Jag försöker nå bluepower ang min order men får inget svar!

tobbe12
14 april 2010 · 152 Inlägg

Hej

är det något skumt med bluepower eller? jag har beställt ett par nya baklampor till min bil, jag får inte tag i dom, det står att man ej kan nå dom innan den 14 april, men ja ringde innan det datumet också, har fått hem faktura trots jag att jag inte har sett mina produkter än, vad ska jag göra ? :S hur kan garaget sammarbeta med ett sånt oseriöst företag???

Rock-Star
14 april 2010 · 2 982 Inlägg

ägaren kanske dog.

tobbe12
14 april 2010 · 152 Inlägg

ThisIsBlackSunshine skrev:
de står ju ( INGEN TELEFONSUPPORT 2010-04-02 till 2010-04-14) .. ringde du innan 02 ?.. testat skickat mejl då? för det ska ju tydligen funka.

ja jag har testat innan, ja det har jag gjort

Residence: förstår inte ens varför du svarar när man får ett sånt dumt svar ?

volvo855t5r
14 april 2010 · 217 Inlägg

Residence skrev:
ägaren kanske dog.

hehehe

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
bleedingstar
14 april 2010 · 270 Inlägg

Tja ! jag har oxå gjort en beställning där i mitten utav mars och väntar på mina saker fortfarande ( seg leverans? ) så jag mailade dom och jag fick svar dagen efter.. Så testa att maila och kolla skräppost ifall det inte dyker upp i vanliga inkorgen

tobbe12
14 april 2010 · 152 Inlägg

bleedingstar skrev:
Tja ! jag har oxå gjort en beställning där i mitten utav mars och väntar på mina saker fortfarande ( seg leverans? ) så jag mailade dom och jag fick svar dagen efter.. Så testa att maila och kolla skräppost ifall det inte dyker upp i vanliga inkorgen

vad beställde du för något? riktigt segt. när sa dom att dina saker skulle komma då?

tobbe12
14 april 2010 · 152 Inlägg

jonnielahti skrev:
vänta till den 15e och ring?

jag har ringt innan det datumet som står skrivet på hemsidan, så lär väl inte spela någon större roll om jag ringer den 15

Rock-Star
14 april 2010 · 2 982 Inlägg

tobbe12 skrev:

ThisIsBlackSunshine skrev:
de står ju ( INGEN TELEFONSUPPORT 2010-04-02 till 2010-04-14) .. ringde du innan 02 ?.. testat skickat mejl då? för det ska ju tydligen funka.

ja jag har testat innan, ja det har jag gjort

Residence: förstår inte ens varför du svarar när man får ett sånt dumt svar ?

Nja, det var inget svar, däremot kanske man ska utesluta alla möjliga händelser som gör att bluepower inte svarar och innan man kallar ngt företag oseriöst.
du har inte betalat - innebär att du inte har övertag - om du känner att det är ett oseriöst företag så skiter du i fakturan och mejlar att du ångrar din beställning.
inte svårare än så.

bleedingstar
14 april 2010 · 270 Inlägg

Jag beställde sidokjolar + bakspoiler.. visst de behöver säkert beställa hem det och sen skicka det till mig. men de sa att de skulle skickade det i början av denna vecka och det har inte dykt upp något ännu.. kan tänka mig att jag får vänta ca 2 veckor till.... *suck*

tobbe12
14 april 2010 · 152 Inlägg

Residence skrev:

tobbe12 skrev:

ThisIsBlackSunshine skrev:
de står ju ( INGEN TELEFONSUPPORT 2010-04-02 till 2010-04-14) .. ringde du innan 02 ?.. testat skickat mejl då? för det ska ju tydligen funka.

ja jag har testat innan, ja det har jag gjort

Residence: förstår inte ens varför du svarar när man får ett sånt dumt svar ?

Nja, det var inget svar, däremot kanske man ska utesluta alla möjliga händelser som gör att bluepower inte svarar och innan man kallar ngt företag oseriöst.
du har inte betalat - innebär att du inte har övertag - om du känner att det är ett oseriöst företag så skiter du i fakturan och mejlar att du ångrar din beställning.
inte svårare än så.

Vad hjälper det att maila ? när dom inte svarar? fakturan ska betalas inom en tid, deras uppdragsgivare(som skickar ut fakturan) kan inte hjälpa till heller

bleedingstar
14 april 2010 · 270 Inlägg

Min beställning gjordes för ca 1 månad sen, de svarade på mailet för ca 2 veckor sedan efter att jag mailade dom. Om dom nu behöver beställa hem sakerna så står det att dom ska meddela sina kunder men jag har inte blivit kontaktad utav dom om det, så vi får väl se när sakerna kommer fram

Hamilton
14 april 2010 · 8 868 Inlägg

Förstår inte hur vi ska kunna lösa problemet åt dig vill du att vi också ringer eller vad då?
Går det inte att få tag i dom via mail, tele eller vanligt brev så är ett personligtbesök det enda allternativet.


Själv fick jag kontakt med dom efter 20-sec via deras Msn support, kanske något du ska testa också

Fotograf på tierpidag.se
bleedingstar
14 april 2010 · 270 Inlägg

Hamilton : han ville nog mer kolla om det är någon mer som har samma problem, men till mig svarade dom på mail senast jag skrev iaf

Bluepower
14 april 2010 · 13 Inlägg

tobbe12 skrev:
Hej

är det något skumt med bluepower eller? jag har beställt ett par nya baklampor till min bil, jag får inte tag i dom, det står att man ej kan nå dom innan den 14 april, men ja ringde innan det datumet också, har fått hem faktura trots jag att jag inte har sett mina produkter än, vad ska jag göra ? :S hur kan garaget sammarbeta med ett sånt oseriöst företag???

Skicka PM till mig så kollar jag upp din order!

BLUEPOWER BILSTYLING | TUNING l LJUD l BILD
Montering & Lackering
Volvo S60 "BLP CAR" (2005)
Volvo S60 (2000)
Bi0HaZZarD Speed FMK
14 april 2010 · 849 Inlägg

Ser att bluepower nu svarat själva men detta lät konstigt. Jag hade inget annat än bra erfarenheter av deras support trots att mailsvaren ibland kunde dröja någon dag.

Mvh Ludde

bleedingstar
15 april 2010 · 270 Inlägg

det kan ju ha att göra med påsken, mycket ledigt, många leveranser osv..

ShyGuy RM-operatör
15 april 2010 · 667 Inlägg

tobbe12 skrev:
Hej

är det något skumt med bluepower eller? jag har beställt ett par nya baklampor till min bil, jag får inte tag i dom, det står att man ej kan nå dom innan den 14 april, men ja ringde innan det datumet också, har fått hem faktura trots jag att jag inte har sett mina produkter än, vad ska jag göra ? :S hur kan garaget sammarbeta med ett sånt oseriöst företag???

Jag upplever dem som oseriösa jag med. Köpte en ny stereo där för något år sedan. Efter strax under ett år så slutade den fungera i cd-läsning och sd-läsning. Kontaktar dem via mail, får svar efter 2-3 mail. "Vadå garanti? Det finns ingen garanti". Försökte förklara för denne att vi trots allt har lagar om garanti, men det sket kamelryttaren i. Dumt nog så orkade jag inte tjafsa mer om det, utan la bara ner och köpte en ny på annat håll.

Men det verkar som att det finns dom som haft goda erfarenheter av företaget med.

bleedingstar
20 april 2010 · 270 Inlägg

jag fick hem min faktura iförrgår men har fortfarande inte sett susen av mina saker som skulle skickas i början av förra veckan.. så jag börjar oxå fundera på vad det är som försigår

Bluepower
20 april 2010 · 13 Inlägg

bleedingstar skrev:
jag fick hem min faktura iförrgår men har fortfarande inte sett susen av mina saker som skulle skickas i början av förra veckan.. så jag börjar oxå fundera på vad det är som försigår

sad Vi har telefonummer, mejl och besöksadress!  Men ändå lägger ni upp era frågor kring era beställningar här!?

BLUEPOWER BILSTYLING | TUNING l LJUD l BILD
Montering & Lackering
Volvo S60 "BLP CAR" (2005)
Volvo S60 (2000)
bleedingstar
20 april 2010 · 270 Inlägg

jag har inga frågor, har redan vart i kontakt med er och ni skrev då att det skulle skickas i början av förra veckan så jag väntar bara på att det ska komma men det borde redan ha kommit om de skickades då.. tycker jag 8-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang