Luktar bensin går ej som den ska köver sig?

Adde_Hellmer VVS-MONTÖR
22 februari 2010 · 20 Inlägg

hej jag har en volvo 740 med b230f den har börjat bråka som fan körde felkodstest på den fick då 1-3-3 det är juh spjällhuskontakten satte dit en ny och ställde in men det hjälpte ej (nollade även motorn) lamdasondlampan lyser och den luktar bensin och går orent va kan det vara tror ni? tacksam för lite hjälp:P

Hemma Bra Men I Garaget Bäst!:d
Volvo 740 16v TURBO "Leksaken" (1991)
o_lindh
22 februari 2010 · 347 Inlägg

Du har en felkod eftersom lambadalampan lyser. Kolla vad det är för något.

Senast redigerat av o_lindh (22 februari 2010)

Adde_Hellmer VVS-MONTÖR
22 februari 2010 · 20 Inlägg

o_lindh skrev:
Du har en felkod eftersom lambadalampan lyser. Kolla vad det är för något.

jag har bytat spjällhuskontakten som var den felkoden jag fick har även kollat lamdasond och den är hel samt luftmasse mätaren trådarna är hela men den kanske kan ha fått fnatt?

Hemma Bra Men I Garaget Bäst!:d
Volvo 740 16v TURBO "Leksaken" (1991)
o_lindh
22 februari 2010 · 347 Inlägg

Du har nog en ny felkod nu eller så har inte den gamla felkoden försvunnit. Du måste kolla felkoder igen.

Adde_Hellmer VVS-MONTÖR
22 februari 2010 · 20 Inlägg

det har jag dessvärre redan gjort samt nollat "boxen"

o_lindh skrev:
Du har nog en ny felkod nu eller så har inte den gamla felkoden försvunnit. Du måste kolla felkoder igen.

Hemma Bra Men I Garaget Bäst!:d
Volvo 740 16v TURBO "Leksaken" (1991)
o_lindh
22 februari 2010 · 347 Inlägg

Lyser lambdalampan måste det finnas en felkod.

alsunna
22 februari 2010 · 140 Inlägg

ursäktar redan nu min dumma fråga men har du kört felkodtestet på båda uttagen 2 och 6? allt för att vara säker. skulle nog kunna misstänka lambdasonden som du kan mäta upp om den funger då den ska pendla mellan 0,1-0,9v och  ska ge ett värde på multimetern på o,2v har jag för mig. kommer dock inte ihåg vilka av kablarna du ska mäta på, men det märker du:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang