hjälp med chipp köp

ghost_boy83 CREW
30 maj 2006 · 2 594 Inlägg

tjena tängte chippa min volvo v70 2,5T  men har kollat på lite olika
motor nord skulle ta 4950kr sen hittade jag ett billigare företag dom tog 2500 och dom komm hemm tillen bra service men dom verkar inte så kännd och ägaren pratade engelska,vågar man lita på ett sånt företag,vilka garantier gäller vid chippning och vilka risker finns?

Madhouse
30 maj 2006 · 1 079 Inlägg

Finns inga garantier egentligen det värsta som kan hända är trasig box, rasad motor och dyl, ta nån chipleverantör som är känd, snacka lite med olika typ MTE/TME, Autotech, BSR stirra dig inte blind på priset men nästa chip jag köper blir från Autotech www.atechmotor.se iaf de har gott rykte och bemöter sina kunder väl.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
RonnieH Ford är min grej!
30 maj 2006 · 582 Inlägg

bor du i närheten av Västerås???

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
ghost_boy83 CREW
30 maj 2006 · 2 594 Inlägg

norpan skrev:
bor du i närheten av Västerås???

hej nej i sundsvall

RonnieH Ford är min grej!
30 maj 2006 · 582 Inlägg

sorry!
då kan jag ej hjälpa dig...

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
ghost_boy83 CREW
30 maj 2006 · 2 594 Inlägg

norpan skrev:
sorry!
då kan jag ej hjälpa dig...

på vilket sätt tängte du hjälpa mig då?

JohnnyA
30 maj 2006 · 104 Inlägg

Jag chippade nyligen min pärla och är riktigt nöjd. Kolla på  http://www.itsfun.nu Dom har riktigt bra priser och en försäkring du kan köpa till motorn när du chippar fall du är lite skeptisk smile

Riktiga män kör volvo!
ghost_boy83 CREW
30 maj 2006 · 2 594 Inlägg

JohnnyA skrev:
Jag chippade nyligen min pärla och är riktigt nöjd. Kolla på  http://www.itsfun.nu Dom har riktigt bra priser och en försäkring du kan köpa till motorn när du chippar fall du är lite skeptisk smile

ok värkar riktigt bra ränte fri bet mm, men mäsks det nån större skilnad när man har chippat??

JohnnyA
30 maj 2006 · 104 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

JohnnyA skrev:
Jag chippade nyligen min pärla och är riktigt nöjd. Kolla på  http://www.itsfun.nu Dom har riktigt bra priser och en försäkring du kan köpa till motorn när du chippar fall du är lite skeptisk smile

ok värkar riktigt bra ränte fri bet mm, men mäsks det nån större skilnad när man har chippat??

Ja det beror ju helt på vilken bil du ska cippa? smile har du turbo så får du ju stor skillnad, jag som inte har turbo märkte ingen SUPERSTOR skillnad men den går helt klart bättre över lag nu! Jag chippade iof min för att få ner soppaförbrukningen med 10% vilket ja inte lyckats med än den första veckan pga tung högerfot..!

Riktiga män kör volvo!
ghost_boy83 CREW
30 maj 2006 · 2 594 Inlägg

JohnnyA skrev:

ghost_boy83 skrev:

JohnnyA skrev:
Jag chippade nyligen min pärla och är riktigt nöjd. Kolla på  http://www.itsfun.nu Dom har riktigt bra priser och en försäkring du kan köpa till motorn när du chippar fall du är lite skeptisk smile

ok värkar riktigt bra ränte fri bet mm, men mäsks det nån större skilnad när man har chippat??

Ja det beror ju helt på vilken bil du ska cippa? smile har du turbo så får du ju stor skillnad, jag som inte har turbo märkte ingen SUPERSTOR skillnad men den går helt klart bättre över lag nu! Jag chippade iof min för att få ner soppaförbrukningen med 10% vilket ja inte lyckats med än den första veckan pga tung högerfot..!

jo jag har en turbo den skulle få 50hk mer och 310nwm Blir kange en liten skillnad dåsmile

JohnnyA
30 maj 2006 · 104 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

JohnnyA skrev:

ghost_boy83 skrev:

ok värkar riktigt bra ränte fri bet mm, men mäsks det nån större skilnad när man har chippat??

Ja det beror ju helt på vilken bil du ska cippa? smile har du turbo så får du ju stor skillnad, jag som inte har turbo märkte ingen SUPERSTOR skillnad men den går helt klart bättre över lag nu! Jag chippade iof min för att få ner soppaförbrukningen med 10% vilket ja inte lyckats med än den första veckan pga tung högerfot..!

jo jag har en turbo den skulle få 50hk mer och 310nwm Blir kange en liten skillnad dåsmile

Hehe, tro mej, du kommer märka skillnad! wink

Riktiga män kör volvo!
BoraV6
30 maj 2006 · 677 Inlägg

Antar att du menar Jürg och Powerchip. Ungefär alla chippade bilar i Östersund kör med hans chip och alla är nöjda. Har i övriga landet bara sett positiva reaktioner i inlägg här på garaget och på GTIklubben.
Så han är ingen bluffmakare! Och priserna handlar väl om att det är ett tyskt företag.

JohnnyA
30 maj 2006 · 104 Inlägg

BoraV6 skrev:
Antar att du menar Jürg och Powerchip. Ungefär alla chippade bilar i Östersund kör med hans chip och alla är nöjda. Har i övriga landet bara sett positiva reaktioner i inlägg här på garaget och på GTIklubben.
Så han är ingen bluffmakare! Och priserna handlar väl om att det är ett tyskt företag.

Kan inget annat göra än att hålla med dej!
Så du är från Östersund? Tjejen är därifrån, brukar åka upp dit emellanåt föro hälsa på släkten. Hur är det med bilåkandet där uppe? Har sett några fåtal bilar när ja vart där? Antar att ni kör på flygrakan ute på Frösön när det gäller? :p

Riktiga män kör volvo!
ghost_boy83 CREW
30 maj 2006 · 2 594 Inlägg

JohnnyA skrev:

BoraV6 skrev:
Antar att du menar Jürg och Powerchip. Ungefär alla chippade bilar i Östersund kör med hans chip och alla är nöjda. Har i övriga landet bara sett positiva reaktioner i inlägg här på garaget och på GTIklubben.
Så han är ingen bluffmakare! Och priserna handlar väl om att det är ett tyskt företag.

Kan inget annat göra än att hålla med dej!
Så du är från Östersund? Tjejen är därifrån, brukar åka upp dit emellanåt föro hälsa på släkten. Hur är det med bilåkandet där uppe? Har sett några fåtal bilar när ja vart där? Antar att ni kör på flygrakan ute på Frösön när det gäller? :p

Är från östersund me egentligen flyttade till sundsvall 2005
brukar bli på flygrakan elle så stänger dom av vägen mon lungvik brukar va mycke folk
det var ju crusing och  bil mässa i helgen va skojj som fan synd att du missa de smile

ghost_boy83 CREW
30 maj 2006 · 2 594 Inlägg

BoraV6 skrev:
Antar att du menar Jürg och Powerchip. Ungefär alla chippade bilar i Östersund kör med hans chip och alla är nöjda. Har i övriga landet bara sett positiva reaktioner i inlägg här på garaget och på GTIklubben.
Så han är ingen bluffmakare! Och priserna handlar väl om att det är ett tyskt företag.

ja just jo han var tysk jo det var han jag mena vet du om hann lämmnar några garantier eller så

Sharky
30 maj 2006 · 10 287 Inlägg

Chatta inte i trådar pojkar.....

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
ghost_boy83 CREW
30 maj 2006 · 2 594 Inlägg

Sharky skrev:
Chatta inte i trådar pojkar.....

Göran
Moderator

aj aj kapten

JohnnyA
31 maj 2006 · 104 Inlägg

O fasen, tror jag får lägga in något meddelande i forumet nästa gång jag tar och åker upp smile

Riktiga män kör volvo!
BoraV6
31 maj 2006 · 677 Inlägg

Vet ej hur det är med garantier, men maila eller ring och fråga!

Har chippat min där men det var ett år sedan och han är betydligt större nu.

Psychotic Brum säger bilen.
31 maj 2006 · 394 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

BoraV6 skrev:
Antar att du menar Jürg och Powerchip. Ungefär alla chippade bilar i Östersund kör med hans chip och alla är nöjda. Har i övriga landet bara sett positiva reaktioner i inlägg här på garaget och på GTIklubben.
Så han är ingen bluffmakare! Och priserna handlar väl om att det är ett tyskt företag.

ja just jo han var tysk jo det var han jag mena vet du om hann lämmnar några garantier eller så

Jag kör på hans chipp och de rullar på bra.. jag fick ett kvitto och han sa att de var ett års garanti på jobbet.. lätt värt de. men kolla felkoder på bilen innan du chippar så slipper du strul..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang