Samlingstråd: Vad är min bil värd?

hangman
6 november 2014 · 2 174 Inlägg

Mack skrev:

hangman skrev:

dawwe skrev:
Hangaman: Du e rolig du. Du får lägga upp runt 100' för en tidig bil för att få en i riktigt bra skick. Din Pegga betingar inte mer än max 35'

Det är inte min pegga, och 35 är ett OK pris tycker jag, personligen hade jag inte gett 10 för dom där bilarna, franska bilar har ingen körglädje eller kvalité.

100k? pratar du e60 nu helt plötsligt....15 år gamla e39or pratar jag om...60 o de flödar gött om dom.

Varför har du den då upplagd??

Det är min mors.

Mack Forum- och sitemoderator
6 november 2014 · 26 151 Inlägg

hangman skrev:

Mack skrev:

hangman skrev:

Det är inte min pegga, och 35 är ett OK pris tycker jag, personligen hade jag inte gett 10 för dom där bilarna, franska bilar har ingen körglädje eller kvalité.

100k? pratar du e60 nu helt plötsligt....15 år gamla e39or pratar jag om...60 o de flödar gött om dom.

Varför har du den då upplagd??

Det är min mors.

Frågan kvarstår..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
dawwe ...has left the building...
6 november 2014 · 4 474 Inlägg

Hangman: Kan du inte ta av dig dina snurriga Butteriks-brillor? Länka till EN M5 E39 vänsterstyrd i rimligt skick med rimlig dokumentation o under 25000 mil för 60'? O så en länk till en M5 E60 med samma kravspec för 100' tack. Jag köper båda på studs, du kan även få 5' för besväret att länka.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
6 november 2014 · 2 390 Inlägg

Mack skrev:

hangman skrev:

Mack skrev:
Varför har du den då upplagd??

Det är min mors.

Frågan kvarstår..

Bilar som laddas upp måste ägas eller framföras av den som publicerar, alternativt någon närstående (sambo, släkting, förälder osv).

Senast redigerat av _Performance_ (6 november 2014)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
hangman
6 november 2014 · 2 174 Inlägg

Dowzy92 skrev:
Vad kan min saab vara värd? 1996 saab 900 2.0T
Nybytt koppling
sommar: aero fälgar i fint skick, vinter 15" fälgar med relativt nya vinterdäck
25500 mil
Helskinn
fin i lacken, någon liten rostfläck.
http://www1.garaget.org/archive/148/147822/343144/343144-3422183.jpg
http://www1.garaget.org/archive/148/147822/343144/343144-3255910.jpg

Vad tror folket? är den värd något?
Mvh MArtin

6-7 tusen beroende på bes, skatt, däck. Vad satte du i för koppling? Satte du i förstärkt gjorde du en bra affär då blir bilen mycket mer lättsåld

dawwe ...has left the building...
6 november 2014 · 4 474 Inlägg

Länka nu Hangman, pengarna bränner i min ficka...Eller var din "taktik" för två år sedan ungefär när du slängde ur dig att en "fin" M5 E39 kostar 60', att vänta 7-8 år innan du länkar så verkligheten hinner ifatt? Du är en äkta mytoman verkar det som...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
6 november 2014 · 2 390 Inlägg

dawwe skrev:
Länka nu Hangman, pengarna bränner i min ficka...Eller var din "taktik" för två år sedan ungefär när du slängde ur dig att en "fin" M5 E39 kostar 60', att vänta 7-8 år innan du länkar så verkligheten hinner ifatt? Du är en äkta mytoman verkar det som...

Jag gav 70 för min bmw m5 e39, detta var 2009. Den hade runt 18k mil på mätaren och i bra skick smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
dawwe ...has left the building...
6 november 2014 · 4 474 Inlägg

O du sålde den för 90 typ eller hur? Enstaka klipp finns alltid men nu dräller det ju av de för 60' enligt Hangman, men länka kan han inte. För 70' får du idag vad jag kallar "bil med visst behov av vård o service", 2009 lär det ha varit "billigaste på blocket". Runt de 100' får man ge för en fin-fin, ärlig tidig bil. Jag har koll har sonderat marknaden nyligen, dvs kollat på ett antal objekt

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Lohi
6 november 2014 · 46 Inlägg

dawwe skrev:
O du sålde den för 90 typ eller hur? Enstaka klipp finns alltid men nu dräller det ju av de för 60' enligt Hangman, men länka kan han inte. För 70' får du idag vad jag kallar "bil med visst behov av vård o service", 2009 lär det ha varit "billigaste på blocket". Runt de 100' får man ge för en fin-fin, ärlig tidig bil. Jag har koll har sonderat marknaden nyligen, dvs kollat på ett antal objekt

http://www.blocket.se/kronoberg/Bmw_m5_ … 12&w=3
75 000 hos bilhandlare. big_smile

Senast redigerat av Lohi (6 november 2014)

dawwe ...has left the building...
6 november 2014 · 4 474 Inlägg

Lohi: 75' är inte 60' väl? Testa o pruta den till 60'. Bilen du länkar till anser jag vara "skräp", bland annat är det hål i skinnet på förarstolen, originalfälgarna är borta o den har diverse "stickers".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
6 november 2014 · 2 390 Inlägg

dawwe skrev:
O du sålde den för 90 typ eller hur? Enstaka klipp finns alltid men nu dräller det ju av de för 60' enligt Hangman, men länka kan han inte. För 70' får du idag vad jag kallar "bil med visst behov av vård o service", 2009 lär det ha varit "billigaste på blocket". Runt de 100' får man ge för en fin-fin, ärlig tidig bil. Jag har koll har sonderat marknaden nyligen, dvs kollat på ett antal objekt

Köpte den av bror därav priset hehe smile men han fick köpa tillbaks den för samma pris sen. Men just 2009 var dom inte allt för dyra, du kunde få en fin för runt 80k då.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
dawwe ...has left the building...
6 november 2014 · 4 474 Inlägg

Perf: Ah so:). Ja då kan man göra klipp som heter duga:). Jag säger inte att man INTE kan hitta M5 E39 för 60', men de går med en gång o är sällan/aldrig vad jag kallar i "bra skick". Det gick nyligen en sv-såld 28000 milare för 50', såg OK ut för de pengarna, men inte vad jag vill kalla "bra skick". Men som Hangman påstår att det finns många för 60', och M5 E60 för 100'? Ja, absolut finns det säkert M5 E60 för 100', men då är det den allra-allra billigaste på blocket med tänkbarast sämsta historik. Men visst, tycker man att en sån bil är i "bra skick" så fine... Sen vet jag att M-bilar är överlag betydligt billigare i UK, men då är bilen felstyrd, o inte ens där kostar en "fin" M5 E60 8300£, vilket blir ca 100'. Ska man ha bilen klar för 100' i Sverige så måste man hitta en bil för typ 7500£, good luck...

Billigaste M5 E39 på Pistonheads, säg man får den för 5000£ efter ordentligt prut, men då skall den hem o reggas, typ 10' SEK kostar det. Så klar för 67-70', men då felstyrd. Bilen ser däremot ut att vara i bra skick!

Billigaste M5 E60 på Pistonheads, den får man kanske för 10000£, klar hemma runt 130-133', även den verkar vara i bra skick.

Men vi har fortfarande långt kvar till 60' resp 100'. O helt seriöst, för de pengarna Hangman säger att man hittar "bra bilar" så köper jag en av varje, på studs. Jag ordnar plats för två M till isf, inga problem:). Så mitt önskemål om EN länk borde väl gå att uppfylla? Eller är jag SÅ omöjlig?

Senast redigerat av dawwe (6 november 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
-jimmy
7 november 2014 · 377 Inlägg

Vad kan man få för en gammal V70 D5 -04 ?

Manuell låda, svart inredning halvskinn,dimljus,elstol,mm, det vanliga skulle jag tro ?
Besiktad ett bra tag till, skatten kommer snart..
SoV på fina aluminium fälgar.
Bilen är riktigt riktigt fräsch, finns varken rost eller bucklor på den.

Går de få 30k ?

http://i57.tinypic.com/razxc4.jpg
http://i60.tinypic.com/j7rrkk.jpg

Squidspeed #GoodToBeBad
7 november 2014 · 856 Inlägg

Vad har den rullat?

-jimmy
7 november 2014 · 377 Inlägg

Oj de glömde ja. 35tusen, så det är väl ingen lågmilare direkt.

dawwe ...has left the building...
7 november 2014 · 4 474 Inlägg

Nu funkar det ju som så att om du kostar på en bil X antal kronor så höjer den värdet på sin höjd med 75% av det du kostat på den, o det är ett extrem fall....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Evildan
7 november 2014 ·

_Performance_ skrev:

Mack skrev:

hangman skrev:

Det är min mors.

Frågan kvarstår..

Bilar som laddas upp måste ägas eller framföras av den som publicerar, alternativt någon närstående (sambo, släkting, förälder osv).

Finns medlemmar som ogenerat lägger upp någon bil som ägs av företaget denna arbetar åt med hänvisning till just ordvalet framförs.
Detta innebär att det går att låna alternativt provköra valfri bil hos den lokala bilnasaren, köra med den och ta bilder och lägga upp, då ordet framföra inte innebär att någon har besittning av fordonet mer än för just den aktuella stunden.

-jimmy
7 november 2014 · 377 Inlägg

hangman skrev:

-jimmy skrev:
Oj de glömde ja. 35tusen, så det är väl ingen lågmilare direkt.

30 är inga problem, sänk den lite, snyggare fälgar, dioder, 05ans bakljus...då får du ganska mycket mer.

Okej okej, kommer inte göra något åt bilen..
Men allt över 30 får väl ses som ok. smile

Senast redigerat av -jimmy (7 november 2014)

Kevaz Hellre basa än gasa.
7 november 2014 · 1 093 Inlägg

Har lite planer på att sälja bruksbilen för att köpa en vinterbil istället.

Är en Saab 9-3 -00 äkta Aero (aeron utan kjolpaketet med bara aerovingen)
Besiktad till sommaren 2015 samma med skatt.
Endast vinterdäck (ruskigt bra)
~35k mil på mätaren
Serviceboken är ifylld till 30k mil ifrån saab efter det är service gjort utav mig.
Ser helt okej ut (har tyvärr ingen bild just nu) är lite rost vid bakhjulet och lite på bakluckan men inget större.
Jätte fin inredning.
Går mjukt fint och inga missljud!

Någon som kan uppskatta pris på ett ungefär? smile

Senast redigerat av Kevaz (7 november 2014)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang