Golf III VR6 Projekt!

ndy
22 september 2010 · 124 Inlägg

Ok, så det ska inte vara några problem att få det jämnt?

Volkswagen Passat GT Vr6 "strykjärnet" (1993)
Neo666
22 september 2010 · 474 Inlägg

ndy-vr6 skrev:
Ok, så det ska inte vara några problem att få det jämnt?

Nej det är inte alls svårt, bara när du ska spruta gör det i samma linjer och jämn lager tongue

ndy
22 september 2010 · 124 Inlägg

ja, men rolla då? ;D

Volkswagen Passat GT Vr6 "strykjärnet" (1993)
toptreehill
23 september 2010 · 29 Inlägg

Varför sprejmålar du den inte då??? Eller ska du ha en pillsnerhäck eller???? lol

Racing 4 ever
SportPilot Ubåtsingenjör
23 september 2010 · 7 234 Inlägg

Du måste skojja om att rolla denna bilen ! man rollar gamla 740is med avkapat tak mm ! inte en golf vr6 !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
ndy
24 september 2010 · 124 Inlägg

nej, rollningen skippar vi nog. funderar på att försöka oss på spray-lacka med burk! wink mattsvart borde väl inte vara så svårt att få jämnt? wink

Volkswagen Passat GT Vr6 "strykjärnet" (1993)
vwracing
24 september 2010 · 58 Inlägg

Inte fått fronten än, sugen på att se hur den ser ut? Tänkte köpa en likadan, vart köpte du din?

ndy
24 september 2010 · 124 Inlägg

Nej, fronten är lite försenad men kommer nog inom kort. Inköpt på bodykit.nu!

Volkswagen Passat GT Vr6 "strykjärnet" (1993)
vwracing
24 september 2010 · 58 Inlägg

ndy-vr6 skrev:
Nej, fronten är lite försenad men kommer nog inom kort. Inköpt på bodykit.nu!

Okej, ja det var där jag tänkte handla min med..

FKnutsson
24 september 2010 · 1 051 Inlägg

Grymt med VR6 tongue

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
SportPilot Ubåtsingenjör
24 september 2010 · 7 234 Inlägg

ndy-vr6 skrev:
nej, rollningen skippar vi nog. funderar på att försöka oss på spray-lacka med burk! wink mattsvart borde väl inte vara så svårt att få jämnt? wink

Funkar bra med burk smile OM du köper BRA burkar ... extremt stor skillnad mellan olika burkar

du ska använda burkar de blandar färgen på plats till dig ... biltema är inte ens att tänka på, då kan du lika gärna rolla wink

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
ndy
25 september 2010 · 124 Inlägg

Eleanor-Mannen skrev:
Grymt med VR6 tongue

visst är det? wink

Volkswagen Passat GT Vr6 "strykjärnet" (1993)
ndy
25 september 2010 · 124 Inlägg

CHEEVA skrev:

ndy-vr6 skrev:
nej, rollningen skippar vi nog. funderar på att försöka oss på spray-lacka med burk! wink mattsvart borde väl inte vara så svårt att få jämnt? wink

Funkar bra med burk smile OM du köper BRA burkar ... extremt stor skillnad mellan olika burkar

du ska använda burkar de blandar färgen på plats till dig ... biltema är inte ens att tänka på, då kan du lika gärna rolla wink

vad är BRA burkar då? och vadå där det blandar färgen på plats?

Volkswagen Passat GT Vr6 "strykjärnet" (1993)
Timmyboy hellaflush!
25 september 2010 · 1 266 Inlägg

kolla golfmk3 här på garaget, han har sprayburks lackat sin mattsvart.

SportPilot Ubåtsingenjör
25 september 2010 · 7 234 Inlägg

Olika lackerings firmor brukar blanda färg och sedan fylla de på burkar ... Här hemma köper jag burkar på autoexperten där de blandar färg till mig... dessa lite dyrare burkar är det lite högre tryck i och "strålen" är mycket bredare.

Kan kolla vad mina burkar heter om du vill smile

Senast redigerat av CHEEVA (25 september 2010)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
nixon89 klabbarpan
25 september 2010 · 3 041 Inlägg

Det vore verkligen synd att fördärva bilen med en rollnings lack sad om du nu ändå ska lägga pengarna på kjolpaket och annan styling så vore de kanske bättre att satsa på en bättre lack? kolla runt lite, finns säkert någon som kan lacka bilen med riktig spruta för lite vid sidan av pengar. Jag få min hel lack på pv:n för 4000, och då fixar han även under arbetet. dock tar det iof lite längre tid, men det blir ett jäkla bra resultat. (han jobbar soom lackerare)   

Det är inte för att vara negativ eller så men tycker bara inte att du ska fördärva helhets intrycket bara.

Mvh Nixon89

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Franki fåret
25 september 2010 · 127 Inlägg

totalt idiotiskt att spraya hela bilen. du kommer verkligen ångra dig

ndy
26 september 2010 · 124 Inlägg

CHEEVA skrev:
Olika lackerings firmor brukar blanda färg och sedan fylla de på burkar ... Här hemma köper jag burkar på autoexperten där de blandar färg till mig... dessa lite dyrare burkar är det lite högre tryck i och "strålen" är mycket bredare.

Kan kolla vad mina burkar heter om du vill smile

Vore schysst om du kollar det smile

Volkswagen Passat GT Vr6 "strykjärnet" (1993)
ndy
26 september 2010 · 124 Inlägg

nixon89 skrev:
Det vore verkligen synd att fördärva bilen med en rollnings lack sad om du nu ändå ska lägga pengarna på kjolpaket och annan styling så vore de kanske bättre att satsa på en bättre lack? kolla runt lite, finns säkert någon som kan lacka bilen med riktig spruta för lite vid sidan av pengar. Jag få min hel lack på pv:n för 4000, och då fixar han även under arbetet. dock tar det iof lite längre tid, men det blir ett jäkla bra resultat. (han jobbar soom lackerare)   

Det är inte för att vara negativ eller så men tycker bara inte att du ska fördärva helhets intrycket bara.

Mvh Nixon89

Jo, men det gäller att ha rätt kontakter och jag känner knappt några lackerare. + Att på dem flesta ställena så vill dem göra underarbetet själva. Och det går allt få en helt ok lack med burkspray, om man gör ett bra underarbete och gör allt noggrant.

Volkswagen Passat GT Vr6 "strykjärnet" (1993)
nixon89 klabbarpan
26 september 2010 · 3 041 Inlägg

ndy-vr6 skrev:

nixon89 skrev:
Det vore verkligen synd att fördärva bilen med en rollnings lack sad om du nu ändå ska lägga pengarna på kjolpaket och annan styling så vore de kanske bättre att satsa på en bättre lack? kolla runt lite, finns säkert någon som kan lacka bilen med riktig spruta för lite vid sidan av pengar. Jag få min hel lack på pv:n för 4000, och då fixar han även under arbetet. dock tar det iof lite längre tid, men det blir ett jäkla bra resultat. (han jobbar soom lackerare)   

Det är inte för att vara negativ eller så men tycker bara inte att du ska fördärva helhets intrycket bara.

Mvh Nixon89

Jo, men det gäller att ha rätt kontakter och jag känner knappt några lackerare. + Att på dem flesta ställena så vill dem göra underarbetet själva. Och det går allt få en helt ok lack med burkspray, om man gör ett bra underarbete och gör allt noggrant.

Mjo det är klart, tänkte bara få det sagt, ville inte se bilen rollad bara big_smile fördärvar så mycket.


Mvh Benna

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang