Vilka KICKER Basar ska jag välja hjälp...

loman_43
7 juni 2006 · 4 Inlägg

Vika Basar... Jag vill få ut det maximala med mitt steg till ett bta pris..Jag har ett Audison Monoblock 1.400. Det får liv det mesta kör 2st mds nu..
Men jag ska skaffa kicker men vad dunkar mest en L7 2x2ohm. så steget körs i ett ohm.
eller 4st Comp VR 10" också det i ett ohm.. En kompis har 4st gamla mds fanatic och ett magnat monoblock och det är ett riktigt tryck och ändå är det inte nå speciella basar .. typ 1000 för alla.. Hur ska jag göra Ge mig gärna råd å tips... 4 10" kommer gå på 4000 men el L7 begangnad kan jag fixa för 2000.. Eller andra basar..... Hjälp???? Har sedanbil tänkte ha basarne inått mot ryggstödet och sen basröret upp i hatthyllan alltså basreflex.. Hjälp tacksam för råd och hjälp...

H40GST
7 juni 2006 · 297 Inlägg

salleracing skrev:
L7 15tum
Kolla Www.dnbilradio.se

den basen har jag å den e grymm...

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
Golfz
13 juni 2006 · 88 Inlägg

Kör på kicker L7, den äger!

Senast redigerat av Golfz (13 juni 2006)

"Remember, No Stairway"
Kolla in projekttråden på:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=80718
1Snake
13 juni 2006 · 286 Inlägg

loman_43 skrev:
Vika Basar... Jag vill få ut det maximala med mitt steg till ett bta pris..Jag har ett Audison Monoblock 1.400. Det får liv det mesta kör 2st mds nu..
Men jag ska skaffa kicker men vad dunkar mest en L7 2x2ohm. så steget körs i ett ohm.
eller 4st Comp VR 10" också det i ett ohm.. En kompis har 4st gamla mds fanatic och ett magnat monoblock och det är ett riktigt tryck och ändå är det inte nå speciella basar .. typ 1000 för alla.. Hur ska jag göra Ge mig gärna råd å tips... 4 10" kommer gå på 4000 men el L7 begangnad kan jag fixa för 2000.. Eller andra basar..... Hjälp???? Har sedanbil tänkte ha basarne inått mot ryggstödet och sen basröret upp i hatthyllan alltså basreflex.. Hjälp tacksam för råd och hjälp...

hmm jag får inte ihop detta du skrev Vad dunkar mest en L7 2x2ohm. så steget körs i ett ohm.
Vadå ett ohm förstår inte hur detta hänger ihop!!
OBS. kan inte så mycket om ljud! så snälla förklara någon!

Senast redigerat av 1Snake (13 juni 2006)

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Drönirettab
13 juni 2006 · 21 761 Inlägg

Basen har ju dubbla talspolar och varje spole har 2 Ohms impedans. När man ska koppla basen till slutsteget så kopplar man ihop båda spolarna, antingen i serie eller parallellt med varandra beroende på hur låg impedans steget tål.

loman_43 menar då att koppla spolarna parallellt med varandra och då blir impedansen 1 Ohm.

1Snake
13 juni 2006 · 286 Inlägg

okej nu fattar jag tack

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang