Laddtrycks problem på min saab 9000.

lill_Ante
9 mars 2010 · 41 Inlägg

Tja!

Tänkte höra om någon vet vad det kan vara för fel på min saab 9000-96a. smile

I bilen sitter ett steg1 chip som gör att den laddar ca 0,7. problemet jag har är att den har börjat överladda! vilket leder till att hela bilen hoppar till (dör för en väldigt kort stund) när den den börjar ladda för mycket. frågan är varför den har börjat göra det? Är kanske det som kallas att bilen spikar? smile

Tacksam för svar! big_smile

Volkswagen typ lim 1/11 ragtop "oval soltak" (1955)
Gizmojohan
9 mars 2010 · 3 295 Inlägg

det är trcykvakten som stryper bilen, troligtvis är det nåt knas med din magnetventil.

lill_Ante
9 mars 2010 · 41 Inlägg

okej får beställa hem en ny o se om det funkar med en ny smile Dom har en förmåga att gå sönder ibland va? :S

Volkswagen typ lim 1/11 ragtop "oval soltak" (1955)
saabgripen
9 mars 2010 · 50 Inlägg

kolla alla vakumslangar

lill_Ante
9 mars 2010 · 41 Inlägg

saabgripen skrev:
kolla alla vakumslangar

japp smile alla vakumslangar är nya o bytta tongue

Volkswagen typ lim 1/11 ragtop "oval soltak" (1955)
Pendulum
9 mars 2010 · 1 298 Inlägg

Min polare har i princip samma problem med sin. Men det är en original (troligen) ltt och om jag inte är helt fel ute så har inte ens ltt magnetventil original utan kör på grundladd på nåt vis?

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
lill_Ante
10 mars 2010 · 41 Inlägg

chrillzter skrev:
Min polare har i princip samma problem med sin. Men det är en original (troligen) ltt och om jag inte är helt fel ute så har inte ens ltt magnetventil original utan kör på grundladd på nåt vis?

ja precis, orginal sitter det ingen magnetventil. men monterade det när jag chippade bilen smile

Volkswagen typ lim 1/11 ragtop "oval soltak" (1955)
lill_Ante
11 mars 2010 · 41 Inlägg

problemet löst smile det var magnetventilen smile

Volkswagen typ lim 1/11 ragtop "oval soltak" (1955)
jonTe
12 mars 2010 · 5 710 Inlägg

chrillzter skrev:
Min polare har i princip samma problem med sin. Men det är en original (troligen) ltt och om jag inte är helt fel ute så har inte ens ltt magnetventil original utan kör på grundladd på nåt vis?

Nja....nästan rätt.
Har bilen värmeplattor (sitter mellan insug/topp) har den MV även fast det är en LTT.
Inga värmeplattor=ingen MV.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang