Erfarenhet på Pontiac trans sport?

125fors
19 april 2010 · 49 Inlägg

Tänkte inhandla en Pontiac trans sport för lite personaltransport iom att den har plats för 7 pers.
Har knappt hör talas om den innan så är det nån som har tips på vad man ska kolla efter xtra noga efter.
Är en -94:a med 2.3l motor, manuel låda.
Bilen finns 5 min hemifrån och priset är rätt och tiden knapp, annars hade man kanske valt en annan bil.
Som sagt , finns det nå generalfel att spana efter.

ajonasson
20 april 2010 · 583 Inlägg

125fors skrev:
Tänkte inhandla en Pontiac trans sport för lite personaltransport iom att den har plats för 7 pers.
Har knappt hör talas om den innan så är det nån som har tips på vad man ska kolla efter xtra noga efter.
Är en -94:a med 2.3l motor, manuel låda.
Bilen finns 5 min hemifrån och priset är rätt och tiden knapp, annars hade man kanske valt en annan bil.
Som sagt , finns det nå generalfel att spana efter.

Har en pontiac själv dock inten Trans sport. Så kan tyvärr inte utala mig om dem =/
Kolla över bilen själv att allt är som det skall. Lyssna, se och känn efter fel.
Glöm inte att kolla oljan och kylarvättsan smile.

Lycka till med bilköpet!

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
125fors
21 april 2010 · 49 Inlägg

Tänkte mig lite mer specifikt för just den modellen, har tex hört att man ska akta sig för bilar med nivåreglering då kvalitén är dålig och dämparna är hiskeligt dyra. Har oxå sett några bilar på blocket med skurna motorer, är detta en svag punkt?
Men tack iaf.

Senast redigerat av 125fors (21 april 2010)

skydark
21 april 2010 · 375 Inlägg

Min kompis har haft 2 sådanna. På båda har vattenpumpen pajjat. Annars vet jag tyvärr inget om bilen. sad

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
125fors
21 april 2010 · 49 Inlägg

Ok, lite svårare att kolla skicket på den kanske men bra att veta.
Tackar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang