Bmw 520i E34 -88 seg på att gå upp i varv och ner i varv vad är felet?

Nilsson10
14 mars 2010 · 313 Inlägg

Har nå knasigt fel på min bmw 520i -88 E34 ! den går inge bra alls! han är jäkla seg på att gå upp i varv och ner i varv! när jag trycker på gasen och släpper den så tar det kanske 4-5sek innan han varvar ner, har ingen aning va det kan vara, tacksam för svar!

L_M3lin
17 mars 2010 · 191 Inlägg

inte så att du har pilla på kam inställningar eller tändning?? kolla de för hade typ samma fel på min och jag har precis lätta på toppen och satt i hop den och den var seg med upp och ner i varv och när jag var ut och prova var de som att trampa på en påse skit hände typ inge. men kolla tändning och kamen så kanske de löser sig smile
Mvh m3lin

Nilsson10
17 mars 2010 · 313 Inlägg

jaha, aa jag bytte topp packning på min med men har dubbel kollat kam instälningen och alla andra för remmen men det stämmer :S men du tror inte att det kan vara typ nån slang eller att packningarna till insprutningen är dålig?

L_M3lin
21 mars 2010 · 191 Inlägg

Nilsson10 skrev:
jaha, aa jag bytte topp packning på min med men har dubbel kollat kam instälningen och alla andra för remmen men det stämmer :S men du tror inte att det kan vara typ nån slang eller att packningarna till insprutningen är dålig?

joo vakum slangarna brukar de kunna vara starta bilen sen sprutar du med startgas hör du att den går upp i varv så kolla lite nogranare där och har du tur så hittar du nå. smile
Mvh m3lin

Nilsson10
21 mars 2010 · 313 Inlägg

jag ska ta och göra det:) tack för ditt svar!

L_M3lin
21 mars 2010 · 191 Inlägg

lungt hoppas du hittar fele innanall is och snö försvinner tongue sliter ju mindre på däcken och leka på vinter tid wink hehe
Mvh m3lin

Nilsson10
22 mars 2010 · 313 Inlägg

hehe aa sant:P men måste slänga på nån lack på bilen med tongue har rostlaga lite och fixa upp alla ställen där det hade börja bli rost så måste ta hand om det med:P

L_M3lin
22 mars 2010 · 191 Inlägg

ok hehe har du tänk ut nån lack du ska ha då? smile

Nilsson10
24 mars 2010 · 313 Inlägg

blir nog svart med flakes i smile

Altras
24 mars 2010 · 85 Inlägg

Skulle tro att dit fel är vakuum relaterat med någon form av läckage eller dyligt

Mvh Altras
www.compello.se
Toyota Celica GT-FOUR st205 "Asian Star" (1995)
L_M3lin
24 mars 2010 · 191 Inlägg

Altras skrev:
Skulle tro att dit fel är vakuum relaterat med någon form av läckage eller dyligt

joo och då borde motorn varva upp när de kommer in lite start gas smile

Nilsson10
25 mars 2010 · 313 Inlägg

har hittat felet de var Luftmassemätaren som va full med fukt och nu går han som en klocka:)

L_M3lin
26 mars 2010 · 191 Inlägg

Nilsson10 skrev:
har hittat felet de var Luftmassemätaren som va full med fukt och nu går han som en klocka:)

okok skönt att du hitta fele då smile tur att den inte var trasig har för mig att de är rätt dyra eller minns jag fel? tongue

Nilsson10
26 mars 2010 · 313 Inlägg

aa du det va jävla tur att den inte va trasig:P är nog inge billig kan jag tänka mig:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang