*köpråd*Bra småbil för max 30 ?!

Angeland
5 april 2010 · 245 Inlägg

__Linus__ skrev:

Turbo_Davve skrev:
Seat Ibiza eller Seat Leon, Där får man mycket bil för små pengar. får en rätt ny Ibiza för 30 skulle jag tro

har faktist spanat på dom me, vet inte riktigt hur dom e motormässiga?! e väl samma som golfarna?!!

http://www.blocket.se/goteborg/Seat_Ibi … 15&w=2

dyra reservdelar?barnsjukdommar?

Billiga delar tycker jag iaf, bra kvalité i förhållandet till piset med, dock är rosten ett bekymmer på Ibizorna sad

Senast redigerat av Turbo_Davve (5 april 2010)

S.v.r
Lowpass
5 april 2010 · 1 224 Inlägg

För bekymmersfritt billägande: Köp en Toyota corolla 1.4 eller 1.6 från millenieskiftet, (Sista corollorna som tillverkades i japan var 2001 har jag för mig).
Inte ett enda problem, jag har bokstavligen bara bytt olja, filter, ja det man gör på service och högra blinkerslampan fram på 10 år. Inget skitsnack nu. Ganska oslagbart smile

i-vtec Do you?
Angeland
5 april 2010 · 245 Inlägg

Mazda6sex skrev:
För bekymmersfritt billägande: Köp en Toyota corolla 1.4 eller 1.6 från millenieskiftet, (Sista corollorna som tillverkades i japan var 2001 har jag för mig).
Inte ett enda problem, jag har bokstavligen bara bytt olja, filter, ja det man gör på service och högra blinkerslampan fram på 10 år. Inget skitsnack nu. Ganska oslagbart smile

Glömde bort att nämna Toyota roll Men som du säger, Det är en riktigt bra billig bil att äga

Senast redigerat av Turbo_Davve (5 april 2010)

S.v.r
__Linus__
5 april 2010 · 192 Inlägg

toyota e säkertf finfina bilar men dom ligger lite över 30...har funderat på en sådan me...


va kan ni tro om den här då?



http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_M … 15&w=2

bra bil?! barnsjukdommar tips?!

Senast redigerat av __Linus__ (5 april 2010)

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
Sanizz
5 april 2010 ·

Min rover smile 1.4 motor Tankar 100 spänn och kör runt på stan hela kvällen och har fortfarande soppa över tongue

__Linus__
5 april 2010 · 192 Inlägg

kan la va svårt att finna delar te rover?!,e ju ingen "vanlig" bil som typ golf/volvo

opel corsa kanske kan vara nått??tongue

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
Erick
5 april 2010 · 4 767 Inlägg

VW Lupo 1.4 16v är ett utmärkt förslag annars!

Modern bil med krockkuddar, runt 10 år gammal, bra kvalitet, helgalvad kaross = ej rost.
Driftsäker och mkt billig att äga.

Finns många fina runt 30k på blocket smile

Akta er för 1.0, den är bara för slö.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Lowpass
5 april 2010 · 1 224 Inlägg

En sån här corolla tänkte jag på. Brukar inte ligga på mer än 30.000:-

http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 11&w=3

Mvh

i-vtec Do you?
__Linus__
5 april 2010 · 192 Inlägg

lupo e en lite söt en..tongue nästan för liten va?smile får ju ha kassarna i knät när man kör hem maten från maxi ;D


nissan micra verkar man få mkt bil för pengarna om man tittar på milen??toyota (?)exempel för samma pris har ju gått dubbelt så mkt..?!

http://www.blocket.se/goteborg/Nissan_M … 15&w=1

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
pololund
5 april 2010 · 14 Inlägg

en polo är ju kanon:) går billigt och går alldrig sönder om man inte kör sönder dom;) bara tanka o köra:D

BLI MEDLEM I GARAGET.ORG GRUPPEN PÅ FACEBOOK ;) >>> http://www.facebook.com/group.php?gid=350944593501 <<<
Slash Saabifierad
5 april 2010 · 2 026 Inlägg

Renault Megane eller en Folka Polo wink Finns också Skoda Fabia, går att fås för lite över 30.000, med lite prat kan du säkert få ner priset till 30.000 kronor cool Du sa aldrig att dom skulle vara snygga, kollar man på snyggheten ligger Meganen bäst till cool Du har också Peugeot 306 eller den nyare 206:an, går säkert också med lite snack få en prislapp på 30.000 kronor eller kanske till och med lägre big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
jorgen72
5 april 2010 ·

Du får ju en golf 4 för dom pengarna o dom är ju klart mycke bättre än både megane o peugeot eller kanske lupo 3l kan va något det går ju inte åka billigare än man gör med en sådan

olsen_swe
5 april 2010 · 127 Inlägg

Golf 3, Polo, Audi a3, är fina bilar du kan hitta för 30k smile

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
__Linus__
5 april 2010 · 192 Inlägg

nån som har kännedom om nissan micra?! får ju sånna för runt 20lappen å dom har gått runt 10000...?!

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
Beeenny
5 april 2010 · 982 Inlägg

golf 4 ??

JDMy00 ClubJDM.se
5 april 2010 · 1 608 Inlägg

Köp en Honda Civic Esi.

Mazda Mx-5 (1999)
Sarge
5 april 2010 · 2 337 Inlägg

__Linus__ skrev:
nån som har kännedom om nissan micra?! får ju sånna för runt 20lappen å dom har gått runt 10000...?!

Kanske kan hitta lite matnyttigt om dem här?
http://www.teknikensvarld.se/test_prov/ … /index.xml

Det enda jag vet om Micra var att brorsans -88 blev ramsned och fick skrotas efter att ha fått lite närkontakt med draget på en V70 i 30 knyck. Förhoppningsvis har det hänt en del sen 80-talet även med Nissan Micra wink

Olle88
5 april 2010 · 40 Inlägg

Kollat mycket eftersom jag just själv vart ute efter bil i samma klass
Efter mycket forskande är dessa enligt tester och besiktningprotokoll bra(kolla själv bilsmart.se)
Modellår runt 00
-vw polo
-Nissan almera (underskattad bra bil), komfort
-Toyota yaris
-Toyota corolla
-vw golf
-Skoda fabia (VARNING VARNING, akta er för första modellerna 00-02, kan haft otur, men hört att fler en jag haft problem med, kabelhärva,tändspolar, motor (1.4mpi), Bränslepump, vridvinkelsensor).
-Ford focus (kolla rost)
-Ford fiesta (samma)
-Ford ka (samma)
-vw bora
-vw lupo (dock ej diesel)

Det man ska tänka på är att på de mindre billarna, som lupo, ka och polo är bullernivån hög.

Häls

Olle

Spontan, gillar att polera, och lära mig mer om meckandet
Volkswagen Golf 3 Cab "G-Katten" (1996)
Toyota Prius "Trädkramaren" (2005)
__Linus__
6 april 2010 · 192 Inlägg

Olle88 skrev:
Kollat mycket eftersom jag just själv vart ute efter bil i samma klass
Efter mycket forskande är dessa enligt tester och besiktningprotokoll bra(kolla själv bilsmart.se)
Modellår runt 00
-vw polo
-Nissan almera (underskattad bra bil), komfort
-Toyota yaris
-Toyota corolla
-vw golf
-Skoda fabia (VARNING VARNING, akta er för första modellerna 00-02, kan haft otur, men hört att fler en jag haft problem med, kabelhärva,tändspolar, motor (1.4mpi), Bränslepump, vridvinkelsensor).
-Ford focus (kolla rost)
-Ford fiesta (samma)
-Ford ka (samma)
-vw bora
-vw lupo (dock ej diesel)

Det man ska tänka på är att på de mindre billarna, som lupo, ka och polo är bullernivån hög.

Häls

Olle

den sidan tyckte ja inte va nått å ha..samma info man hittar man överallt..tongue tack ändå.

fortfarande ingen som vill komentera micran??roll

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
Sam1r
7 april 2010 · 485 Inlägg

sugen på min honda civic coupe ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang