Arg i trafiken,,, Ngn rolig story ?

Hallstedt Däcksparkare, gnällspik, retsticka
21 april 2010 · 48 Inlägg

Om det är ngn som sitter inne på en rolig story om en "fight" i trafiken så dela gärna med er..
Läste om en som hade pekat finger åt en lastbilschaufför som i sin tur hade prejjat tillbaka på bilen o där med knäckt backspeglen..


Sj blir jag ofta förbannad och om det är ngn gång jag skulle klappa till ngn så är det i trafiken.

Audi TT Tdi (2009)
Bjork OEM <3
21 april 2010 · 6 957 Inlägg

Ingen lång historia men iaf...här hemma så tar folk noll hänsyn till att stanna när dom ska ut från
OK/Q8, så en dag så skulle jag bara åka förbi där (skulle till måleriaffärn längre bort) då kör
en man i 45-50 års åldern rätt ut.

Fick givetvis tvärnita å i såna situationer kan jag dra finger, jävligt lätt dessutom, denna gång
var inget undantag..gubben balla ur totalt, han hoppa å slog i ratten å gapa..vad han gjorde sen
vete fan för jag åkte förbi..lite smått chockad över hans reaktion tongue

Senast redigerat av Bjork (21 april 2010)

OEM <3
Ruuska_
22 april 2010 · 474 Inlägg

Jag kör lastbil och höll på att köra om 2 st lastbilar på motorvägen. När jag kommit halvvägs förbi den första lastbilen ser jag en personbil kommer i en satans fart bakifrån och lägger sig bakom och börjar blinka med helljuset, antagligen ville han väl att jag ska bromsa och lägga mig bakom, alternativt preja av lastbilen till vänster så att han kan köra om. När jag hade kommit förbi den ena och skulle påbörja omkörningen av den andra lastbilen (ja det var utländska lastbilar dvs lastbil 1 låg max 20m bakom lastbil 2 så jag kunde inte släppa förbi honom). Hur som helst så ser jag personbilen som går över och lägger sig i höger körfält och försöker köra om mig på innern, vilket han givetvis inte hinner göra.
När han sen lägger sig i vänstra körfältet igen och börjar blinka med helljuset igen börjar jag bli lite smått irriterad och lägger mig lite närmare vägkanten på vänster sida och ser hur ett enormt moln av damm, småsten och gammalt vägsalt bildas bakom mig och vips så slutade personbilen blinka smile
När han sedan körde om mig så drog han ut näven genom rutan och gav mig fingret. Jag tror han blev lite smått tjurig

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
LordLife
22 april 2010 · 998 Inlägg

Ruuska_ skrev:
Jag kör lastbil och höll på att köra om 2 st lastbilar på motorvägen. När jag kommit halvvägs förbi den första lastbilen ser jag en personbil kommer i en satans fart bakifrån och lägger sig bakom och börjar blinka med helljuset, antagligen ville han väl att jag ska bromsa och lägga mig bakom, alternativt preja av lastbilen till vänster så att han kan köra om. När jag hade kommit förbi den ena och skulle påbörja omkörningen av den andra lastbilen (ja det var utländska lastbilar dvs lastbil 1 låg max 20m bakom lastbil 2 så jag kunde inte släppa förbi honom). Hur som helst så ser jag personbilen som går över och lägger sig i höger körfält och försöker köra om mig på innern, vilket han givetvis inte hinner göra.
När han sen lägger sig i vänstra körfältet igen och börjar blinka med helljuset igen börjar jag bli lite smått irriterad och lägger mig lite närmare vägkanten på vänster sida och ser hur ett enormt moln av damm, småsten och gammalt vägsalt bildas bakom mig och vips så slutade personbilen blinka smile
När han sedan körde om mig så drog han ut näven genom rutan och gav mig fingret. Jag tror han blev lite smått tjurig

haha ägd.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Roos
22 april 2010 ·

Träffade på en dryg kärring häromdagen på en väg bred precis så min kylbil gick in. Efter ett tag möter jag denna kärring i hennes clio som stog och skrek på mig att jag skylle flytta på mig. Jo, jävligt enkelt försökte jag förklara för henne och sa att hennes bil är en tiondel av min så hon kunde gott backa 2 meter där det fanns en halv mötesplats men tillräckligt för hennes lilla bil. Men nej, hon vägrade backa och ansåg att jag skulle åka ner i diket och släppa förbi henne. Slutade med att hon fotade bilen och ringde min chef. lol

_Spawned_ Maskinförare
22 april 2010 · 1 163 Inlägg

Finns rätt många som inte kollar i sina speglar innan dom byter körfält. Vilket även hände för ett tag sen. Låg i vänster körfält och hade två bilar till höger som jag skulle köra om, då den bakre bilen får för sig att bara svänga ut mitt framför mig. Fick stå på bromsen, tutade och blinkade med helljus. Och kommer fram till ett trafikljus, hamnar bakom han där. Då lägger gubben i backen och börjar backa mot min bil. Då rann sinnet för mig, slet handbromsen och var på väg ur bilen för att knacka på och fråga om han var helt dum i huvudet. Han valde att köra mot rött.

Dom som bara byter fil utan att kolla vad som är bakom retar fan gallfeber på mig. Och det är fruktansvärt vanligt här i luleå iaf. Finns väl säkert på fler ställen, men har aldrig varit med om liknande tidigare. Eller så har jag någon benägenhet att hamna bland alla stolpskott i trafiken.
Men man har ju kommit fram till att man aldrig slutar att bli förvånad på folk :S

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
22 april 2010 · 1 948 Inlägg

Jag håller med "_Spawned_" om det han säger, man slutar ju aldrig förvånas åt folks dumhet... Visst ligger man i 200 när nån svänger ut får man skylla sig själv eftersom att dem inte trodde man skulle komma så fort...men vid normal omkörning ska man inte behöva räkna med att någon svänger rätt ut, det som är ännu roligare är att folk tro sig ha rätt hela tiden...

Har ett eget exempel på en gubbe o en kärring som gick över vägen mitt i en korsning(inget övergångsställe eller så), det fanns ju givetvis i närheten med det kräver att man går ca 10m omväg... det är ju dock jobbigt så då väljer man att gå mitt över vägen i en av de mest trafikerade korsningarna häromkring, dessutom under rusningstrafiken också...

Jag såg ju att dem började gå över men struntade i dem och körde förbi lite norchalant och ställde mig i kön, då blev dem skitsura och började blänga o peka på mig... när jag sen kommit ut ur korsningen så hade de kommit en bit och jag stannade och vevade ner rutan, "ni vet att det inte är övergångställde där va?" då flippade dem ut och kärringen gjorde grimaser och räckte ut tungan osv.

Jävla idioter!!

En annan sak var en utlänning i 50års-åldern som gjorde riktiga självmordsomkörningar och trängde sig förbi när det var enfiligt på en 2+1 väg, han gjorde det på mig och jag hängde efter han. När det blev 2 filigt så körde vi upp jämnsides och gav fingret... då blev han tokig och körde efter!!! vi drog dock ifrån hans sura passatdiesel med blåa lampor i skit på.. men han kom ikapp sen efter att vi saktat ner innan avfarten till biltema i kristianstad. Då veva han ner rutan o vrålade på sitt språk och var allmänt förbannad... sen svängde vi åt vänster o han mot höger...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Noiseprojekt
22 april 2010 · 1 523 Inlägg

Råkade ut för en gubbe på avfarten till Linköping..
Han stod lite dumt som om han fått fel på bilen, men sen rullade han upp några meter mot rondellen.
Rullade upp bakom honom i väntan på att få komma ut genom rondellen.

Plötsligt kastade han i backen och rullade in i min bil och han märkte det inte.
Så jag fick jaga honom upp på Biltema parkeringen, där jag fråga vad f**n han höll på med..

"Trodde jag hade kommit ut på motorvägen....."
Han kom IFRÅN motorvägen in på avfarten..

fick 60kr som en ny nummerplåt kostade, fotade hans bil sen gick vi in o handlade.
när vi kom hem upptäckte vi att kofångaren var flyttad mm..

jävla gubbe

Performance_ Förjaevle Brao
22 april 2010 · 555 Inlägg

På väg hem från jobbet idag höll jag på att köra om en rad bilar + nån lastnbil på motorvägen , ser en liten japanare som försöker tränga sig ut i vänster filen , dock hann jag före , vilket resulterade i att han blåser om allihop på innern xD

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
22 april 2010 · 3 929 Inlägg

Man slutar aldrig förvånas över hur dumma i huvet folk är ...

EDIT: Kom på att jag glömde skriva min story!

Jag låg och körde på en 70 väg, låg i 70.
Då kommer det upp en idiot i en nyare Jeep.
Han lägger sig så riktigt jävla nära så jag bokstavligen ser kylflänsarna på hans kylare i mina backspeglar.
Så trycker till på bromsen för att tända ljusen men inget händer.
Väntar några sekunder och gör det igen.
Idiot fan flyger ut till höger, ut på gräsmattan och klipper nästan ett träd.
Kommer upp igen och är helt hysteriskt galen på mig och drar iväg.

Jävla idiot ...

Senast redigerat av Thunderbird88 (22 april 2010)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
IX ____________________________________
22 april 2010 · 1 340 Inlägg

Haha jag var på väg hem en sen söndagskväll förra sommaren, det var 70 väg och refug med typ 1½ körbana, men när jag åker igenom en liten by så står det ett helt gäng moppepojkar och en fyrhjuling mitt på vägen yikes
Jag bromsar inte och drar på helljus och tutar, lirarna flyttar inte på sig så jag saktar in fortfarande med tutan (kompressordriven! ahah) och lysena på, de står kvar jag drar ner rutan och börjar skrika på dem, då är jag typ mitt i en klump av mopeder och pubishår tongue de kommer upp mot fönstret och ska typ leka tuffa men innan de hinner säga något trakaserar jag dem för hur duma ihuvudet de är som står mitt i vägen, samtidigt som de framför börjar akta på sig för att de låter för mycket ^^ Och rätt som det var började någon puttra därifrån och då drog alla svansen mellan bena och stack big_smile  Gasade om dom, tutade och peka finger, obligatoriskt smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
22 april 2010 · 482 Inlägg

En polare körde trailer Norge - Sverige och fick en norrman efter sig med sina 3 extraljus tända "han fattade inte att lastbilar har stora backspeglar som medför att det bländar lika mycket om dem ligger bakom som framför"

Efter att försökt släppa förbi bilen och blinkat med varningsblinkers /backljus /bromsljus så stannar han med lastbilen mitt i vägen knallar bak och sliter lös hela kabelhärvan till extraljusen och åker sedan vidare

Senast redigerat av Nitr00x (22 april 2010)

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
attackhamster
22 april 2010 · 475 Inlägg

taget ifrån min blogg

2 gånger förra veckan höll jag på smälla i 2 olika rondeller... på samma dag

åker 2 bilar... brevid varandra in i en dubbel filling rondell.. han åker RAKT över min körbana.
jag bromsar för att inte smälla med honom.. tutar och blinkar med helljus. åker bakom honom till örebro´s
vanliga "hänga med bilen" ställe.. efter någon min följa jon så stannade han.. jag vevar ner rutan och säger.. "nästa gång så bromsar jag inte och då kan vi ha en rolig diskunion med polisen" han såg ut som en hund som skämdes då han vet vad jag pratade om ( ps han finns på garaget.org )

ca 2-3 timmar senare så ligger jag bakom en polare.. in i en rondell.. ca 1-2 meter mellan honom och mig. då en röd saab kommer in i rondell i högfart. jag tvärbromsar hela bilen går upp på ställ. slår i vänster framhjul i rondell kanten... jag får "frispel" tutar MASSOR.. blinkar som en idiot.. nu är det som det är det vackra att denna saab ska in på stället där vi hänger.. jag lägger mig bakom... nu blir det en följa jon igen i ca 5-10 min på detta lilla område.. jag ser hur det sitter 5personer i bilen. efter mycket så stannar bilen.
jag hoppar ur min bil som en oljablixt. går fram till saaben.. SLITER upp dörren och inser att det är en tjej som kör... blondin på ALLT oxå.. ( kanske är fel att säga så )

jag skriker: VET DU VAD I HELVETE LAGARNA SÄGER OM RONDELLER och VÄJNING PLIKT ?

tjejen skakar och får fram ett.... ja...

jag skriker vidare: ANVÄND FÖR FAN DET DÅ.
och kastar igen dörren.. bra förbannad.
nu går jag till min bil just när jag ska hoppa in så hör man ljudet ifrån baksätet... FJANT.

jag sket i det.. hoppade in i bilen och körde till mina polare som har sett det hela och bara står och skrattar

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Janneutanb
22 april 2010 · 7 272 Inlägg

En kompis satt och körde sin lastbil och låg bakom en annan lastbil på E4an, 2+1 väg.
I sista sekund av den 2 filiga delen så gör en personbil något hemskt idiotiskt, kommer tyvärr inte ihåg vad det var.
Hur som helst så blev lastbilschauffören framför så arg att han stannade mitt på e4an när vägen var 1 filig igen, gick bak och skrek åt personbilsföraren.

Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
22 april 2010 · 482 Inlägg

Reta inte en trucker när han lyssnar på Karlavagnen wink

Senast redigerat av Nitr00x (22 april 2010)

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
decib3L Körv
23 april 2010 · 3 535 Inlägg

Nitr00x skrev:
Reta inte en trucker när han lyssnar på Karlavagnen wink

Dagens sanning big_smile

Truckdriving Man
Slash Saabifierad
26 april 2010 · 2 026 Inlägg

Var och körde i Hammarbyhöjden utanför Stockholm, relativt många gator är smala då folk parkerar på båda sidor så enbart en bil får plats, får möte med en färdtjänstbuss som har hur mycket plats på sin högra sida som helst men inte tar han sitt sunda förnuft till fånga utan gasar på och tvärnitar framför mig, jag har en lite trång ruta ledig ca 50 meter bakom mig. Jag står kvar ett tag och hoppas att han kan backa dom där 2-4 metrarna till sina rutor men icket han står där och blinkar med helljusen så jag tvingas att backa, när jag väl svängt in vevar han ner fönstret och vrålglor och samtidigt åker i 5 km/h verkligen för att visa hur jobbigt han hade det. Patetiskt men man vänjer sig allt efter som hmm

Hade en annan incident, körde i 50 på en 50-väg, och saktar ner för ett par gående vid ett övergångsställe, nu brukar jag göra så att jag saktar ner för att sedan rulla väldigt långsamt i hopp om att inte behöva stanna (enligt körskolans logik). Då är det en tant som har börjat gå över som bara hoppar till bakåt och dom andra som befinner sig på övergångstället blir rädda och göra samma sak. Sedan märker dom andra att det var inget farligt så dom skyndar sig på medan denna tant går väldigt långsamt och stirrar på mig. Sedan när hon börjar närma sig mitten av övergångsstället börjar hon vifta med armarna och skrika något, då tar jag upp långfingret och hon börjar vifta ännu kraftigare och skrika medan jag kör därifrån tongue Man riktigt såg hur ilsken hon blev i detta ögonblick big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
sk8ville
27 april 2010 · 653 Inlägg

http://www.garaget.org/video/5phb8pu1xspx

Tänkte direkt på denna när jag läste namnet på tråden big_smile

(vet inte hur man gör för att visa filmen i inlägget)

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
27 april 2010 · 3 929 Inlägg

Arg och arg, blev jävligt sur över detta då det hände.
Var senast som igår när jag och några polare drog hem efter att ha varit ute på våran RC flygklubb och vi kör 3 bilar, jag och en polare kör min fars Mustang SVT Cobra, och dom 2 andra kör varsin bil.
Dom andra 2 gasar på och leker lite med varandra medans jag ligger lugnt i 110 som hastighets gränsen är och då kommer en BMW upp och börjar hålla på att kaxa lite i röven på mig och sedan blåser om mig.
Happ tänkte jag, tönt?
Sen när det blir vägarbete och några 90 graders kurvor tänker jag "Om BMWn hade så jävla bråttom på raktsträcka så kan han nog gasa lite i kurvor" så ligger stadigt i 60-70 blås och drar igenom kurvorna, nej nej, då ska han minnsan ligga i 30km/h och fega när det är riktigt fina svängar att gasa och känna lite sido-G krafter!
Aja, ligger bakom honom en stund medans det är en filigt under vägarbetet och sedan blir det 2 filigt, han går ut i högra filen och lägger sig bakom en bil med släp och drar ner på 3an och ska gasa om honom för vill inte ligga bakom någon som inte verkar kunna köra bil.
Har min nos ungefär jämsides med hans baklysen och då utan blinkers eller något svänger han kraftigt utav satan ut i min fil och jag får stå på bromsen så att man sitter utanför framrutan nästan.
Börjar blinka med helljusen på idioten och sedan lägger han sig i höger fält och jag drar om honom.
Sedan kommer han igen och är skit sur på mig och ska köra om mig.
Efter någon km så börjar motorvägen svänga lite, gissa vafan så ligger idiot i 70 och fegar igen!

Ska inte folk lära sig köra?
Denna gång var det nog jag som var arg i trafiken men riktigt jobbig typ det där.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
powerslide
27 april 2010 · 4 Inlägg

Var mellan kalmar och karlsrona, var några med blandat ursprung i en BMW jag ligger på 110å han kommer upp bakom, kör om nästa 2 filigt lägger sig på 80 sen kommer en lastbil, han ligger kvar, lastbilen ligger nere på 70, fattar inte ett skit varför, ligger kvar tills jag ser skylten att vägen går ihop, då drar jag förbi, bmw skulle göra samma sak för att hänga med mig... han fick tvärnita för vägen gick ihop vilket han hadde missat, såg han å lastbilen försvinna i backspeglen, såg han inte nå mer tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang