Försvinner kylarvätsk

fille90
26 februari 2010 · 76 Inlägg

tja har en 940 turbo 98  som jag får gå och fylla på kylarvätska.. har NR1 kikat och de läcker nånstans villket det inte gör NR2 inget vatten i oljan eller tvärt om. 
tubon är bytt för inte allt för många mil sedan så den räknar jag bort att de inte är.

försvinner ganska mycket vatten

så nu till frågan kan de vara topplockspakningen som gör det fast att de varken blandar vatten i oljan eller tvärt om?

en grej jag tycker värkar lite kneppigt är att bilen ståt i 2 dagar i garaget och när jag öppnar kylarvätskbehållaren så är de tryck i den tycker inte de borde vara de efter 2 dyng

BMW 535d (2005)
Germax
26 februari 2010 · 12 086 Inlägg

Polarens 940 turbo läckte i vattenpumpen, kolla den.

loow Jävel
26 februari 2010 · 2 018 Inlägg

vanligt fel är att de läcker i botten på expansions-kärlet. kolla även så att kylarn är tät längs kanterna. där har 3 av mina kylare läckt.

You got to risk it, to get the biscuit :)
fille90
28 februari 2010 · 76 Inlägg

tack för tipsen men hittade felet i dag efter en stund letande  slutade med att jag hitta att värmepaketet läcker

BMW 535d (2005)
Evil_90 +Uppfinnare+
28 februari 2010 · 643 Inlägg

tänkte precis säg det, hade det problemet på min 740 också, blev som en kladdig simbassäng under mattan wink är det värmeventilen är det själva paketet som läcker?

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
fille90
14 mars 2010 · 76 Inlägg

själva paketet läkte:( så just nu står bilen utan inredning panelen ligger i baksätet:( i väntan på delar

BMW 535d (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang