Lukas Kooz nya bygge "Zpirit" (INTERVJU ANG. KRITIKEN UPPE NU!) (Bilder finns)

sirmiro Double-Unicorn Rider
6 april 2010 · 2 486 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/897119_ve5cz0.jpg
Tanklocket - inte den passform jag förväntat mig när jag först såg bilen.

-
https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/897117_wnpu1e.jpg
Ska skärmkanter se ut så här? Det är hack och "skarpa" former på ställen där de inte bör vara för att följa byggets former. Mellan klockan 11 & 1 är det skador som får lacken att se mindre bra ut. Bromsarna borde varit dolda av något för de är oförsvarbara. Lossa ett ok och måla så det ser vettigt ut är inte svårt eller dyrt, jag kräver inte bromssystem för 20000, bara att de viktigaste sakerna ser vettiga ut.
"Splitter" delarna är inte inpassade till övriga linjer och böjda/skadade.

Det är de få saker jag fotograferade och fick med...

Ställer man upp i en "Proffs"-klass ska det vara "Proffs"-kvalitet. Vad jag kunde se var det endast 2pers med i denna klass, men jag kan ha fel. Om det stämmer är det märkligt att man ska vara garanterad pris innan mässan öppnat... Att den vinner folket är inte märkligt - en av de bästa platserna på mässan med blinkande ljus och en utstrålning som säger "Jag är en vinnare."
Montern var verkligen en av de allra bästa på hela mässan och strobeljusen hjälpte till att få gemeneman att bara få en överblick. Att avståndet till bilen var 1-1.5meter jämfört med andra bilars 20cm har också hjälpt.

Jag klagar inte på temat eller planer bakom det, jag klagar på slutresultatet. Oavsett om det handlar om att lackera en helt ny lastbil, renovera en 50-talsbil, bredda en 740 eller att göra ett stort glasfiberbygge som detta bör man tänka på att få formerna att stämma in till det specifika bygget...
Nu är det inte mycket att göra med skärmkantens form, den är ju låst med lacken. Men att justera in tanklocket, göra en snygg lösning där det sitter en köksslang invändigt och att uppgradera bromsar (eller byta till fälgar som inte visar bromsarna) samt justera in småsaker så kan denna bil bli riktigt bra.

Den har potential, varför då låta missarna leda diskussionen istället för att ordna dem och ha en bil folk anser förtjänar priserna?

bajjohazard
6 april 2010 · 19 Inlägg

Helt jävla rätt sirmiro. Tanklocket fick mig att dra på smilbanden när jag såg det på mässan. Jag tycker han kunde lagt ut 20 000:- på nytt  bromsystem, han är ju redan helsponsrad på allt annat.

Rille0
6 april 2010 · 2 021 Inlägg

han verkar ha en fetisch för bokstaven Z iallafall..

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
einherjer
6 april 2010 · 587 Inlägg

Bjork skrev:

Oljekatt skrev:
Säger han som sitter och rattar ett av hans rymdskepp...

lol Fast den har ju hans tant byggt.

Du säger händer av guld, byggare i Sverige som har händer av guld stavas Hilmersson, Vöx, Thollander, Tufvesson..Kooz har händer av damm av allt glasfiber (som han hanterar grymt)

Skulle vara kul med ett plåtbygge från han nån gång istället smile

Du glömde en:

Jakob Amlqvist och hans Volvo 240! Där snackar vi bygge!

Bjork OEM <3
7 april 2010 · 6 957 Inlägg

einherjer skrev:

Bjork skrev:

Oljekatt skrev:
Säger han som sitter och rattar ett av hans rymdskepp...

lol Fast den har ju hans tant byggt.

Du säger händer av guld, byggare i Sverige som har händer av guld stavas Hilmersson, Vöx, Thollander, Tufvesson..Kooz har händer av damm av allt glasfiber (som han hanterar grymt)

Skulle vara kul med ett plåtbygge från han nån gång istället smile

Du glömde en:

Jakob Amlqvist och hans Volvo 240! Där snackar vi bygge!

Jag glömde minst 2 isf: Marco Garver också!

OEM <3
chrillesnakeman
7 april 2010 · 393 Inlägg

sirmiro skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/897119_ve5cz0.jpg
Tanklocket - inte den passform jag förväntat mig när jag först såg bilen.

-
http://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/897117_wnpu1e.jpg
Ska skärmkanter se ut så här? Det är hack och "skarpa" former på ställen där de inte bör vara för att följa byggets former. Mellan klockan 11 & 1 är det skador som får lacken att se mindre bra ut. Bromsarna borde varit dolda av något för de är oförsvarbara. Lossa ett ok och måla så det ser vettigt ut är inte svårt eller dyrt, jag kräver inte bromssystem för 20000, bara att de viktigaste sakerna ser vettiga ut.
"Splitter" delarna är inte inpassade till övriga linjer och böjda/skadade.

Det är de få saker jag fotograferade och fick med...

Ställer man upp i en "Proffs"-klass ska det vara "Proffs"-kvalitet. Vad jag kunde se var det endast 2pers med i denna klass, men jag kan ha fel. Om det stämmer är det märkligt att man ska vara garanterad pris innan mässan öppnat... Att den vinner folket är inte märkligt - en av de bästa platserna på mässan med blinkande ljus och en utstrålning som säger "Jag är en vinnare."
Montern var verkligen en av de allra bästa på hela mässan och strobeljusen hjälpte till att få gemeneman att bara få en överblick. Att avståndet till bilen var 1-1.5meter jämfört med andra bilars 20cm har också hjälpt.

Jag klagar inte på temat eller planer bakom det, jag klagar på slutresultatet. Oavsett om det handlar om att lackera en helt ny lastbil, renovera en 50-talsbil, bredda en 740 eller att göra ett stort glasfiberbygge som detta bör man tänka på att få formerna att stämma in till det specifika bygget...
Nu är det inte mycket att göra med skärmkantens form, den är ju låst med lacken. Men att justera in tanklocket, göra en snygg lösning där det sitter en köksslang invändigt och att uppgradera bromsar (eller byta till fälgar som inte visar bromsarna) samt justera in småsaker så kan denna bil bli riktigt bra.

Den har potential, varför då låta missarna leda diskussionen istället för att ordna dem och ha en bil folk anser förtjänar priserna?

När jag läser ditt utförliga inlägg så får jag genast känslan av att du synat "Zpirit" fullständigt under lupp. Vad är meningen med detta fanatiska letande efter ev brister och fel? Jag är övertygad om att alla showbyggen har ett eller annat skönhetsfel om man tittar närmare. Varför måste man avlägsna dem? Showbyggen är HANDARBETEN gjorda med mycket hjärta och en avundsvärd kreativitet. Jag tycker själv att det är ovärdeligt när det är människor som skapat något. Det känns betydligt personligare och mer äkta än om härket skulle rullat ut ur någon tråkig massproduktion på någon fabrik (där man kan kräva  yttersta perfektion). Jag tycker att man skall se bortom pettiteser och små skavanker när det kommer till genuina handarbeten.

Jag ifrågasätter starkt varför alltid just Kooz skall synas så in i sömmarna! Det är rentav pinsamt. Men jag tror också att det är ett rätt typiskt drag för att sätta dit en av de stora. I Sverige får man ju inte vara begåvad eller bra på något. Man skall helst hålla sig på sin kant och inte göra nåt större väsen av sig. Det finns många beundransvärda människor genom tiderna som fått oförtjänt mycket spått och spä. Man blir aldrig profet i sitt eget hemland och legend eller erkänd det blir de aldrig förräns människan gått och dött?
Det är ALLTID fel att ta kol på folks kreativitet och skaparglädje.

Senast redigerat av chrillesnakeman (7 april 2010)

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Urkas Kräsen grafiker
7 april 2010 · 1 775 Inlägg

chrille: Dom ville ha kritik, då fick dom det.
Sluta vara så snuskigt partisk bara för du äger en av hans byggen (som för övrigt ser riktigt riktigt bra ut imo, med stort undantag för insidan såklart som är nåt från en annan planet tongue).

Whine whine!
chrillesnakeman
7 april 2010 · 393 Inlägg

Urkas skrev:
chrille: Dom ville ha kritik, då fick dom det.
Sluta vara så snuskigt partisk bara för du äger en av hans byggen (som för övrigt ser riktigt riktigt bra ut imo, med stort undantag för insidan såklart som är nåt från en annan planet tongue).

Jag gillar Kooz byggstuk ja. Men jag ser mig inte som partisk. Jag tycker bara att det är ovärdigt att han får kritik på sådana petitesser som man inte kan se om man inte stirrat på de där bilderna i en evighet. Men jag får så jädrans ont i öga så jag ger mig och kommer fram till att jag inte ser några som helst skavanker what so ever, hehe.

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
DasAuto
7 april 2010 · 2 751 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

Urkas skrev:
chrille: Dom ville ha kritik, då fick dom det.
Sluta vara så snuskigt partisk bara för du äger en av hans byggen (som för övrigt ser riktigt riktigt bra ut imo, med stort undantag för insidan såklart som är nåt från en annan planet tongue).

Jag gillar Kooz byggstuk ja. Men jag ser mig inte som partisk. Jag tycker bara att det är ovärdigt att han får kritik på sådana petitesser som man inte kan se om man inte stirrat på de där bilderna i en evighet. Men jag får så jädrans ont i öga så jag ger mig och kommer fram till att jag inte ser några som helst skavanker what so ever, hehe.

Kritik och beröm är väll hela meningen att man ställer ut. Varför skulle det vara fel att ge kritik? Det är ju uppenbart att det finns missar.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Arcangelus <3 Japs
7 april 2010 · 680 Inlägg

Måste väl hålla med om att skärmkanterna såg sjukt ojämna ut hmm

Sen hade jag inte reagerat över bromsskivorna så värst mycket, men nu när folk nämner det så minns jag att jag reagerade på det...

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Opelmadness German cars, quality and beyond
7 april 2010 · 8 197 Inlägg

Arcangelus skrev:
Måste väl hålla med om att skärmkanterna såg sjukt ojämna ut hmm

Sen hade jag inte reagerat över bromsskivorna så värst mycket, men nu när folk nämner det så minns jag att jag reagerade på det...

+1.

Lägger man ner så mycket tid och jobb på en bil kunde man lätt ha kollat upp om skärmkanten är rund. Om man inte är ute efter "Countach-look". Då skärmkanten är långt från rund. tongue

Sen såg jag tanklocket.. yikes  Själv var jag inte på mässan, men bilder säger som sagt mer än 1000 ord.

Sen att inte göra mer åt bromsarna när man ändå ska ställa ut i proffsklassen.
OM jag skulle ge mig på ett bygga började jag nog med bromsarna, sen motorn och sist karosseriet.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
MrJAM
7 april 2010 · 1 464 Inlägg

chrillesnakeman skrev:
När jag läser ditt utförliga inlägg så får jag genast känslan av att du synat "Zpirit" fullständigt under lupp. Vad är meningen med detta fanatiska letande efter ev brister och fel? Jag är övertygad om att alla showbyggen har ett eller annat skönhetsfel om man tittar närmare. Varför måste man avlägsna dem? Showbyggen är HANDARBETEN gjorda med mycket hjärta och en avundsvärd kreativitet. Jag tycker själv att det är ovärdeligt när det är människor som skapat något. Det känns betydligt personligare och mer äkta än om härket skulle rullat ut ur någon tråkig massproduktion på någon fabrik (där man kan kräva  yttersta perfektion). Jag tycker att man skall se bortom pettiteser och små skavanker när det kommer till genuina handarbeten.

Jag ifrågasätter starkt varför alltid just Kooz skall synas så in i sömmarna! Det är rentav pinsamt. Men jag tror också att det är ett rätt typiskt drag för att sätta dit en av de stora. I Sverige får man ju inte vara begåvad eller bra på något. Man skall helst hålla sig på sin kant och inte göra nåt större väsen av sig. Det finns många beundransvärda människor genom tiderna som fått oförtjänt mycket spått och spä. Man blir aldrig profet i sitt eget hemland och legend eller erkänd det blir de aldrig förräns människan gått och dött?
Det är ALLTID fel att ta kol på folks kreativitet och skaparglädje.

Nu får du väl ändå ge dig? Vi vet att du är biased, men du har fullständigt missat poängen. Det är ganska simpel matematik. Med berömelse så kommer detta.

Ju mer berömd man blir, desto mer förväntas av en.
Ju oftare man vinner priser, desto bättre ska (måste!) bilarna vara än alla andra.
Desto fler bilar man "bygger", desto oftare betraktas förnyelse.
osv. osv. m.m. m.m.

Det fanns många byggen med fel, men ingen av dessa har samma hype som Kooz's byggen. Ingen av dessa vann det sk. peoples choise i år. Blev det lättare att förstå nu eller du vill fortsätta ditt raljerande mot de som kommer med kritik till en bil? Eller du anser att en med 10 års erfarenhet och hundratals priser får göra nybörjarfel? Vill faktiskt veta så jag vet vilken nivå du ligger på.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Svenss0n
7 april 2010 · 643 Inlägg

chrillesnakeman skrev:
Hmmm alltid en massa gnäll från folk som är avis på kooz.Än en gång så tar svenska avundsjukan igång ock börga störas på allt kooz gör.Det tar länge att bli lika bra som kooz.Lukas kooz är våran vänn ock han bygger inte bara grymma bilar utan han är en av dom trevligaste personer som jag ock min tjej har mött.Han är ödmjuk ock har kreativiteten som krävs för att lyckas i denna brachen.Lukas är Nr:1 i sverige på att bygga showbyggen av högsta rang.

Se å lär alla istället för att gnälla på kooz.
Jag ock min tjej blev riktigt stolta över kooz än en gång när hans byggen drar hem pokaler.En gång kooz alltid kooz.Det kommer bli svårt att Slå kooz för det han åstakommer med sina händer gjorda av guld.

Grattis till dig kooz till dina fina titlar för ditt nya bygge.Skall bli kul att få se den live smile

men för i helvete klart ingen är advensjuk. är man med i nå dylikt förväntar man sig resultat då 1000 tals har bättre finish men ej får chansen.

sen kan du lära dig stava annars är det bara hålla käft.

Volvo 850R (1997)
Karl-Bertil
7 april 2010 · 518 Inlägg

Svenss0n skrev:

chrillesnakeman skrev:
Hmmm alltid en massa gnäll från folk som är avis på kooz.Än en gång så tar svenska avundsjukan igång ock börga störas på allt kooz gör.Det tar länge att bli lika bra som kooz.Lukas kooz är våran vänn ock han bygger inte bara grymma bilar utan han är en av dom trevligaste personer som jag ock min tjej har mött.Han är ödmjuk ock har kreativiteten som krävs för att lyckas i denna brachen.Lukas är Nr:1 i sverige på att bygga showbyggen av högsta rang.

Se å lär alla istället för att gnälla på kooz.
Jag ock min tjej blev riktigt stolta över kooz än en gång när hans byggen drar hem pokaler.En gång kooz alltid kooz.Det kommer bli svårt att Slå kooz för det han åstakommer med sina händer gjorda av guld.

Grattis till dig kooz till dina fina titlar för ditt nya bygge.Skall bli kul att få se den live smile

men för i helvete klart ingen är advensjuk. är man med i nå dylikt förväntar man sig resultat då 1000 tals har bättre finish men ej får chansen.

sen kan du lära dig stava annars är det bara hålla käft.

hur stavar du " avundsjuk" då ?

för att vara on topic så tycker jag hela bilen ser ut som nåt från nåt leksaksföretag som bara plockat på grejer på måfå , allt för att få det att blinka , bloppa , fara fram och tillbaka så mycket som möjligt.

Och nej, mina bilar har aldrig vart på nån utställning men om jag ser till att de hamnar på en så inte fan kommer de dit med helt uppenbara missar iaf.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
sirmiro Double-Unicorn Rider
7 april 2010 · 2 486 Inlägg

chrillesnakeman skrev:

sirmiro skrev:
***text och bilder***

När jag läser ditt utförliga inlägg så får jag genast känslan av att du synat "Zpirit" fullständigt under lupp. Vad är meningen med detta fanatiska letande efter ev brister och fel? Jag är övertygad om att alla showbyggen har ett eller annat skönhetsfel om man tittar närmare. Varför måste man avlägsna dem? Showbyggen är HANDARBETEN gjorda med mycket hjärta och en avundsvärd kreativitet. Jag tycker själv att det är ovärdeligt när det är människor som skapat något. Det känns betydligt personligare och mer äkta än om härket skulle rullat ut ur någon tråkig massproduktion på någon fabrik (där man kan kräva  yttersta perfektion). Jag tycker att man skall se bortom pettiteser och små skavanker när det kommer till genuina handarbeten.

Jag ifrågasätter starkt varför alltid just Kooz skall synas så in i sömmarna! Det är rentav pinsamt. Men jag tror också att det är ett rätt typiskt drag för att sätta dit en av de stora. I Sverige får man ju inte vara begåvad eller bra på något. Man skall helst hålla sig på sin kant och inte göra nåt större väsen av sig. Det finns många beundransvärda människor genom tiderna som fått oförtjänt mycket spått och spä. Man blir aldrig profet i sitt eget hemland och legend eller erkänd det blir de aldrig förräns människan gått och dött?
Det är ALLTID fel att ta kol på folks kreativitet och skaparglädje.

Hej. smile

Jag ägnade otroligt lång tid till att syna denna bil, ca 3-5minuter från ett par meters håll.

Jag gick fram till bilen och tyckte den såg bra ut från håll, kommer fram snett bakifrån och tittar på breddningen och lacken då jag ser tanklocket sticka upp. Först trodde jag det inte var stängt, men ägnade ett par sekunder åt det och såg att det var stängt och passformen inte stämde.
Sen tittade jag på allt som rörde sig i bilen då jag själv gillar tekniken bakom, då ser jag att stegen rör sig hackigt och i mitten sitter en köksslang som ser trasig och malplacerad ut.
Sen tittar jag på lacken och sedan framfälgen och reagerar på bromsarna och hacken i hjulhuset. Sen frågade en okänd person mig vad det var för silvrig slang i bilen och jag svarade att jag inte visste.

Sen insåg jag att det skulle komma en diskussion som denna där folk skulle kräva bevis eller att man skulle vara tyst, så jag gick tillbaka till tanklocket, tog en bild för att sedan göra samma sak med höger framhjul.

Annars gick jag bara förbi bilen när jag skulle till andra hallar...

Varför granska ett bygge hårt? Då hittar man bara fel och småmissar, men om felen sticker ut förstör de helheten. sad Som jag skrev tidigare har bilen potential att bli riktigt bra. Jag gillar temat. Jag gillar arbetet. Jag gillar de rörliga sakerna.
Men jag gillar inte när linjer inte stämmer. hmm

PaintWorX rakäre
7 april 2010 · 1 275 Inlägg

I will start with a little advice to Lucas , because i know that you are reading this or at least one of your 40 strong 18 year old possy is ........................... PEOPLE TALK!!!!!! you tryed to keep it a secret from me but i knew all along what you was building.

For all of you garage rakerans : i was on the phone to lucas for the last 4 weeks before elmia showing him pictures of my build that no-one else got to see , because i thought that was the good thing to do for a fellow builder , but no! lucas denied that he was building and that he did not like my new design on my mini. However one of lucas kooszzszszpritezzzs klan members thought that i should know about the build and told me all about it , I WAS SERIOUSLY WAITING FOR SOMETHING AMAZING FROM HIM, but oh boy was i disapointed.

I will not comment on this build from lucas everything that thought looked like crap you guys have already talked about it, apart from the bilthema crome lists on all the carbon parts.

I will say this though lucas , YOU CANT CALL A 1997 MITSUBISHI ECLIPS THE FUTURE!!!!!!! STOP IT!!!!!!!

You took 2 years to build this car lucas and it just was not special enough for you , elmia or peoples choice sorry .

And yes the reason why i dont write anything bad about your build is because mine was not perfect either , but then again mine was done under 3 weeks.

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
Soulweeper stray dog
7 april 2010 · 197 Inlägg

haha, jag gav mig fan på att jag inte skulle kommentera men.. paintworx är fan skön big_smile

För övrigt är jag kluven.
Jag gillar inte stilen, men måste säga att lukas är bra. Det är klart att han är.
Man måste också vara glad för att han vågar sig ut på scenen igen efter två år, men som många säger, så fanns där skavanker, och det är såklart tråkigt. Han har att namn, som tyvärr kan gå emot en. Folk kräver helt enkelt mer utav Kooz. För eller nackdel.. what do I know..

Ur rent konstärligt perspektiv tycker jag det är bra att han behåller sin stil. Det är han.
Men samtidigt skulle det vara kul om man fick se något totalt nytt från honom med. Det är inte alls samma bil/stil, säger lukas, men det ÄR det. Det är samma space-iga trance tema med massa åkande slutsteg osv. Även om den här är gjord på ett helt annat sätt.
Jag är kluven.
Det sista jag vill är att vara med i en pöbel som genom några ogenomtänkta ord, får någon att tappa gnistan. Folk tar åt sig. Vi fungerar så.

Så Lukas, du är bra på det du gör, men för din egen utveckling skulle det vara bra om du försökte dig på något HELT nytt.

......... att jag ens orkar bry mig......
Nafets86
7 april 2010 · 821 Inlägg

jag tycker det är lite kul just med det där med hjulhusen och tanklocket som det pratats lite om nu.
Hörde något om att de byggt bilen i 2 år och ca 900 timmar..

Kunde man inte fixat detta då?
Och att folk är avis och gör saker bättre..

När man heter Kooz och har gjort de byggen han har gjort då förväntar man sig helt enkelt ett mycket väl och bra utfört arbete. Iaf anser jag det så

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
chrizz Administratör
7 april 2010 · 11 790 Inlägg

Tråd flyttad till allmänt då den inte handlar om bilderna som sådana utan bygget ifråga.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
IROC
7 april 2010 · 88 Inlägg

PaintWorX skrev:
I will start with a little advice to Lucas , because i know that you are reading this or at least one of your 40 strong 18 year old possy is ........................... PEOPLE TALK!!!!!! you tryed to keep it a secret from me but i knew all along what you was building.

For all of you garage rakerans : i was on the phone to lucas for the last 4 weeks before elmia showing him pictures of my build that no-one else got to see , because i thought that was the good thing to do for a fellow builder , but no! lucas denied that he was building and that he did not like my new design on my mini. However one of lucas kooszzszszpritezzzs klan members thought that i should know about the build and told me all about it , I WAS SERIOUSLY WAITING FOR SOMETHING AMAZING FROM HIM, but oh boy was i disapointed.

I will not comment on this build from lucas everything that thought looked like crap you guys have already talked about it, apart from the bilthema crome lists on all the carbon parts.

I will say this though lucas , YOU CANT CALL A 1997 MITSUBISHI ECLIPS THE FUTURE!!!!!!! STOP IT!!!!!!!

You took 2 years to build this car lucas and it just was not special enough for you , elmia or peoples choice sorry .

And yes the reason why i dont write anything bad about your build is because mine was not perfect either , but then again mine was done under 3 weeks.

Som du skrev själv NEJ din bil är inte perfekt.

Att du byggt bilen på bara 3 veckor stämmer ju inte riktigt, du har gjort ändringar på en redan ombyggd bil.

Färra året hade du problem med springorna vid dörrarna och i år var det samma skit. Skrapar emot.

Hästskorna du vänt upp och ner över hjulen ser inte klokt ut. (vet du inte att öppningen skall var upp för att ge tur)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang