Volvo 855 -96 T5 HITTAD

dadde
23 april 2010 · 2 164 Inlägg

Våran bil blev stulen i Göteborg i Ica Focus parkeringsgarage, plan 3 mitt under en övervakningskamera mellan 18:00 och 20:00.

Registreringsnummret är UFT550

Bilen är silver med gråa lister, Usa-blinkers, inga rails, ingen takvinge, inte tonade rutor, V70 baklampor och 19" krom fälgar (oxxo phuma chrome)

Har ni sett den eller har några tips, Snälla hör av er till mig omgående!

Länk till bilen!: http://www.garaget.org/?car=197011

https://www1.garaget.org/archive/25/24969/197011/large_197011-1837968.jpg

Senast redigerat av dadde (28 april 2010)

"Life´s too short to drive a boring car"
Beeenny
23 april 2010 · 982 Inlägg

om du sett de på kamera..hur lång tid tog de för dom att ta den? tog de bara nån sekund är de väl nån tidigare ägare med nyckel som hämtat den?

dadde
23 april 2010 · 2 164 Inlägg

Beeenny skrev:
om du sett de på kamera..hur lång tid tog de för dom att ta den? tog de bara nån sekund är de väl nån tidigare ägare med nyckel som hämtat den?

fick inte se filmen, var bara polisen som hade rätt till det tydligen :S och förra ägaren tror jag verkligen inte att det var, han skulle nog inte göra det.. åka från jönköping för att sno tillbaka sin förra bil, genom att rycka ur hela låskolven ur handtaget..

"Life´s too short to drive a boring car"
båge montör och hobby mekaniker
24 april 2010 · 2 672 Inlägg

fy fan! lider med dig david! men ska hålla ögon å öron öppna och hoppas på det bästa!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
o_lindh
24 april 2010 · 347 Inlägg

Jag läste för ca 1 år sedan om en kille som också fick sin 850 turbo stulen i exakt samma garage. Det kanske är samma gärningsmän? Antar dock att polisen aldrig fick tag i dom.

Turbojesus Flickspanare
24 april 2010 · 728 Inlägg

Vi håller ögonen öppna...

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
technics
24 april 2010 · 36 Inlägg

skall holla kollen här i gbg! smile

dadde
24 april 2010 · 2 164 Inlägg

tack så mycket för eran hjälp! jag är rädd att den är rensad på allt av värde och upp eldad vid det här laget.. men man vet aldrig, hoppet är det sista som överger människan sägs det..

men åter igen tack för att ni hjälper till!

"Life´s too short to drive a boring car"
L-W-L
25 april 2010 · 505 Inlägg

Tråkigt att höra dadde sad Inte så troligt att den kommer hit men ser jag ngt liknande tar jag mig en extra titt.

Volvo p210 "Duett" (1966)
kenth66
25 april 2010 · 1 212 Inlägg

håller ögonen öppna!

kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
dadde
25 april 2010 · 2 164 Inlägg

NightCruiser skrev:
Fan vad trist Dadde...
Håller koll men som du själv sa, den lär blivit rensad och uppeldad nu.
Hoppas ni har en bra försäkring!

Mvh

vi har mer eller mindre gett upp hoppet på att få tillbaka den, ska man få tillbaka den i samma skick så får polisen nog hitta den inom 15minuter efter dom tog den hmm men vi hoppas på det bästa!

"Life´s too short to drive a boring car"
NightCruiser
25 april 2010 · 1 163 Inlägg

dadde skrev:
vi har mer eller mindre gett upp hoppet på att få tillbaka den, ska man få tillbaka den i samma skick så får polisen nog hitta den inom 15minuter efter dom tog den hmm men vi hoppas på det bästa!

Ja, det är väl så, antingen det eller så ska någon ha snott den bara för att köra hem och polisen hittar den stående i ett trivsamt bostadsområde...
Men gått två dagar nu så chanserna är rätt små.

Hoppas ni hade kvitto på fälgarna och sånt så ni får betalt för det...

Mvh

dadde
26 april 2010 · 2 164 Inlägg

NightCruiser skrev:

dadde skrev:
vi har mer eller mindre gett upp hoppet på att få tillbaka den, ska man få tillbaka den i samma skick så får polisen nog hitta den inom 15minuter efter dom tog den hmm men vi hoppas på det bästa!

Ja, det är väl så, antingen det eller så ska någon ha snott den bara för att köra hem och polisen hittar den stående i ett trivsamt bostadsområde...
Men gått två dagar nu så chanserna är rätt små.

Hoppas ni hade kvitto på fälgarna och sånt så ni får betalt för det...

Mvh

vill man bara komma hem så tar man en 240 eller nåt.. inte en 855 T5 med 19" krom och riskerar att bli upptäckt av både folk som går i trappan, åker hiss eller övervakningskamera.. och en 850 är inte den lättaste bilen att stjäla heller, så dom var helt klart ute efter nånting.. men håll utkik efter den ändå! smile

"Life´s too short to drive a boring car"
LordLife
26 april 2010 · 998 Inlägg

850 är ganska lätt att stjäla. Stjäls väldigt många såna bilar.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
940_44
27 april 2010 · 850 Inlägg

ska hålla koll! runt hisingen\ANGERED! vi får hoppas du får till backa bilen!

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
zippoo j.grafström
27 april 2010 · 116 Inlägg

LordLife skrev:
850 är ganska lätt att stjäla. Stjäls väldigt många såna bilar.

vissa 850 har ju startspärr efter å då blir det svårt att få igång den

tänk inte i onödan..
LordLife
28 april 2010 · 998 Inlägg

zippoo skrev:

LordLife skrev:
850 är ganska lätt att stjäla. Stjäls väldigt många såna bilar.

vissa 850 har ju startspärr efter å då blir det svårt att få igång den

går ganska lätt att komma runt. Vill man bara så går det.
Tror inte det var en vanlig pundare som gjorde det. Utan någon som ville ha fälgarna och lite annat.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Ricky
28 april 2010 · 1 062 Inlägg

va skönt att den var hittad, segt att fälgarna var borta. några skador på bilen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang