Hastighetsgräns på götabron i göteborg?

steven86
1 mars 2010 · 91 Inlägg

Hej

vad är det för hastighetsgräns på götabron i göteborg ? blivit osäker på den delen.. precis tagit körkort

Torlejf Bilvårdstönt.
1 mars 2010 · 1 109 Inlägg

Där är det 50 km/h.

Polisen står där relativt ofta så passa dig. wink

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
steven86
1 mars 2010 · 91 Inlägg

Tack för svar, men det finns inga fartkameror där va?

D_Nilsson
1 mars 2010 · 754 Inlägg

steven86 skrev:
Tack för svar, men det finns inga fartkameror där va?

Finns inga fartkameror, fast det är väldigt dumt att köra fortare än 50km/h där då det väldigt ofta är poliskontroll där som Torlejf säger. smile

Senast redigerat av D_Nilsson (1 mars 2010)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
steven86
1 mars 2010 · 91 Inlägg

jag vet, trodde det var 70 km/h då jag har trott det är samma hastighetsgräns som det är på den andra brons, älvborsgbron, där det är 70 kmh.

Calleklutt
1 mars 2010 · 241 Inlägg

Hastighetskontroll där varje dag känns de som typ, står alltid på Hisingssidan där man kör på bron (:

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
LordLife
1 mars 2010 · 998 Inlägg

Har själv tänkt samma sak vilken hastighet det är över bron, nu vet jag, alltid legat i 70, var det därför alla körde sakta tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
alain www.bimmerpower.org
6 mars 2010 · 3 995 Inlägg

På bron är det 50 km/h, om det inte finns nånt hastighet skylt, du måste kolla på målade vita sträckor mellan två körfält i samma ritning, dessa säger lika mycket som skyltar.
Där hastigheten är begränsad till 50km/h är oftast båda linjerna och avståndet mellan dem 3 m, kortare för båda i stan, kolla upp det, du kan se själv.
Tänk att ofta polisen befinner sig i lilla kontroll stugan vid broöppningen där dom inte syns och andra poliser vänta på dig efter bron då inte rekommenderad att köra över 50km/h

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
LordLife
6 mars 2010 · 998 Inlägg

Men polisen får väl inte gömma sig vid fartkontroll? har hört eller läst att dom får inte det pga att det finns en lag mot det.
Kanske är helt ute och åker.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Mortalis VW-nörd?
6 mars 2010 · 4 332 Inlägg

Kan ju säga att det ofta åker civilpoliser överbron också...inte få gånger jag åkt breve en 9-5a med två miljoner antenner på och uniformerade män tongue
Men ja...50 där

Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
6 mars 2010 · 259 Inlägg

Kör man från stan till hisingen e det la ganska lugnt? dom står väll bara på den sidan om man kör till stan?

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
Mortalis VW-nörd?
6 mars 2010 · 4 332 Inlägg

Fredrik wilhelmsson skrev:
Kör man från stan till hisingen e det la ganska lugnt? dom står väll bara på den sidan om man kör till stan?

Absolut inte! De står framförallt när du ska till hisingen tongue Perfekta platser att stoppa bilar på där, men som sagt, de drar över ofta me civila bilar också

Torlejf Bilvårdstönt.
6 mars 2010 · 1 109 Inlägg

LordLife skrev:
Men polisen får väl inte gömma sig vid fartkontroll? har hört eller läst att dom får inte det pga att det finns en lag mot det.
Kanske är helt ute och åker.

Polisen får gömma sig precis hur mycket dom vill. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Digital_Kicker
6 mars 2010 · 3 721 Inlägg

finns där hastighetsgränser i sverge?

Germax
6 mars 2010 · 12 086 Inlägg

LordLife skrev:
Men polisen får väl inte gömma sig vid fartkontroll? har hört eller läst att dom får inte det pga att det finns en lag mot det.
Kanske är helt ute och åker.

Det finns ingen lag om hur lr vart polisen får göra kontroller, jag har ringt polisen som kan sånna regler och frågat. Det finns därimot rekommendationer hur polisen ska va klädda mm när de inte sitter i bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang