Volvo 740 GLE - 88 Generator problem ?

DennizZ
15 mars 2010 · 27 Inlägg

Hej !

När jag kör med min 740 så efter ett tag så lyser framljusen väldigt dåligt och tillslut lägger bilen av och inget händer när man ska starta igen och vrider på nyckeln. Jag måste då få starthjälp med startkablar för att få igång den igen och då går den ca 20 min sen tvärdör den igen. Hur kan man kolla så att generatorn fungerar eller ej och kan man mäta och kolla att den laddar upp batteriet vid körning?
Såg även att en av kamremmarna till generatorn gått av, kan detta ha någon betydelse när det är 1/2 som är hel ?

Tacksam för svar ! cool

Om gifta män skulle ägna sig lika mycket åt sina bilar som åt sina kvinnor och problem, skulle de kunna lära sig mycket.
steken_yeah
15 mars 2010 · 121 Inlägg

Ta bort kolen i generatorn o kolla ifall dom e slut. Är säkert det felet. Annars får du kolla jorden, kan ju strula till de med.

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)
DennizZ
15 mars 2010 · 27 Inlägg

Ska kolla tack för tipset ! smile

Om gifta män skulle ägna sig lika mycket åt sina bilar som åt sina kvinnor och problem, skulle de kunna lära sig mycket.
Garage_Lars Chaufför
15 mars 2010 · 14 Inlägg

använd en mulitmeter o mät över batteriet om generatorn laddar, spänningen bör ligga på 13,5-14 volt över batteri om den laddar som den ska. är kolen nybytta kan man behöva stoppa i o ur dom några ggr inna dom börjar funka. men första testet är ju att mäta!

Härligt när det funkar!
BMW 320D (2005)
Volvo 760 Turbo Intercooler "Turbocontainern" (1985)
DennizZ
15 mars 2010 · 27 Inlägg

Det ska jag göra !  Trodde man skulle ohm mäta eller liknande smile

Om gifta män skulle ägna sig lika mycket åt sina bilar som åt sina kvinnor och problem, skulle de kunna lära sig mycket.
terg
15 mars 2010 · 23 Inlägg

lite mer i ämnet   http://www.startmotor.se/page/generator

mvh
t

DennizZ
16 mars 2010 · 27 Inlägg

Tack ! en väldigt användbar sida ! smile

Om gifta män skulle ägna sig lika mycket åt sina bilar som åt sina kvinnor och problem, skulle de kunna lära sig mycket.
patrik89
16 mars 2010 ·

Du har väll endå bara 1 rem till generatorn?

ChristerGustafson
16 mars 2010 · 260 Inlägg

Det är inte generator-remmen som av då?
Snurrar generaton?

Nu en Audi A4 -96
DennizZ
25 mars 2010 · 27 Inlägg

Har mätt och generatorn laddar ibland, remmen var i väldigt dåligt skick och slirade.

Om gifta män skulle ägna sig lika mycket åt sina bilar som åt sina kvinnor och problem, skulle de kunna lära sig mycket.
PetteRR
6 december 2010 · 151 Inlägg

Har exakt samma problem, var ditt problem att remmen slirade? Har du fått till de?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang