Kuggat teori för andra gången:D

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
20 maj 2010 · 581 Inlägg

Läste inte speciellt mycket i boken. Satt mest vid körskolans dator och gjorde alla test om & om till jag klarade dem utan problem. Ca 2timmar om dagen under ett par dagar, sen fixade jag det på första provet smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
frank_745
20 maj 2010 · 387 Inlägg

läs boken säger ja bara ! skrev mitt imorse å fick precis 52 så ja klara mig , lär dig grunregelrna du kan utgå mkt från dom när de kommer til andra frågor på provet , som sagt sunt förnuft skadar nt smile

va kollar dom på uppkörning ? hur många fel får man begå innan man kuggas? nervös som fan inför det

Audi S4 (2005)
ejon_850
20 maj 2010 · 878 Inlägg

frank_745 skrev:
läs boken säger ja bara ! skrev mitt imorse å fick precis 52 så ja klara mig , lär dig grunregelrna du kan utgå mkt från dom när de kommer til andra frågor på provet , som sagt sunt förnuft skadar nt smile

va kollar dom på uppkörning ? hur många fel får man begå innan man kuggas? nervös som fan inför det

Klara uppkörningen på första har inga alls problem att köra, du får ha max 1 fel, men oftast istället för ta 1 fel så letar dom fler så dom får dig kuggat allt handlar om pengar tro mig wink

All The best
MVH
Jonas .L
frank_745
21 maj 2010 · 387 Inlägg

okej , 1 fel bara räcker man missar en liten rutin man måste följa enligt vägverket för å bli kuggad:(

Audi S4 (2005)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
21 maj 2010 · 822 Inlägg

Du bör kunna reglerna och så för att bli godkänd, svårare än så är det inte, så mitt tips är att läsa läsa och göra testerna på körskolan, dom är snarlika uppskrivningen, jag klara mig på första försöket just pga av att jag rå plugga på körskolan, sen gick uppkörningen galant också, men det kan ju vara ganska olika från skola till skola .. tyvärr.

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Patchi
22 maj 2010 · 237 Inlägg

pluggade kvällen innan, pluggade ca 3tim vid datorn, sedan var det bara att slappna av och göra provet, fick 53p, lite poäng men skit samma, klarade av den i alla fall smile testa att öva med bonniers cd wink de va den som jag övade med, den va helt okej smile

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
MilleN
22 maj 2010 · 9 108 Inlägg

ejon_850 skrev:
Klara uppkörningen på första har inga alls problem att köra, du får ha max 1 fel, men oftast istället för ta 1 fel så letar dom fler så dom får dig kuggat allt handlar om pengar tro mig wink

Lägg ner med dina teorier tack. Inspektörerna jobbar inte på ackord precis. Har man problem med avsökning eller manövrering t.ex. blir det givetvis automatiskt fler fel om man nu har problem i både trafikljus och korsningar eller körfältsbyten.

Angående fel så får man inte ha fler än en anmärkning på uppkörningen nej, men att t.ex. glömma titta i spegeln en gång när man blinkar är inte ett fel men gör man det flera gånger eller hela tiden är det klart att man får en anmärkning. Har man en klockren körning och missar att titta in på en högerregelsgata så kanske de testar av det några gånger till för att se om det var en engångsgrej. Huvudsakligen ska de känna sig trygga smile

Men, det kan vara jäkligt svårt att köra upp. Absolut. Jag är riktigt orolig varje gång hur duktig eleven än är.

frank_745
22 maj 2010 · 387 Inlägg

James skrev:
Lägg ner med dina teorier tack. Inspektörerna jobbar inte på ackord precis. Har man problem med avsökning eller manövrering t.ex. blir det givetvis automatiskt fler fel om man nu har problem i både trafikljus och korsningar eller körfältsbyten.

Angående fel så får man inte ha fler än en anmärkning på uppkörningen nej, men att t.ex. glömma titta i spegeln en gång när man blinkar är inte ett fel men gör man det flera gånger eller hela tiden är det klart att man får en anmärkning. Har man en klockren körning och missar att titta in på en högerregelsgata så kanske de testar av det några gånger till för att se om det var en engångsgrej. Huvudsakligen ska de känna sig trygga smile

okej , då blir de nog inga problem å klara de smile hur många brukar kugga på tio på din körskoa ?

Audi S4 (2005)
MilleN
22 maj 2010 · 9 108 Inlägg

Vi låg på 86% godkända för ett tag sedan men jag tror att det gått ner några procent nu, jag är i alla fall 100%ig än så länge men har inte jobbat så länge wink

Privatister snittar 35-40% godkända i Hbg som en liten notis.

Kanriefageln
22 maj 2010 · 18 Inlägg

MilleN skrev:
Vi låg på 86% godkända för ett tag sedan men jag tror att det gått ner några procent nu, jag är i alla fall 100%ig än så länge men har inte jobbat så länge wink

Privatister snittar 35-40% godkända i Hbg som en liten notis.

Endast 31 % godkända 2009 faktiskt bara av privatisterna smile

xXSammy
25 maj 2010 · 6 586 Inlägg

Gjorde provet idag, fick 60p på första försöket

De/Dem
ejon_850
25 maj 2010 · 878 Inlägg

Grattis.
RÄtt segt när det inte finns lediga tider heller här, varken juni eller juli -.-

All The best
MVH
Jonas .L
frank_745
25 maj 2010 · 387 Inlägg

shit så lång vänte tid , dom som ja känner som har kuggat nu har fått änta en två veckor på ny tid (

Audi S4 (2005)
ejon_850
2 juni 2010 · 878 Inlägg

Åhhh fyfan! säger jag bara gubbar!

Fick 50 idag, alltså 2 poäng ifrån, det känns väldigt segt:( nu vet jag inte mer vad jag ska plugga heller för att få igen dessa 2 poäng:(

All The best
MVH
Jonas .L
frank_745
2 juni 2010 · 387 Inlägg

bara forsätta kämpa ge nt upp nu .. kommer bara kosta mer i framtiden ist

Audi S4 (2005)
VolvoRdesign2012
3 juni 2010 · 222 Inlägg

Hej! Jag gjorde mitt första kunskapsprov idag och fick 48:(. Blev ju deppig såklart. Jag gjorde allt privat,läst körkortsboken 5ggr och pluggat i Bonniers trafikskola och Trafikskolan TEO vad ska jag använda för metod för att klara det nästa gång? Om det blir en nästa gång man tappar ju all lust 

/alexander

Kanriefageln
3 juni 2010 · 18 Inlägg

Klarade körkortet för ett par dagar sen big_smile , fick alla rätt på teorin och inga anmärkningar på körningen smile


Testa göra frågorna på korkortonline det är ett bra tips. Tänk hela tiden in dig i situationen och titta noga på bilderna och var precis som på körningen riskmedeveten. Lär dig tex om var man får köra om, högerregeln, var man får parkera & stanna osv.

Senast redigerat av Kanriefageln (3 juni 2010)

ejon_850
3 juni 2010 · 878 Inlägg

Kanriefageln skrev:
Klarade körkortet för ett par dagar sen big_smile , fick alla rätt på teorin och inga anmärkningar på körningen smile


Testa göra frågorna på korkortonline det är ett bra tips. Tänk hela tiden in dig i situationen och titta noga på bilderna och var precis som på körningen riskmedeveten. Lär dig tex om var man får köra om, högerregeln, var man får parkera & stanna osv.

Säger bara lägg inte tid på körkortonline, ren skit. Satsa på boken och gå igenom alla lugnt och alla bilder viktiga!. Kör bonniers trafikskola helt igenom och gäller samma där ha tid för dig där.
Jag fick 42 på första och nu fick jag 50 och jag har endast läst på bonniers trafikskola ( Inga teoriprov ) utan bara gått igenom allting.

All The best
MVH
Jonas .L
xXSammy
4 juni 2010 · 6 586 Inlägg

Jag läste på STR's trafiksskole bok samt pluggade STR's test som man gjorde via körskolans sida

Kostade dock pengar men de löna sig, hela kalaset slutade på 7-8k

De/Dem
frank_745
4 juni 2010 · 387 Inlägg

mitt kort gick på 9600 klara allt på första big_smile å fick kortet nu förra veckan sciken jälvla lättnad big_smile

Audi S4 (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang