Byte Av Termostat På Golf Iii ??

martinlurpo
25 mars 2010 · 40 Inlägg

Hejsan!
Har kikat runt lite här på forumet men inte hittat riktigt vad jag söker.
Jag har en Golf III -93 1.8GL (utan AC) som inte blir varm ordentligt. Tänkte försöka med att byta termostaten. Jag vet var den sitter och så, men hur i h*lvete får jag bort den? Den sitter ju med två stycken skruv. Men den innersta är ju galet svår att få bort? lika så den yttersta, så den tar i "godset" som sitter under skruvskallen? Måste man ta bort hela "klumpen" under temostathuset för att över huvudtaget få bort den?? Blir inte klok på det i alla fall. Vore jätte tacksam för svar.

MVH Martin

dawwe ...has left the building...
25 mars 2010 · 4 474 Inlägg

Japp....servofästet måste lossas....Går på ca 5min....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
martinlurpo
25 mars 2010 · 40 Inlägg

Okej. Fatta att det inte stämde riktigt... Kikade lite på det i mörkret när jag förstod att det inte skulle vara så enkelt. Servofästet vart har du det?  Vore toppen om du kunde förklara. Måste även någon av remmarna på sidan tas bort för att på så sätt kunna vika ner allt?? Den svarta "stången/röret" som går framför oljetråget måste även bort också?? Är hel ny på VW... Martin

dawwe skrev:
Japp....servofästet måste lossas....Går på ca 5min....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang