Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Squidspeed #GoodToBeBad
16 maj 2016 · 856 Inlägg

Skulle nog också säga 35-40.000kr. Ser fin ut, och dessa står sig bra i värde! smile

Strongman
16 maj 2016 · 203 Inlägg

Nyfiken på vad andra anser vad min bil kan vara värd, jag själv håller tyst om vad jag gav wink

BMW 323i Touring -96
26000mil, Nybes U.A.
D2 Coilover kit med justerbara topplagringar fram.
M50B25 insug (325:ans insug)
M3 Bromsar fram.
M3 Speglar.
M3 Front.

17" BMW Motorsportfälgar

Sportavgassystem

Går väldigt bra i motor & låda och klarat sig bra från rost.

http://s32.postimg.org/klbzwfzbl/BMW1.jpg

Senast redigerat av Strongman (16 maj 2016)

Evildan
16 maj 2016 ·

Berggren75 skrev:
V70  2,5t 2004
23000  mil
helskin
xenon
tonade rutor
Barnstolar
19"  ocean storm
acc 
med  mera   vad den värd

25-30k tror jag att du kan få för den.
Finns flera 2.5t 2004 med liknande miltal som det begärs runt 30 för på blocket.

Evildan
16 maj 2016 ·

Strongman skrev:
Nyfiken på vad andra anser vad min bil kan vara värd, jag själv håller tyst om vad jag gav wink

BMW 323i Touring -96
26000mil, Nybes U.A.
D2 Coilover kit med justerbara topplagringar fram.
M50B25 insug (325:ans insug)
M3 Bromsar fram.
M3 Speglar.
M3 Front.

17" BMW Motorsportfälgar

Sportavgassystem

Går väldigt bra i motor & låda och klarat sig bra från rost.

http://s32.postimg.org/klbzwfzbl/BMW1.jpg

10-12k troligen.

Strongman
16 maj 2016 · 203 Inlägg

Evildan skrev:

Strongman skrev:
Nyfiken på vad andra anser vad min bil kan vara värd, jag själv håller tyst om vad jag gav wink

BMW 323i Touring -96
26000mil, Nybes U.A.
D2 Coilover kit med justerbara topplagringar fram.
M50B25 insug (325:ans insug)
M3 Bromsar fram.
M3 Speglar.
M3 Front.

17" BMW Motorsportfälgar

Sportavgassystem

Går väldigt bra i motor & låda och klarat sig bra från rost.

http://s32.postimg.org/klbzwfzbl/BMW1.jpg

10-12k troligen.

Tack för din värdering. Får jag fråga vad du baserar värderingen på?
Mvh

Evildan
16 maj 2016 ·

Strongman skrev:

Evildan skrev:

Strongman skrev:
Nyfiken på vad andra anser vad min bil kan vara värd, jag själv håller tyst om vad jag gav wink

BMW 323i Touring -96
26000mil, Nybes U.A.
D2 Coilover kit med justerbara topplagringar fram.
M50B25 insug (325:ans insug)
M3 Bromsar fram.
M3 Speglar.
M3 Front.

17" BMW Motorsportfälgar

Sportavgassystem

Går väldigt bra i motor & låda och klarat sig bra från rost.

http://s32.postimg.org/klbzwfzbl/BMW1.jpg

10-12k troligen.

Tack för din värdering. Får jag fråga vad du baserar värderingen på?
Mvh

Baserat på vad du vill ha värderat: en 20år gammal BMW 323 touring som rullat 260000km.

Strongman
16 maj 2016 · 203 Inlägg

Evildan skrev:

Strongman skrev:

Evildan skrev:

10-12k troligen.

Tack för din värdering. Får jag fråga vad du baserar värderingen på?
Mvh

Baserat på vad du vill ha värderat: en 20år gammal BMW 323 touring som rullat 260000km.

Ok, tack återigen.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 maj 2016 · 17 547 Inlägg

Evildan skrev:

Strongman skrev:

Evildan skrev:
10-12k troligen.

Tack för din värdering. Får jag fråga vad du baserar värderingen på?
Mvh

Baserat på vad du vill ha värderat: en 20år gammal BMW 323 touring som rullat 260000km.

Låter fullt rimligt 10-12K. Dock inte en krona mer.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
rcy
17 maj 2016 · 1 705 Inlägg

Evildan skrev:

Strongman skrev:

Evildan skrev:

10-12k troligen.

Tack för din värdering. Får jag fråga vad du baserar värderingen på?
Mvh

Baserat på vad du vill ha värderat: en 20år gammal BMW 323 touring som rullat 260000km.

Om den verkligen är rostfri eller nästintill så kanske nån tusenlapp till, M-grejerna brukar ju betinga lite extra hos den yngre generationen och D2 är ju inte den billigaste kinaskiten.

Strongman
17 maj 2016 · 203 Inlägg

rcy skrev:

Evildan skrev:

Strongman skrev:

Tack för din värdering. Får jag fråga vad du baserar värderingen på?
Mvh

Baserat på vad du vill ha värderat: en 20år gammal BMW 323 touring som rullat 260000km.

Om den verkligen är rostfri eller nästintill så kanske nån tusenlapp till, M-grejerna brukar ju betinga lite extra hos den yngre generationen och D2 är ju inte den billigaste kinaskiten.

Jag tycker det är roligt att få höra andras värderingar, då vi alla värderar saker och ting annorlunda smile

Två stycken admins som drar en generell bedömning baserat på Årsmodell och miltal men ej vad som finns på bilen samt skick och en annan som uppmärksammar att vissa prylar kan höja prislappen.

Bara däcken och Väghållningen går på en bra bit över 15.000kr.
En rostfläck stor som en enkrona, i övrigt helt rostfri.

Ös på med fler värderingar, lägre eller högre smile

Strongman
17 maj 2016 · 203 Inlägg

Evildan skrev:

Strongman skrev:

Evildan skrev:

10-12k troligen.

Tack för din värdering. Får jag fråga vad du baserar värderingen på?
Mvh

Baserat på vad du vill ha värderat: en 20år gammal BMW 323 touring som rullat 260000km.

Hej igen, får jag fråga vad du värderar denna till?`

BMW 540ia -93 24.000mil.
Renoverad motor och automatlåda vid 17.000mil.
Besiktigad U.A de senaste 8åren.
16" Original fälg med dubbade vinterdäck.
19" M5 fälgar.
Rostfri.

Mvh

Evildan
17 maj 2016 ·

Strongman skrev:

rcy skrev:

Evildan skrev:

Baserat på vad du vill ha värderat: en 20år gammal BMW 323 touring som rullat 260000km.

Om den verkligen är rostfri eller nästintill så kanske nån tusenlapp till, M-grejerna brukar ju betinga lite extra hos den yngre generationen och D2 är ju inte den billigaste kinaskiten.

Jag tycker det är roligt att få höra andras värderingar, då vi alla värderar saker och ting annorlunda smile

Två stycken admins som drar en generell bedömning baserat på Årsmodell och miltal men ej vad som finns på bilen samt skick och en annan som uppmärksammar att vissa prylar kan höja prislappen.

Bara däcken och Väghållningen går på en bra bit över 15.000kr.
En rostfläck stor som en enkrona, i övrigt helt rostfri.

Ös på med fler värderingar, lägre eller högre smile

1. Ingen administratör har värderat din BMW.

2. Jag tog hänsyn till vad som sitter på bilen förutom vad det är för bil osv och anser inte att det är nämnvärt värdehöjande mer än vad den tredje skrev, någon tusenlapp.

3. Mitt råd är så att plocka av krimskramsrt och sälj det separat, det brukar vara det lönsammaste.

Squidspeed #GoodToBeBad
17 maj 2016 · 856 Inlägg

Gällande 323 Touringen så kan jag faktiskt bara hålla med Evildan, de betingar inget större värde idag. MEN (och som redan är skrivet), häng av "extraprylarna" och sälj de löst i Öxnehaga - du får mer för bilen utan de...

mvh Ola

Strongman
17 maj 2016 · 203 Inlägg

Evildan skrev:

Strongman skrev:

rcy skrev:

Om den verkligen är rostfri eller nästintill så kanske nån tusenlapp till, M-grejerna brukar ju betinga lite extra hos den yngre generationen och D2 är ju inte den billigaste kinaskiten.

Jag tycker det är roligt att få höra andras värderingar, då vi alla värderar saker och ting annorlunda smile

Två stycken admins som drar en generell bedömning baserat på Årsmodell och miltal men ej vad som finns på bilen samt skick och en annan som uppmärksammar att vissa prylar kan höja prislappen.

Bara däcken och Väghållningen går på en bra bit över 15.000kr.
En rostfläck stor som en enkrona, i övrigt helt rostfri.

Ös på med fler värderingar, lägre eller högre smile

1. Ingen administratör har värderat din BMW.

2. Jag tog hänsyn till vad som sitter på bilen förutom vad det är för bil osv och anser inte att det är nämnvärt värdehöjande mer än vad den tredje skrev, någon tusenlapp.

3. Mitt råd är så att plocka av krimskramsrt och sälj det separat, det brukar vara det lönsammaste.

Hej igen, får jag fråga vad du värderar denna till?`

BMW 540ia -93 24.000mil.
Renoverad motor och automatlåda vid 17.000mil.
Besiktigad U.A de senaste 8åren.
16" Original fälg med dubbade vinterdäck.
19" M5 fälgar.
Rostfri.

Mvh

Strongman
17 maj 2016 · 203 Inlägg

Squidspeed skrev:
Gällande 323 Touringen så kan jag faktiskt bara hålla med Evildan, de betingar inget större värde idag. MEN (och som redan är skrivet), häng av "extraprylarna" och sälj de löst i Öxnehaga - du får mer för bilen utan de...

mvh Ola

Inga planer på att sälja.
Men jag förstår inte varför jag ska sälja väghållningen till Öxnehaga, vem är det?

Tre_Bokstaver GTI
17 maj 2016 · 105 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:
Kanske egentligen inte "vad är min bil värd", utan mer en fundering om vad folket tror.

Om vad? Jo;

Låt säga att man skulle få för sig att byta front på en bil till en senare modell. Vi kan för sakens skull ta en av mina; man byter fronten på min B6:a till en B7:a. För att göra frågan kort säger vi dessutom att det helt och hållet är med originaldelar (så vi glömmer det här med en frontspoiler från företaget XXXXX). Hur påverkar det egentligen priset?

Nu tänker jag givetvis rent generellt, för det hänger så klart på huruvida man tycker fronten är snygg eller inte, men om vi försöker bortse från den biten.

Man skulle givetvis även kunna ta exemplet med en 940-front på en 740.

Bara en fundering under morgonkaffet som jag tyckte borde kunna fungera i tråden istället för att skapa en ny. Annars får Evildan skälla på mig wink

Nehej du, jag har klivit av modereringståget, men visst skäller jag gärna på dig ändå när (inte om) anledning finnes men i mitt tycke saknas den här.

För mig som har handlat med bilar är erfarenheten att en opillad bil generar i regel ett högre värde samt den ger ett mer äkta intryck för en presumtiv köpare. Klyddade bilar lockar färre intressenter då kundgruppen korvkioskraggande 19åringar är färre än Svenssons som inte ser bilen som en leksak. Men som med allt annat finns det undantag.

Har du jobbat som bilförsäljare eller har du handlat med bilar enbart som privatperson?

Mvh
Tre_bokstaver

Evildan
17 maj 2016 ·

Strongman skrev:

Evildan skrev:

Strongman skrev:

Tack för din värdering. Får jag fråga vad du baserar värderingen på?
Mvh

Baserat på vad du vill ha värderat: en 20år gammal BMW 323 touring som rullat 260000km.

Hej igen, får jag fråga vad du värderar denna till?`

BMW 540ia -93 24.000mil.
Renoverad motor och automatlåda vid 17.000mil.
Besiktigad U.A de senaste 8åren.
16" Original fälg med dubbade vinterdäck.
19" M5 fälgar.
Rostfri.

Mvh

Hej Hej...igen. smile

En gammal bayersk E34 V8-släde.
Dom där är väl lite på väg uppåt igen, den senaste jag köpte var även den rostfri och välutrustad som dom ofta är och den vill jag minnas hade rullat strax under 20000mil vilka var fullservade på auktoriserad bmw-verkstad.
Jag betalade 14000 för den, ut något bättre så jag skulle tippa på att det kan göra sig om ca 20-25000 just för att e34 börjar få entusiaststatus.
Förmodligen liknande pengar utan M5 fälgarna.
Mvh.

Strongman
17 maj 2016 · 203 Inlägg

Evildan skrev:

Strongman skrev:

Evildan skrev:

Baserat på vad du vill ha värderat: en 20år gammal BMW 323 touring som rullat 260000km.

Hej igen, får jag fråga vad du värderar denna till?`

BMW 540ia -93 24.000mil.
Renoverad motor och automatlåda vid 17.000mil.
Besiktigad U.A de senaste 8åren.
16" Original fälg med dubbade vinterdäck.
19" M5 fälgar.
Rostfri.

Mvh

Hej Hej...igen. smile

En gammal bayersk E34 V8-släde.
Dom där är väl lite på väg uppåt igen, den senaste jag köpte var även den rostfri och välutrustad som dom ofta är och den vill jag minnas hade rullat strax under 20000mil vilka var fullservade på auktoriserad bmw-verkstad.
Jag betalade 14000 för den, ut något bättre så jag skulle tippa på att det kan göra sig om ca 20-25000 just för att e34 börjar få entusiaststatus.
Förmodligen liknande pengar utan M5 fälgarna.
Mvh.

Tack för snabbt svar.
Ja de börjar bli sällsynta på vägarna då åldern har tagit ut sin rätt på de flesta.
Har fått bud på över 50.000kr de senaste två BMW-träffarna vid Mantorp, men måste säga att det var en väldigt rättvis värdering.

Mvh

Evildan
17 maj 2016 ·

Tre_Bokstaver skrev:

Evildan skrev:

it_mutt skrev:
Kanske egentligen inte "vad är min bil värd", utan mer en fundering om vad folket tror.

Om vad? Jo;

Låt säga att man skulle få för sig att byta front på en bil till en senare modell. Vi kan för sakens skull ta en av mina; man byter fronten på min B6:a till en B7:a. För att göra frågan kort säger vi dessutom att det helt och hållet är med originaldelar (så vi glömmer det här med en frontspoiler från företaget XXXXX). Hur påverkar det egentligen priset?

Nu tänker jag givetvis rent generellt, för det hänger så klart på huruvida man tycker fronten är snygg eller inte, men om vi försöker bortse från den biten.

Man skulle givetvis även kunna ta exemplet med en 940-front på en 740.

Bara en fundering under morgonkaffet som jag tyckte borde kunna fungera i tråden istället för att skapa en ny. Annars får Evildan skälla på mig wink

Nehej du, jag har klivit av modereringståget, men visst skäller jag gärna på dig ändå när (inte om) anledning finnes men i mitt tycke saknas den här.

För mig som har handlat med bilar är erfarenheten att en opillad bil generar i regel ett högre värde samt den ger ett mer äkta intryck för en presumtiv köpare. Klyddade bilar lockar färre intressenter då kundgruppen korvkioskraggande 19åringar är färre än Svenssons som inte ser bilen som en leksak. Men som med allt annat finns det undantag.

Har du jobbat som bilförsäljare eller har du handlat med bilar enbart som privatperson?

Mvh
Tre_bokstaver

Ingetdera, handlar som enskild firma.

SportPilot Ubåtsingenjör
17 maj 2016 · 7 234 Inlägg

Runt 20 000 tror jag du kan få för din 323 touring... men det gäller att hitta rätt köpare så det kan ta lite tid

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang