Samlingstråd: Vad är min bil värd?

JBeam
15 december 2015 · 201 Inlägg

Volvo S60 T5 -2002-Manuell-Fullutrustad-22.000mil
Silvermet, 100% original
Besiktigad och skattad till Juni 2016
Elstyrd glastaklucka
Elinfällbara backspeglar
Elstyrda stolar med minne
GPS navigator fjärrkontroll
Spaceball
Helskinn
Avtagbart drag

Gubbkörd, få ägare i fint skick.

felcan
15 december 2015 · 9 Inlägg

jo det sitter "fel motor" men vad jag har hört skulle den gå igenom i alla fall bara det inte syntes att det var en annan så det hoppas jag inte är något problem.

it_mutt Avstängd
15 december 2015 · 10 388 Inlägg

felcan skrev:
jo det sitter "fel motor" men vad jag har hört skulle den gå igenom i alla fall bara det inte syntes att det var en annan så det hoppas jag inte är något problem.

Den går mao igenom så länge ingen inser att det är fel motor, för då går den inte igenom.

Det är ju givetvis inget problem så länge ingen ser det, men, det går ju inte att garantera ens till nästa gång den ska "in".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 december 2015 · 17 523 Inlägg

Funderar på en annan släde som bruksbil jag snubblat över. Vad får jag för min Volvo V70n D5 automat -02? Normal utrustning med ACC, hissar, SoV-däck osv. På blocket begär folk lite hur som helst. 21750 mil. Full bok. Dragkrok.

https://www1.garaget.org/archive/90/89434/365431/365431-3466361.jpg

Bilen finns i min profil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tyfors Svetsare
28 december 2015 · 1 152 Inlägg

Står i valet å kvalet om ja ska sälja bettan.

530d -99 automat gått 44000 mil. nyskatt i slutet av nov men har bes ti nu, går feb ut, allt nytt å  bytt i bakvagn även stötdämpare å fjädrar runt om, 2 nya sommardäck 2 däck mindre bra på E61 fälgar, vinterdäck på original fälgar duger denna vinter ut.
Kända fel trasiga positionljus fram och höger elhiss bak funkar inte.

Går bra i maskin å drivlina men repor å nån bula finns, invändigt är hoo hel men finns fläckar, svart tyg inredningen med svart pianolack.

https://www1.garaget.org/archive/49/48474/346628/346628-3659800.jpg
Säljs utan extraljusen.

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 december 2015 · 17 523 Inlägg

Tyfors skrev:
Står i valet å kvalet om ja ska sälja bettan.

530d -99 automat gått 44000 mil. nyskatt i slutet av nov men har bes ti nu, går feb ut, allt nytt å  bytt i bakvagn även stötdämpare å fjädrar runt om, 2 nya sommardäck 2 däck mindre bra på E61 fälgar, vinterdäck på original fälgar duger denna vinter ut.
Kända fel trasiga positionljus fram och höger elhiss bak funkar inte.

Går bra i maskin å drivlina men repor å nån bula finns, invändigt är hoo hel men finns fläckar, svart tyg inredningen med svart pianolack.

http://www1.garaget.org/archive/49/48474/346628/346628-3659800.jpg
Säljs utan extraljusen.

På bilden ser det ut som fjädern fram gått av. Eller är den toksänkt? 44000 mil? Den kan bli lite svårsåld.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tyfors Svetsare
28 december 2015 · 1 152 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Tyfors skrev:
Står i valet å kvalet om ja ska sälja bettan.

530d -99 automat gått 44000 mil. nyskatt i slutet av nov men har bes ti nu, går feb ut, allt nytt å  bytt i bakvagn även stötdämpare å fjädrar runt om, 2 nya sommardäck 2 däck mindre bra på E61 fälgar, vinterdäck på original fälgar duger denna vinter ut.
Kända fel trasiga positionljus fram och höger elhiss bak funkar inte.

Går bra i maskin å drivlina men repor å nån bula finns, invändigt är hoo hel men finns fläckar, svart tyg inredningen med svart pianolack.

http://www1.garaget.org/archive/49/48474/346628/346628-3659800.jpg
Säljs utan extraljusen.

På bilden ser det ut som fjädern fram gått av. Eller är den toksänkt? 44000 mil? Den kan bli lite svårsåld.

Jo blev en miss när fjädrar å dämpare beställdes, hoo sänkte 90mm fram men de som stod på deras sida när ja beställde så skulle de va original, så hoo är toksänkt hmm

44000 mil stämmer.

Antingen så blir hoo int såld men ja kan ha na kvar tills hoo rasar oxå, trivs riktigt bra me denna men just nu behövs inte 2 bilar, lite därför ja funderar på hur ja ska göra.

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
dawwe ...has left the building...
28 december 2015 · 4 474 Inlägg

8-10' för 530d -99 om man vill ha den såld. Milen skrämmer trots att motorn är "skottsäker", lådan är det värre med, klen jänke-låda som till o med e "underrated" i förhållande till effekten om jag inte missminner mig

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Tyfors Svetsare
28 december 2015 · 1 152 Inlägg

dawwe skrev:
8-10' för 530d -99 om man vill ha den såld. Milen skrämmer trots att motorn är "skottsäker", lådan är det värre med, klen jänke-låda som till o med e "underrated" i förhållande till effekten om jag inte missminner mig

Automaten på e60 har ja läst om men hittar inge på e39 när ja leta förr.

Nja för den summan så behåller ja na, då allt i bakvagn gick på 8 bara i delar. Nu har ja ju inte räknat att tjäna multum bara för att de vart dyrt wink

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 december 2015 · 17 523 Inlägg

Tyfors skrev:

dawwe skrev:
8-10' för 530d -99 om man vill ha den såld. Milen skrämmer trots att motorn är "skottsäker", lådan är det värre med, klen jänke-låda som till o med e "underrated" i förhållande till effekten om jag inte missminner mig

Automaten på e60 har ja läst om men hittar inge på e39 när ja leta förr.

Nja för den summan så behåller ja na, då allt i bakvagn gick på 8 bara i delar. Nu har ja ju inte räknat att tjäna multum bara för att de vart dyrt wink

Jag ville inte säga det först men över 10000:- lär du inte få. Lådan lever på sina sista dagar. Den kan rasa imorgon. Men visst är det en förbannat trevlig bil! Du får dock ta och återställa den till originalskick (ej sänkt, bort med extraljus) om den ska gå att sälja överhuvudtaget.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
hangman
28 december 2015 · 2 174 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Funderar på en annan släde som bruksbil jag snubblat över. Vad får jag för min Volvo V70n D5 automat -02? Normal utrustning med ACC, hissar, SoV-däck osv. På blocket begär folk lite hur som helst. 21750 mil. Full bok. Dragkrok.

http://www1.garaget.org/archive/90/89434/365431/365431-3466361.jpg

Bilen finns i min profil.

20-23 max.

Tyfors Svetsare
28 december 2015 · 1 152 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Tyfors skrev:

dawwe skrev:
8-10' för 530d -99 om man vill ha den såld. Milen skrämmer trots att motorn är "skottsäker", lådan är det värre med, klen jänke-låda som till o med e "underrated" i förhållande till effekten om jag inte missminner mig

Automaten på e60 har ja läst om men hittar inge på e39 när ja leta förr.

Nja för den summan så behåller ja na, då allt i bakvagn gick på 8 bara i delar. Nu har ja ju inte räknat att tjäna multum bara för att de vart dyrt wink

Jag ville inte säga det först men över 10000:- lär du inte få. Lådan lever på sina sista dagar. Den kan rasa imorgon. Men visst är det en förbannat trevlig bil! Du får dock ta och återställa den till originalskick (ej sänkt, bort med extraljus) om den ska gå att sälja överhuvudtaget.

Jo höjas ska hoo innan/om de blir försäljning, samma me ljusen, dom behåller ja. Blir väl som så i slut ändan hoo lackas mattsvart sen går hoo så länge hoo går smile ja köpte na för 2 år sen då hade hoo gått 36 så ja är nöjd me va hoo har hållit för (pendla 125mil i veckan till å från jobbe) sen om hoo blir kvar el om nån vill ta över na tja de visar sig smile

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Robinragg
29 december 2015 · 8 Inlägg

Vad kan denna vara värd?

https://www1.garaget.org/archive/197/196059/372580/372580-3668164.jpg

25500 mil.
190E 16v paket runt om.
Manuell 5 petad låda. Gick igenom med blankt papper senaste besiktningen 2015-08-25.

Senast redigerat av Robinragg (29 december 2015)

dawwe ...has left the building...
29 december 2015 · 4 474 Inlägg

Ser fin ut den där 190! Jag har absolut ingen koll MB 190 priserna, men jag skulle inte bli förvånad om du fick över 20´för den kanske btydligt mer än så, om den nu inte är tokrostig, för den ser fin ut på bilderna big_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
SportPilot Ubåtsingenjör
29 december 2015 · 7 234 Inlägg

Vad kan jag få för min ?

Bmw 318 00 med snart 22 000 på mätaren

går fint i motor och låda, mycket nytt och bytt så som dämpare runt om, bromsar runt om osv

Rost finns i en framskärm, förar dörr och en passagerar dörr i övrigt väldigt fin i karossen. Det är små rost bubblor dvs inget allvarligt och går att fixa om man nu vill det.

Sitter nästan nya nokian hakka dubb på ( köpta nu i år), fräscha sommar däck finns till. Tyg inredning som är i bra skick. Pixlarna funkar inte i stereon men har en fungerade liggandes.

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59683/59683-4bf22e813dce3850b8a4608c12196be1.jpg

Har ingen annan bild, bilen är vinröd

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Richtenb
5 januari 2016 · 1 365 Inlägg

Som van säljare av BMW så kan jag säga att du aldrig kommer få mer för bilen än vid just den här tidpunkten på året när det kommit snö och leendet på hälften av alla ynglingar är så stort att huvudet håller på att trilla av från axlarna... De drömmer om bakhjulsdrift om nätterna och bredställ på småtimmarna.

Jag skulle inte bli förvånad om du får "relativt" bra betalt, det har jag alltid fått för mina BMW som jag sålt.... och naturligtvis har de alla sålts när det varit snö som underlag.


Tyfors skrev:
Står i valet å kvalet om ja ska sälja bettan.

530d -99 automat gått 44000 mil. nyskatt i slutet av nov men har bes ti nu, går feb ut, allt nytt å  bytt i bakvagn även stötdämpare å fjädrar runt om, 2 nya sommardäck 2 däck mindre bra på E61 fälgar, vinterdäck på original fälgar duger denna vinter ut.
Kända fel trasiga positionljus fram och höger elhiss bak funkar inte.

Går bra i maskin å drivlina men repor å nån bula finns, invändigt är hoo hel men finns fläckar, svart tyg inredningen med svart pianolack.

http://www1.garaget.org/archive/49/48474/346628/346628-3659800.jpg
Säljs utan extraljusen.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
SEpaket
6 januari 2016 · 199 Inlägg

Tänkte göra en "tvärt om" om det går för sig och fråga på en bil jag funderar på att köpa och fått ett så kallat "bra pris" på. Tänkte kolla vad ni tycker den är värd och se hur bra priset är. Betänk att bilen säljs av handlare.

Volvo V70 D4 Momentum Business Edition Pro MY2014
Detta innebär taklucka i glas, GPS, parkeringsvarnare fram/bak, näst största stereon, halvläder och så vidare. Därutöver klimatpaketet med Volvo On Call och HGV-paketet med elstyrd bagagelucka. Bilen är mörkblå metallic med svart inredning, delbar dragkrok. Vinterdäck finns med. Bilen är fullservad, 5 000 mil, uttagen hösten 2013. Manuell växellåda, gått som tjänstebil. Fint skick i största allmänhet. Nypriset låg runt 400 000 kronor.

Vad tror ni den är värd? Så kan jag jämföra med priset jag fått.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
SportPilot Ubåtsingenjör
6 januari 2016 · 7 234 Inlägg

SEpaket skrev:
Tänkte göra en "tvärt om" om det går för sig och fråga på en bil jag funderar på att köpa och fått ett så kallat "bra pris" på. Tänkte kolla vad ni tycker den är värd och se hur bra priset är. Betänk att bilen säljs av handlare.

Volvo V70 D4 Momentum Business Edition Pro MY2014
Detta innebär taklucka i glas, GPS, parkeringsvarnare fram/bak, näst största stereon, halvläder och så vidare. Därutöver klimatpaketet med Volvo On Call och HGV-paketet med elstyrd bagagelucka. Bilen är mörkblå metallic med svart inredning, delbar dragkrok. Vinterdäck finns med. Bilen är fullservad, 5 000 mil, uttagen hösten 2013. Manuell växellåda, gått som tjänstebil. Fint skick i största allmänhet. Nypriset låg runt 400 000 kronor.

Vad tror ni den är värd? Så kan jag jämföra med priset jag fått.

180 000 - 190 000 är väl rimligt för den smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SEpaket
6 januari 2016 · 199 Inlägg

CHEEVA skrev:

SEpaket skrev:
Tänkte göra en "tvärt om" om det går för sig och fråga på en bil jag funderar på att köpa och fått ett så kallat "bra pris" på. Tänkte kolla vad ni tycker den är värd och se hur bra priset är. Betänk att bilen säljs av handlare.

Volvo V70 D4 Momentum Business Edition Pro MY2014
Detta innebär taklucka i glas, GPS, parkeringsvarnare fram/bak, näst största stereon, halvläder och så vidare. Därutöver klimatpaketet med Volvo On Call och HGV-paketet med elstyrd bagagelucka. Bilen är mörkblå metallic med svart inredning, delbar dragkrok. Vinterdäck finns med. Bilen är fullservad, 5 000 mil, uttagen hösten 2013. Manuell växellåda, gått som tjänstebil. Fint skick i största allmänhet. Nypriset låg runt 400 000 kronor.

Vad tror ni den är värd? Så kan jag jämföra med priset jag fått.

180 000 - 190 000 är väl rimligt för den smile

Då blir det inget köp, den kostar mig med rabatt 234 500. Alldeles för dyrt alltså!

Å andra sidan finns det ingen årsmodell 2014 ute på nätet för sådana pengar, möjligen en kineticutrustad bil och det vill jag inte ha. Men bilarna på blocket är oftast övervärderade. Särskilt Volvo, får nog byta märke.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.
Nurminen_
7 januari 2016 · 714 Inlägg

Volvo 855,-97 170hk
43.000 mil
Svart
All el fungerar
Manuell
Nybes

Vad kan man få för en sådan här juvel då ? smile

Volvo 740 "Sugis" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang