Inför: Meet Of The Month #1 2010

_MaCCe_ Majestas
22 april 2010 · 1 319 Inlägg

Dyker väl upp runt 19:30 som vanligt... innan "storvågen" flyter in..

Ang efter 22 ( då parkeringsförbjud råder )
Min uppfattning efter 2 år med Bauhaus, är att det ofta brukar tunnas ut på parkeringen lagom till halv tio - tio där... då folk inte orkar stå still/ gå runt parkeringen längre.

På 2 timmar hinner man gå flera rundor på parkeringen.....men när kl slår 22 är natten fortf väldigt ung smile.... jag personligen tycker vi förflyttar oss till annan parkering ( typ Media mark parkeringen ).

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
_MaCCe_ Majestas
22 april 2010 · 1 319 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Hoppas verkligen att det blir skoj, mindre roligt om folk dricker sig fulla där.

Det kommer bli kanon skoj det här ! big_smile

Tyvärr kommer det förekomma en och annan fylla, det är jag säker på neutral
Så länge man sköter sig och inte kastar skit omkring sig är det ju ingen fara.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
CarpeDiem German Engineering
22 april 2010 · 9 083 Inlägg

_MaCCe_ skrev:

CarpeDiem skrev:
Hoppas verkligen att det blir skoj, mindre roligt om folk dricker sig fulla där.

Det kommer bli kanon skoj det här ! big_smile

Tyvärr kommer det förekomma en och annan fylla, det är jag säker på neutral
Så länge man sköter sig och inte kastar skit omkring sig är det ju ingen fara.

De som inte sköter sig då? Kommer ni vidta åtgärder då? Inte roligt om man får bilen sönderslagen eller nåt sånt.

Senast redigerat av CarpeDiem (22 april 2010)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
jente
22 april 2010 · 92 Inlägg

CarpeDiem skrev:

_MaCCe_ skrev:

CarpeDiem skrev:
Hoppas verkligen att det blir skoj, mindre roligt om folk dricker sig fulla där.

Det kommer bli kanon skoj det här ! big_smile

Tyvärr kommer det förekomma en och annan fylla, det är jag säker på neutral
Så länge man sköter sig och inte kastar skit omkring sig är det ju ingen fara.

De som inte sköter sig då? Kommer ni vidta åtgärder då? Inte roligt om man får bilen sönderslagen eller nåt sånt.

Få nog skriva lite av mig. Ni som kommer från stockholm är lite vana att det är något team som ordnar träffarna och ha koll på situation så är det inte händer något. Här har det blivit envane sak här att första helgen varje sommar månad så är de MOM. Det är inga som ordnar de på så sätt.

Att något har hänt på bilar som "ställs" ut har jag aldrig hört. Ni få rätta mig om jag har fel.

Senast redigerat av jente (22 april 2010)

Street Knight
lill3bror
22 april 2010 · 1 397 Inlägg

klart man kommer smile

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
Leffa
22 april 2010 · 107 Inlägg

Men HALLÅ!!!! Dem har ju satt upp bommar där!! Var ska det vara då???

Leifa is HERE
Backlundaren
22 april 2010 · 314 Inlägg

Leffa skrev:
Men HALLÅ!!!! Dem har ju satt upp bommar där!! Var ska det vara då???

Välkommen in i den tolv sidor långa diskutionen ang. bommarna! smile

Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
23 april 2010 · 174 Inlägg

Backlundaren skrev:

Leffa skrev:
Men HALLÅ!!!! Dem har ju satt upp bommar där!! Var ska det vara då???

Välkommen in i den tolv sidor långa diskutionen ang. bommarna! smile

hehe håller med vore kul om de stod precis vart alla ska och vart alla inte ska smile

_MaCCe_ Majestas
23 april 2010 · 1 319 Inlägg

CarpeDiem skrev:

_MaCCe_ skrev:

CarpeDiem skrev:
Hoppas verkligen att det blir skoj, mindre roligt om folk dricker sig fulla där.

Det kommer bli kanon skoj det här ! big_smile

Tyvärr kommer det förekomma en och annan fylla, det är jag säker på neutral
Så länge man sköter sig och inte kastar skit omkring sig är det ju ingen fara.

De som inte sköter sig då? Kommer ni vidta åtgärder då? Inte roligt om man får bilen sönderslagen eller nåt sånt.

Jag är absolut ingen "ordningsvakt" som kliver in i en situation och berättar för någon vad som är rätt eller fel.

Det tycker jag folk borde förstå själva ( i den så pass höga snittåldern det är på träffarna )
Sen kan man väl inte "utvisa" dom från parkeringen heller, då det är allmän plats, allemansrätten osv osv.

Skulle det inträffa en olycka/skada, som händer pga Alkoholen tycker jag den drabbade ska vända sig till oss här på forumet... det finns många ögon på fältet cool

Men HALLÅ!!!! Dem har ju satt upp bommar där!! Var ska det vara då???

Var där till kl 22, sen åk ut och kör! Har massa fina parkeringar i Norrköpings området...Maxi, Mediamarkt för att nämna dom närmaste.. håll ögonen öppna...det kommer fyllas lite varstans.

Senast redigerat av _MaCCe_ (23 april 2010)

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
MiniLee P.l.ä.p
23 april 2010 · 175 Inlägg

_MaCCe_ skrev:

CarpeDiem skrev:

_MaCCe_ skrev:

Det kommer bli kanon skoj det här ! big_smile

Tyvärr kommer det förekomma en och annan fylla, det är jag säker på neutral
Så länge man sköter sig och inte kastar skit omkring sig är det ju ingen fara.

De som inte sköter sig då? Kommer ni vidta åtgärder då? Inte roligt om man får bilen sönderslagen eller nåt sånt.

Jag är absolut ingen "ordningsvakt" som kliver in i en situation och berättar för någon vad som är rätt eller fel.

Det tycker jag folk borde förstå själva ( i den så pass höga snittåldern det är på träffarna )
Sen kan man väl inte "utvisa" dom från parkeringen heller, då det är allmän plats, allemansrätten osv osv.

Skulle det inträffa en olycka/skada, som händer pga Alkoholen tycker jag den drabbade ska vända sig till oss här på forumet... det finns många ögon på fältet cool

Men HALLÅ!!!! Dem har ju satt upp bommar där!! Var ska det vara då???

Var där till kl 22, sen åk ut och kör! Har massa fina parkeringar i Norrköpings området...Maxi, Mediamarkt för att nämna dom närmaste.. håll ögonen öppna...det kommer fyllas lite varstans.

Är det inte bättre och bestämma en plats direkt? det finns ju dom som inte hittar så bra i norrköping typ som jag:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Volkswagen Passat 1,8T "LaFamiliaWagon" (1998)
noomadic
23 april 2010 · 258 Inlägg

Är det inte bättre och bestämma en plats direkt? det finns ju dom som inte hittar så bra i norrköping typ som jag:P

Men det är ju bara följa efter alla andra bilar wink Men folket lär åka till maxi/mediamarkt Om det skiter sig på bauhus.

enpetar-klubben
Mitsubishi Evolution 2 "GSR RWD" (1994)
Volvo V70 2.4D "summun" (2006)
TurboTias Permanently Banned
23 april 2010 · 343 Inlägg

För att det fortfarnde finns folk som inte förstår att allt lär lösa sig vad som än händer så spikar vi nu MAXI (Ingelsta Shopping för folk utifrån) som reserv/uppföljningsplats.

Varför? - Jo, för att det var föregångaren till Bauhaus, det är en stor och fin parkering samt att deras förbudsskyltar/liknande är nertagna, troligtvis av dem själva i samband med ombyggnaden för något år sedan.

MEN se till så alla sköter sig så det inte blir bommar och förbud där igen med!
Om någon bär sig illa åt är det ju bara att ringa snuten så dom får ta hand om puckot?
Så kan dne skyldige få skiten istället för alla oss andra. Använd papperskorgar och ska ni elda däck så gör det på vägarna vi betalar vägskatt för istället för på parkeringen som markägaren pyntat beläggningen på!

det var väl itne så svårt att bestämma något vettigt eller? smile

Mvh TT

Senast redigerat av TurboTias (23 april 2010)

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
jente
23 april 2010 · 92 Inlägg

För er som inte är från stan.

A- Bauhaus
B Maxi

http://maps.google.se/maps?f=d&sour … 5&z=16

Senast redigerat av jente (23 april 2010)

Street Knight
Backlundaren
23 april 2010 · 314 Inlägg

Bra! då är det som varit klart ganska länge klart nu då =P
Då kanske Tommy011 kan lägga till det i första inlägget?

Btw så är det ju rätt skapligt att den här tråden har 18000 besök yikes

Undisputed Always Bet On Black
23 april 2010 · 125 Inlägg

Tänkte på en sak! Är inte första maj en röd dag?? Dvs att dom kanske stänger bommarna redan dagen innan? Eftersom allt är stängt och inga besökare kommer vara där kanske dom gör så?..

Mvh David

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T
Fifty Procent of Something is better than Hundred Procent of Nothing
The_Bunny
23 april 2010 · 246 Inlägg

Undisputed skrev:
Tänkte på en sak! Är inte första maj en röd dag?? Dvs att dom kanske stänger bommarna redan dagen innan? Eftersom allt är stängt och inga besökare kommer vara där kanske dom gör så?..


Mvh David

Har dom inte öppet ändå där nere?? Iof stänger dom väll tidigare då kanske, sånt som märks vi har en plan nu ser det ut som iaf.. Dock vore det nice med en pickis med grillguard fram ifall dom stänger bommarna medans man är inne på området så man kommer ut tongue


//The_Bunny

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
Leffa
23 april 2010 · 107 Inlägg

detta blir nog kanon till slut:)! Hoppas iallafall på riktigt mycket folk och trevlig stämmning:)!!!!

Leifa is HERE
lill3bror
23 april 2010 · 1 397 Inlägg

dom har inte stängt bommarna en ända kväll än så länge när jag varit där och tittat.. dom är nog mest till för bilträffarna.. sen är ju bara frågan när dom tänker stänga dom

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
noomadic
24 april 2010 · 258 Inlägg

lill3bror skrev:
dom har inte stängt bommarna en ända kväll än så länge när jag varit där och tittat.. dom är nog mest till för bilträffarna.. sen är ju bara frågan när dom tänker stänga dom

Förmodligen, de ställde ju upp betongsuggor förra året där man brukar bränna däck, och tog bort dom 2 dagar efter träffen.

enpetar-klubben
Mitsubishi Evolution 2 "GSR RWD" (1994)
Volvo V70 2.4D "summun" (2006)
_JoCCeV TVT Member
24 april 2010 · 377 Inlägg

Men att folk är så oroliga ibland.

#1 - TT har ju redan sagt att Maxi/Ingelsta shopping är backup parkeringen OM/NÄR det skiter sig på bauhaus. 

#2 - Norrköping är ingen jättestad + att de relevanta parkeringarna ligger alldeles intill varandra. Det kommer synas vilken folket håller till på, och bilar kommer snurra lite överallt i stan under hela kvällen. big_smile

Om man kommer utifrån & fortfarande inte hittar till rätt parkering så fråga någon! smile Inte svårare än så.

Som sagt tidigare, försök lämna alkoholen hemma och tänk för f*n allihop. Vi vill ju kunna ha träffar utan att ha farbror blå m.fl. på oss hela tiden!! Sköter vi det snyggt blir det bara enklare!

Ser fram emot en grymt rolig kväll med mycket mysiga bilar och trevliga aktiveter (på rätt ställen!)

big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang