Volvo 850 2.5S -95 ryckig gång!

CrAsH
15 mars 2010 · 4 Inlägg

Hejsan!

jag har ett störande problem på min 850, när bilen är kall så går den perfekt, men när den har blivit varm så börjar den rycka när man gasar, det är väldigt jobbigt när man har stannat och ska iväg då rycker den hela tiden så det är svårt att få upp farten, likadant om man ligger i 50 och ska upp till 70 så rycker hela bilen ända upp till 70km/h. men ligger man i jämn fart då rycker den inte så det är enbart när man gasar. 

Vad kan det vara för fel?

/CrAsH

Nylund91
18 mars 2010 · 195 Inlägg

CrAsH skrev:
Hejsan!

jag har ett störande problem på min 850, när bilen är kall så går den perfekt, men när den har blivit varm så börjar den rycka när man gasar, det är väldigt jobbigt när man har stannat och ska iväg då rycker den hela tiden så det är svårt att få upp farten, likadant om man ligger i 50 och ska upp till 70 så rycker hela bilen ända upp till 70km/h. men ligger man i jämn fart då rycker den inte så det är enbart när man gasar. 

Vad kan det vara för fel?

/CrAsH

Hade ett liknande problem me min 850.
Jag bytte tändstift, tändkablar, fördelarlock och rotor... men de blev inte bättre för de så jag lämnade in bilen på verkstad o de visade sig att de var kamaxelgivaren som började bli dålig.

mvh Nicklas

CrAsH
18 mars 2010 · 4 Inlägg

vad kostar en kamaxel givare?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang