Problem efter service-hjälp!!

extremisen
17 mars 2010 · 16 Inlägg

jo, jag ville väl undvika det eftersom jag fortfarande var lite osäker om de var villiga att reda ut det problem de orsakat.

men de var ju inte det minsta välvilliga...
tyvärr för deras egen skull --- (Solna Bilteknik .. ) wink

Senast redigerat av extremisen (17 mars 2010)

epapower
17 mars 2010 · 593 Inlägg

Opel Astra -02 har ett gammal hederligt mekaniskt tändlås med en tändlåskontakt bakom som styr de olika lägena. (3 lägen=radioläge/tändläge/startläge)..

Även om du ni tycker vst du lämnat in bilen på är klåpare (vilket dom säkert kan  vara), så har det absolut INGET ALLS med servicen att göra.. Ganska vanligt problem på Astra med kärvande tändlås och trasig tändlåskontakt.., sen tycker de är konstigt att bilen fortsätter gå när du stängt av, men om du dunkar lite försiktigt under ratten, stannar bilen då?

Sen kan jag känna att hade detta hänt på våran vst så hade vi vart tillmötesgående mot kunden och självklart hjälpt till att hitta felet på bilen och sedan efter det komma överens om en schysst deal för kunden. Så tycker absolut du kan poängtera att dom sköter detta VÄLDIGT dåligt och att det är inte sådan här feedback du eftersöker när du betalar dyra pengar och lämnar in bilen. Lycka till nu och skriv hur det utvecklar sig..


mvh

Senast redigerat av epapower (17 mars 2010)

JaggaChafen Tesla Senior Technician
17 mars 2010 · 2 307 Inlägg

extremisen skrev:
jo, jag ville väl undvika det eftersom jag fortfarande var lite osäker om de var villiga att reda ut det problem de orsakat.

men de var ju inte det minsta välvilliga...
tyvärr för deras egen skull --- (Solna Bilteknik .. ) wink

Skärp dig fattar du inte att det inte har nått med att dom har utfört en service på din bil.....

Borde finnas en svartlista för bilverkstäderskunder med...

Jag känner inte till denna verkstaden på något sätt men DOM KAN INTE HA ORSAKAT FELET


Å varför skulle dom ha kopplat in datorn vid service föresten... varför skulle dom ha uppgraderat nån mjukvara..

E det en märkesverkstad vi snackar om eller??  Å trro du verkligen dom skulle ha uppdaterat nån mjukvara på din bil utan att ta betalt för det isånnafall... Skulle inte tro det.

BILAR GÅR SÖNDER IBLAND UTAN ATT NÅN GÖR SÖNDER DOM SAKER SLITS

Annars hade vi ju inte behövt några verkstäder eller hur då hade det ju bara vart så att du inte skulla hah snder din bil så hade det aldrig vart några problem

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Team_Ford PersonbilsTekniker
17 mars 2010 · 155 Inlägg

Du har pm

extremisen
17 mars 2010 · 16 Inlägg

JaggaChafen skrev:

extremisen skrev:
jo, jag ville väl undvika det eftersom jag fortfarande var lite osäker om de var villiga att reda ut det problem de orsakat.

men de var ju inte det minsta välvilliga...
tyvärr för deras egen skull --- (Solna Bilteknik .. ) wink

Skärp dig fattar du inte att det inte har nått med att dom har utfört en service på din bil.....

Borde finnas en svartlista för bilverkstäderskunder med...

Jag känner inte till denna verkstaden på något sätt men DOM KAN INTE HA ORSAKAT FELET


Å varför skulle dom ha kopplat in datorn vid service föresten... varför skulle dom ha uppgraderat nån mjukvara..

E det en märkesverkstad vi snackar om eller??  Å trro du verkligen dom skulle ha uppdaterat nån mjukvara på din bil utan att ta betalt för det isånnafall... Skulle inte tro det.

BILAR GÅR SÖNDER IBLAND UTAN ATT NÅN GÖR SÖNDER DOM SAKER SLITS

Annars hade vi ju inte behövt några verkstäder eller hur då hade det ju bara vart så att du inte skulla hah snder din bil så hade det aldrig vart några problem

shock.. blir faktiskt ledsen när jag läser din utomordentligt svavelsvärtade idiotförklaring.
har du verkligen körkort mannen (man?) ? om ja så hoppas jag att jag inte får möte av dig i trafiken..
väx upp.

låt oss hålla en god ton här. jag må vara dum som anklagar firman när bilen är mer deffekt efter service än före men hur dum jag än är i era/dina tankar så kan språket hållas på snygg nivå.

Tack för ordet!
/exremisen


Ps, ang bilen och problemet så återkommer jag när jag vet mer. tack för inlägg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang