Vart kan jag få tag i skyssta R däck till volvon.

Gr0dan
31 mars 2010 · 116 Inlägg

tja, jag har fått höra att en däck modell som kallas R däck ska vara väldigt bra då jag ej får något vidare gräpp med dom jag har just nu.

om jag inte minns fel så ska dom var lite mer kladdiga om det nu är rätt uttryck, tack på förhand

DusanMandick Random Hero
31 mars 2010 · 4 047 Inlägg

vad har du för däck nu ? vilka andra modifikationer har du för att få bättre grepp ? ska du åka rakt fram eller på bana ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Gr0dan
31 mars 2010 · 116 Inlägg

nu har jag 17t på min volvo 850 t5r på 310 hk den ska gå på gatan. och jag behöver bara allmänt mer gräpp på fram hjulen

KHRacing
31 mars 2010 ·

Däccken du pratar om "kallas" R-däck pga deras mjukare gummi, under 200 i däckets hårdhet är generellt ett "R-däck".

De håller inte lika länge som ett vanligt däck & tar en stund att få upp värmen i, samt att de för det mesta har sämre våtgrepp än vanliga gatdäck.
Men fan så roligt med varma R-däck med bra grepp.

TOYO R888 rekommenderar jag dig, exempelvis i 215/45-17 i den hårdaste varianten då du skall köra på gatan !

Aga_Diff Bärs!
31 mars 2010 · 3 456 Inlägg

Ska det mest köras gata är väll inte R-däck så optimalt, eller? :S

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Teamchefen
5 april 2010 · 2 Inlägg

Söker du r-däck till rätt priser, hjälper vi dig gärna. Vi har Avon ZZR, Toyo R888 och Yokohama A048.
Kolla in en del av sortimentet via denna länk:

http://www.onracing.se/webshop/#ecwid:c … ort=normal

Skicka oss ett mail om du undrar något eller inte hittar din dimension, det finns fler att tillgå.

Glöm inte!
Vi lämnar 10% rabatt till alla garaget.org-medlemmar.


/Johan Nilsson
ON Racing

Bjornhall
5 april 2010 · 300 Inlägg

känns meningslöst att har "R-däck" på gatan då du ALDRIG kommer få upp rätt temp i dem.  vad ska de användas till, lite efter-jobbet-Race?  stoppa i en diff ist så kommer de greppa. eller köp ett dyrare vanligt däck. du köra la inte på ett Bridgestone Re050A nu eller?  Är en jävla skillnad på däck och däck.

mina 50 cent.

GILLA oss på Facebook http://www.facebook.com/TeamRydboholmsGaraget
Sugtimmad volvo 850 med mö go kolfiber på!
Volvo 850 "sugtrimmad femma" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang