Svårt att byta elsystem till motornic=b230et?

martinsson91 skåne
3 april 2010 · 88 Inlägg

skulle vara glad av att få lite tips och svar har motronic2.2 i mon volvo 740 turbo kladdar hela tiden sen nu kom jag över b230et elsystem motornic är det svårt att byta elsystem många kablar att skrva med mer väldigt  tacksam för svar mvh smileroll

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
Sharky
4 april 2010 · 10 287 Inlägg

Motronic 2.2???
Du har i så fall LH Jetronic 2.2.

Om du skall byta till Motronic så är det rätt mycket fix. Bla så måste du har rätt svänghjul och rätt tändlägesgivare.
Och alla kabelhärvor.... tre stycken. Dessutom så är jag rädd för att det skijler på härvorna inne i kupen också.


Fast svårt är det inte. Bara ett jäkla jobb.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Gomez
10 april 2010 · 179 Inlägg

Du får även problem med besiktningen då Motronic systemet ej har katalysator eller lambda. Jag hade hellre bytt till ett lh2,4 från nyare 940 turbo.

Motronic är även känt för att när det väl krånglar så kan det krångla rejält då det inte finns felkodsläsare.

Audi S4 biturbo "bruksbilen" (2000)
945TurboMS
10 april 2010 · 261 Inlägg

martinsson91 skrev:
får väll bli MS

Och ska det bli seriöst gjort, så har du lika mycket jobb med det tongue

Det är (tyvärr) ganska mycket jobb att Ms konvertera 7/900 modellerna iochmed att dom inte har separat motorhärva!
Enklast borde vara att utgå från en kabelhärva från förgasarmodellerna/k-jetronic (som saknar all pissig elhärva man ändå inte vill ha till Ms)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang