Frakta stort paket på 300kg, vilket bolag ska man vända sig till?

JonR
29 mars 2010 · 3 259 Inlägg

Hej! Har nyss köpt lite prylar, tänkte att det kunde vara värt att kolla vad frakten kan tänkas kosta om man skulle skicka det istället för att åka 90mil o hämta det!

280x110x30cm 290kg, vilket bolag ska man vända sig till för bästa pris? Om det tar några dagar extra gör inget! Bussgods skulle ha 1500kr vilket lät rättså hyffsat! Men finns det någon som är billigare eller är det bara att ta bussgods?

Grejorna ska från Falkenberg till Kungsör (mellan Västerås och Örebro)

Ingen lastbilschaufför som har tomt flak uppåt landet som vill tjäna en slant?smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
enpatte
29 mars 2010 · 498 Inlägg

Kolla med dhl de hämtar vid dörren och lämnar vid dörren.
Ställde en oljepanna på en EUR-pall och skickade 40mil med dem för några år sedan, inga problem.
Dock betalade köparen frakten så jag kommer inte ihåg hur mycket det vart.

Noiseprojekt
29 mars 2010 · 1 523 Inlägg

JonR skrev:
Hej! Har nyss köpt lite prylar, tänkte att det kunde vara värt att kolla vad frakten kan tänkas kosta om man skulle skicka det istället för att åka 90mil o hämta det!

280x110x30cm 290kg, vilket bolag ska man vända sig till för bästa pris? Om det tar några dagar extra gör inget! Bussgods skulle ha 1500kr vilket lät rättså hyffsat! Men finns det någon som är billigare eller är det bara att ta bussgods?

Grejorna ska från Falkenberg till Kungsör (mellan Västerås och Örebro)

Ingen lastbilschaufför som har tomt flak uppåt landet som vill tjäna en slant?smile

MVH/Jon

Vad betalar du? big_smile

Andreas 940 -utan 940
29 mars 2010 · 1 728 Inlägg

Det är ett väldigt skrymmande paket så det kan nog bli dyrt att skicka, det är ju längre än en lastbil är bred så det blir jobbigt att hantera.
Både DHL och Schenker borde bli billigare än bussgods tycker jag, du kan ju höra med dem hur mycket de skulle ta. Tänk på att de kommer ställa grejer ovanpå din kartong oavsett om det står "AKTAS" eller liknande på den, är det ömtåliga grejer?

jensen__
29 mars 2010 · 110 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Det är ett väldigt skrymmande paket så det kan nog bli dyrt att skicka, det är ju längre än en lastbil är bred så det blir jobbigt att hantera.
Både DHL och Schenker borde bli billigare än bussgods tycker jag, du kan ju höra med dem hur mycket de skulle ta. Tänk på att de kommer ställa grejer ovanpå din kartong oavsett om det står "AKTAS" eller liknande på den, är det ömtåliga grejer?

Det är nog inte alla åkerier som ställer gods uppepå där det står "aktas, glas" t.ex. på vårat är det STRÄNGT förbjudet, då det är vårat företag som får ta hela smällen om det skulle gå sönder, vi kör för schenker.. så dra inte alla över en kant=)

JonR
29 mars 2010 · 3 259 Inlägg

Okej! Ska ta o ringa DHL o schenker imorgon då o se vad dom kan tänkas vilja ha! Tack för svaren!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
attackhamster
29 mars 2010 · 475 Inlägg

Sålt fiat 126?   vikten och måtten stämmer ju ( ett skämt )

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
JonR
29 mars 2010 · 3 259 Inlägg

attackhamster skrev:
Sålt fiat 126?   vikten och måtten stämmer ju ( ett skämt )

Haha ja det stämmer ju!smile Nej tyvärr ingen fiat 126 men en mindre billyft är det som ska fraktas!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Andreas 940 -utan 940
30 mars 2010 · 1 728 Inlägg

jensen__ skrev:
Det är nog inte alla åkerier som ställer gods uppepå där det står "aktas, glas" t.ex. på vårat är det STRÄNGT förbjudet, då det är vårat företag som får ta hela smällen om det skulle gå sönder, vi kör för schenker.. så dra inte alla över en kant=)

Jag kör själv åt Schenker och jag menade såklart att det är DHL som mosar godset, de är ju inte lika seriösa som oss. wink

JoXter
30 mars 2010 · 492 Inlägg

Andreas 940 skrev:

jensen__ skrev:
Det är nog inte alla åkerier som ställer gods uppepå där det står "aktas, glas" t.ex. på vårat är det STRÄNGT förbjudet, då det är vårat företag som får ta hela smällen om det skulle gå sönder, vi kör för schenker.. så dra inte alla över en kant=)

Jag kör själv åt Schenker och jag menade såklart att det är DHL som mosar godset, de är ju inte lika seriösa som oss. wink

Tro de eller ej men DHL klarade av att skicka en stötfångare i glasfiber från Australien till mig i Sverige
utan att det var en skråma på stötfångaren.. dessutom var den ENDAST packad i bubbelplast wink

Lamborghini Gallardo "LP-560" (2009)
Andreas 940 -utan 940
30 mars 2010 · 1 728 Inlägg

JoXter skrev:
Tro de eller ej men DHL klarade av att skicka en stötfångare i glasfiber från Australien till mig i Sverige
utan att det var en skråma på stötfångaren.. dessutom var den ENDAST packad i bubbelplast wink

Det var imponerande. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang