare, så jag bytte ut den och satt i så där finns två.

hur som helst, först trodde jag att det var ett kabelbrott någonstans, men inte helt säker just nu, kan vara precis vad som helst känns det som.

Då jag köpte bilen fungerade bara en högtalare fram, men var bara en kontakt bak sterion som hade halkat isär.

Vad tror ni? Kabelbrott? Kabeln bak sterion? Sterion som är defekt kanske?

några tips på hur jag ska felsöka? Eller bör jag dra nya kablar direkt?

Men Rolle varför har du inte ringt mej istället, hör av dig så tittar jag på det åt dig!

Senast redigerat av M_icke_ (19 februari 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang