Få bort klarlack

Linkann
1 juni 2006 · 12 Inlägg

Hej hej har ett ganska stort problem, lackade en bakspoiler i går åt en kompis, sen när jag skulle lägga på klarlack på spoilern så råkade det komma lite på min bil som stod brevid hans, det går bort om man tar nagel och skrapar, men risk för repor då.

Någon som vet något bra medel/rubbing för att få bort klar lacken?? för det finns ett par att välja på om man säger så, skulle vara guld om nån visste? inte kul om man köper fel sen försviner grundlacken också tongue hehe

Mvh Linus

Senast redigerat av Linkann (1 juni 2006)

Linkann
1 juni 2006 · 12 Inlägg

Hej  bilen är metallic, sen är det några fläckar på vänster sidan med klarlack

Linkann
1 juni 2006 · 12 Inlägg

Okej men kan man inte köpa någon rubbing eller nåt?

Från skövde

PERFORMANCE by EM
1 juni 2006 · 198 Inlägg

tjenare...de e bara att ta 1200pappaer och köra vått slip på det,efter de tar du rubbing och polerar...och funkar inte de sa tar du då 2000pappper och rubbar igen och sen fin polerar...Men akta bara så du inte går igenom din klarlack...LYCKA TILL

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN
racefan
1 juni 2006 · 1 059 Inlägg

sonax har en rubbing som e grym ..tog bort färgdamm på min bil men hade ju maskiner som hjälp.
Fick ju polera o sånt efter då det e korn o denna rubbingen. Ska kolla efter vad den heter när jag kommer till garaget. är en vit burk.Alla har den nog inte i hyllan.

http://www.sonax.se/s320300.html hitta en länk...
denna fungerar garanterat om du har maskin

Senast redigerat av racefan (1 juni 2006)

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
drzero
1 juni 2006 · 107 Inlägg

prova med förtuning eller bensin

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!
Crazygreek Billackerare
1 juni 2006 · 365 Inlägg

prova med att hälla förtunning på en duk o blanda den med vatten!
går inte de så har "3M" ett medel (rubbing) som heter "3M Perfect nånting" den e väldigt stark!det är som små korn som river i lacken o den tar bort all sorts smuts!går de inte med bara medlet så våtslipa ytan där du fått klarlacken!när du våtslipat så använder du "3M´s" medel som jag sa ovan tills du fått tillbaka ytan!men var försiktig man kan lätt polera igenom lacken med de medlet om man kör för länge!har hänt mej =P efter du gjort de så finpolerar du..då ska de bli fint..annars e de bara o lägga om klarlacken, om de inte går.. =P

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang