855 bakljus till en 745

Zanderr
18 april 2010 · 213 Inlägg

Tjena ! Funderar på att köpa 855 bakljus ( nedre delen ) och sätta på en 745.. Alltså kapa bort runt ljuset och svetsa in på en 745. En annan har gjort det så det är möjligt.

Men jag undrar hur det blir med ljusen då.. Iom att det bara är tre olika där.
Blinkers, Bromsljus och vanliga bakljus ?
Vad skulle besiktning säga om detta ?

Går det att ta typ Bromsljus, Positionsljus och bakljus.. och sedan typ använda sån där orange sidobelysning som nyare volvo har som blinkers på bakstötisen ?

Såhär..   Skulle gärna vilja veta vem som har denna volvon. Är kanske en 945..
http://forumbilder.se/images/cc8201014901A610a.jpg
http://forumbilder.se/images/d78201014929Add6e.jpg

Volvo v70 (2001)
Dockan
18 april 2010 · 733 Inlägg

Du kan ju göra så och få att det går igenom bes. Bes kräver ju aldrig backljus så det är bara att du löder om på baksidan om hur du vill ha det. Så att du t.ex. får två bakljus och två bromsljus på varje sida och att det vita blir blinkers.
Sen om det är en 7 eller 9 serie ser jag ju inte, dom har ju allt samma typ, så det tänker jag inte uttrycka mig om. Men i grunden är det ju same shit så.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Zanderr
18 april 2010 · 213 Inlägg

whiper skrev:
Du kan ju göra så och få att det går igenom bes. Bes kräver ju aldrig backljus så det är bara att du löder om på baksidan om hur du vill ha det. Så att du t.ex. får två bakljus och två bromsljus på varje sida och att det vita blir blinkers.
Sen om det är en 7 eller 9 serie ser jag ju inte, dom har ju allt samma typ, så det tänker jag inte uttrycka mig om. Men i grunden är det ju same shit så.

Menar du då så det blir 5 lampor på varje sida ?
Hade tänkt ha det som det är bara... med tre på varje sida.

Volvo v70 (2001)
Super40
18 april 2010 · 415 Inlägg

Zanderr skrev:

whiper skrev:
Du kan ju göra så och få att det går igenom bes. Bes kräver ju aldrig backljus så det är bara att du löder om på baksidan om hur du vill ha det. Så att du t.ex. får två bakljus och två bromsljus på varje sida och att det vita blir blinkers.
Sen om det är en 7 eller 9 serie ser jag ju inte, dom har ju allt samma typ, så det tänker jag inte uttrycka mig om. Men i grunden är det ju same shit så.

Menar du då så det blir 5 lampor på varje sida ?
Hade tänkt ha det som det är bara... med tre på varje sida.

Han menar att du kan använda glödlampor som har dubbelfunktion, alltså 5/21w-lampor positionsljus/bromsljus.
Annars kan du ha "amerikansk" blinkers och låta blinkersen blinka rött men det är nog inte godkänt.
Man kan ju sätta backljus nere i eller under kofångaren om man vill ha backljus.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)
Zanderr
18 april 2010 · 213 Inlägg

Super40 skrev:

Zanderr skrev:

whiper skrev:
Du kan ju göra så och få att det går igenom bes. Bes kräver ju aldrig backljus så det är bara att du löder om på baksidan om hur du vill ha det. Så att du t.ex. får två bakljus och två bromsljus på varje sida och att det vita blir blinkers.
Sen om det är en 7 eller 9 serie ser jag ju inte, dom har ju allt samma typ, så det tänker jag inte uttrycka mig om. Men i grunden är det ju same shit så.

Menar du då så det blir 5 lampor på varje sida ?
Hade tänkt ha det som det är bara... med tre på varje sida.

Han menar att du kan använda glödlampor som har dubbelfunktion, alltså 5/21w-lampor positionsljus/bromsljus.
Annars kan du ha "amerikansk" blinkers och låta blinkersen blinka rött men det är nog inte godkänt.
Man kan ju sätta backljus nere i eller under kofångaren om man vill ha backljus.

Jaha, då förstår ja. Men är det svårt med det ? Är bara 16år och har ingen erfarenhet inom sånt. "/

Vill inte riskera att den inte går igenom besiktningen så det gör ja inte. ;p

Okej, vore det lagligt med det ? smile Funderar på att göra så. smile

Volvo v70 (2001)
Super40
19 april 2010 · 415 Inlägg

ja det borde vara ok med tanke på att glasen är e-märkta

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)
Dockan
23 april 2010 · 733 Inlägg

Hon.

Men backljus är inte snyggt. Behöver du ljus när du ska backa så slår man man på varningsblinkers. Mitt ex hade en sådan funktion på sin 945a. 5/21W i alla fyra röda och blinkers och backljus löddes om så att det blev två blinkers på varje sidan, jävligt snyggt.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang