Nån som VET om det är värt att fixa en husvagn som kan vara mögel i?

Teljemo E.T phone home...
7 april 2010 · 212 Inlägg

Funderar på att ta en husvagn.. fin o fräsh.. (till utseendet) men den har stått ute 2 hela år.. utan att användas..
så risken finns att den e fuktskadad...
Nån som vet hur enkelt de e att sanera isåfall??

(skrev i allmänt för husvagn e ju ett fordon.. flytta mig till off topic om nån inte samtycker.. smile)

skydark
7 april 2010 · 375 Inlägg

Mät upp fukten och återkom. Det blir lite lättare då.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Raz3r
7 april 2010 · 74 Inlägg

Vet faktiskt inte, tänkte bara säga att få bort möglet till 100% innan du sover i den.
Hade en bekant som lånade en husvagn som det visade sig vara mögel i, han blev liggandes ett par dagar efter att ha andas in lukten/möglet.

Pengar gör ingen glad men jag gråter heller i en Audi än i en Buss.
Chevrolet Corvette C5 "Korvis" (1998)
Expoze
7 april 2010 · 2 024 Inlägg

Vad är det för vagn och årsmodell?
Att den har stått ute i 2 år innebär ju inte automatiskt att den är fuktskadad, husvagnar är ju faktiskt gjorda för att vara just utomhus.
Käpte själv en Solifer 552 -83 billigt för ett par år sen, den var rutten i hela bakväggen men det tog en vecka att fixa inklusive torkning och materialet kostade inte ens 1000:-
Husvagnar är inte direkt raketfysik så det är lätt att fixa med dem, låt näsan, trivselkänslan och plånboken styra.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Teljemo E.T phone home...
10 april 2010 · 212 Inlägg

de e kabe.. skulle tippa på mitten på 80 talet...
får ta min näsa o o en runda:P

Roundcube
10 april 2010 · 801 Inlägg

om det är fukt i den, så ställ in en fuktavskiljare. fukten bör vara borta på ett dygn om du kör den hårt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang