Lustiga annonser - fordon :-)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 november 2014 · 14 058 Inlägg

J3n5 skrev:
http://www.blocket.se/pitea?q=sterio&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=1_11&is=1&l=0&md=th

Antalet är förbluffande

???

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
9 november 2014 · 26 151 Inlägg

Vettemannen skrev:

J3n5 skrev:
http://www.blocket.se/pitea?q=sterio&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=1_11&is=1&l=0&md=th

Antalet är förbluffande

???

..hur många det är som stavar "sterIO" i stället för "stereo"..

Senast redigerat av Mack (9 november 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
9 november 2014 · 1 004 Inlägg

The Vo !
http://www.blocket.se/vasternorrland/Vo … =7&w=3

Svåra vintervägar? Kamelstigsrally eller stadskörning? INGA PROBLEM. The Vo a.k.a Våfflan tar sig fram oavsett terräng och årstid. Denna nordiska best har rullat säkert sedan 1971.

Byggdes på den tiden då saker byggdes för att hålla.
Karossen är förmodligen byggd av tysk pansar och nedsmälta riddarrustningar. Den har en och annan liten buckla efter att förmodligen ha krockat med Tors Hammare vid slaget om Valhall eller blivit utsatt för ett meteoritregn.

Att öppna huven är ungefär som att öppna Tutanchamons sarkofag. Tungt och nästan omöjlig att stänga. När du väl fått upp den skådar du en B-20 motor som tidigare hade dubbla värstingförgasare. Men eftersom den drack som ett team ryska kolgruvarbetare så blev den av med den ena. Nu dricker den mer som en ansvarsfull Finne, ca 0,8 l/mil.

På tredje dagen sade gud. "Varde ljus" och vips fanns lysen på The Vo. The Vo är utrustad med både extraljus i fronten samt rediga backstrålkastare som lätt sätts igång med en knapptryckning. Perfekt om din by skulle bli utan ström eller om solen skulle slockna.

Den har ett väldigt tufft takräcke. Smidda rails i krom och typ Osmium från Mount Doom. Det är bevisat då vi under flertalet gånger använt takräcket för att frakta vår Extremt tunga kanot längs de norrländska skogarna.

The Vo har fjongnya vintersulor av Sailun Ice Blazer-modell. Bilen sitter fastnaglad på vägen likt ett barn som precis provat slicka på en lyktstolpe en kall januarimorgon.

Bilen är rollad tufft i svart och militärgrön färg för att försvåra för eventuella spioner och andra utländska hot att se den. Perfekt när ryssen kommer!

Invändigt är den inte i det modernaste skicket som man realistiskt sett inte heller kan förvänta sig av en bil från en svunnen tid. Slitna galon/tyg säten i svart. Grå rattmuff och en tuff växelspak. Bilens innertak har en charmig färg. vitgult batikspräckligt.

Bromsarna bak bör ses över om man inte uppskattar ljudet av gnisslande metall. Tror det har något med den icke fungerande handbromsen att göra. Man bör man göra en ventiljustering då den knackar som en hackspett uppfödd på RedBull. Avgassystemet bör svetsas alt. bytas ut på något ställe. Eller så skiter man i det och hoppas på att andra finner det sportigt. Vid extremt höga hastigheter (läs 90-100km) lyser amp-lampan. Men det är inget att bry sig om. Lite rost finns på sporadiska ställen. Gångjärnen till huven och golvet under förarstolen är det mest akuta. Kan annars bli lite Yabbadabbadoo av det hela på längre sikt.

Säljes pga tidsbrist och framförallt garagebrist. Det är inte så himla skoj att skruva i bilen i -25°C mitt ute i skogen. Annars hade vi behållit den för det är en jäkel på att ta sig fram och en fröjd att köra även om man så kastar in en vardagsrumssoffa i bagaget och en kanot på taket.

The Vo är besiktad till Juli 2015 så det är bara att gasa på.
Fler bilder kan mailas vid intresse eller om du bara vill ha fräna samlarbilder.

"My drinkingteam has a racingproblem"
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 november 2014 · 14 058 Inlägg

Mack skrev:

Vettemannen skrev:

J3n5 skrev:
http://www.blocket.se/pitea?q=sterio&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=1_11&is=1&l=0&md=th

Antalet är förbluffande

???

..hur många det är som stavar "sterIO" i stället för "stereo"..

Ja nu såg jag att det stod sterIO istället för sterEO i sökfältet.
My bad!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
torpis Forummoderator
9 november 2014 · 10 572 Inlägg

Steelhead skrev:
Kommer att skriva mer om deras sätt att hantera kunder under andra trådar.

och ut åker du med huvudet före!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Andree
9 november 2014 · 827 Inlägg

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Ra … 15&w=3

Måste nog va den dyraste a-traktorn jag sett.

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
zzr94092
9 november 2014 · 4 392 Inlägg

men jävlar vilken traktor,till man såg motorn....

granadadr
9 november 2014 · 7 290 Inlägg

zzr94092 skrev:
men jävlar vilken traktor,till man såg motorn....

jo jo, men varför ska man ha en V8 i en A traktor?

Johan85 Avstängd
9 november 2014 · 1 418 Inlägg

granadadr skrev:

zzr94092 skrev:
men jävlar vilken traktor,till man såg motorn....

jo jo, men varför ska man ha en V8 i en A traktor?

0 till 30 på en halv sekund kanske?tongue

granadadr
9 november 2014 · 7 290 Inlägg

Johan85 skrev:

granadadr skrev:

zzr94092 skrev:
men jävlar vilken traktor,till man såg motorn....

jo jo, men varför ska man ha en V8 i en A traktor?

0 till 30 på en halv sekund kanske?tongue

mm å fatta soppaförbrukningen wink  nja tror nog motorvalet i den inte var sååå dumt endå wink

turbo98
9 november 2014 · 1 362 Inlägg

granadadr skrev:

Johan85 skrev:

granadadr skrev:

jo jo, men varför ska man ha en V8 i en A traktor?

0 till 30 på en halv sekund kanske?tongue

mm å fatta soppaförbrukningen wink  nja tror nog motorvalet i den inte var sååå dumt endå wink

300td hade suttit bättre dock tongue

KennethL
9 november 2014 · 412 Inlägg

Sen kommer vi till den där lite mera kritiska punkten:

Vilka föräldrar har 239 000:- att lägga på sin 16 åring?
Jag har svårt att förstå alla som lägger 50 000:- på en A-traktor, i och med att det just är en A-traktor men 239000 så att ungen ska ha något att glida runt med är lite väl tilltaget.

Senast redigerat av KennethL (9 november 2014)

135
├┼┼
24 R
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 november 2014 · 14 058 Inlägg

KennethL skrev:
Sen kommer vi till den där lite mera kritiska punkten:

Vilka föräldrar har 239 000:- att lägga på sin 16 åring?
Jag har svårt att förstå alla som lägger 50 000:- på en A-traktor, i och med att det just är en A-traktor men 239000 så att ungen ska ha något att glida runt med är lite väl tilltaget.

Det finns en kategori människor i detta land som inte vet vad dom ska göra av sina pengar och då blir detta en bra present till sin 16-årige pojke/flicka.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
9 november 2014 ·

Vettemannen skrev:

KennethL skrev:
Sen kommer vi till den där lite mera kritiska punkten:

Vilka föräldrar har 239 000:- att lägga på sin 16 åring?
Jag har svårt att förstå alla som lägger 50 000:- på en A-traktor, i och med att det just är en A-traktor men 239000 så att ungen ska ha något att glida runt med är lite väl tilltaget.

Det finns en kategori människor i detta land som inte vet vad dom ska göra av sina pengar och då blir detta en bra present till sin 16-årige pojke/flicka.

/Benny

http://ndla.no/sites/default/files/imag … hjelle.jpg

dawwe ...has left the building...
9 november 2014 · 4 474 Inlägg

"Min" verkstad byggde nyligen en A-traktor av en sådan som ni ser nedan...Så vitt jag vet behöll man originalmotorn men man monterade 2 lådor (krav väl) samt att den begränsades till max 30 km/h, vilket gjordes genom en varvtalsspärr på max 1500 har jag för mig det var*haha*
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3e/'02-'05_Dodge_Ram_Daytona_Crew_Cab_1500.JPG

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
granadadr
9 november 2014 · 7 290 Inlägg

dawwe skrev:
"Min" verkstad byggde nyligen en A-traktor av en sådan som ni ser nedan...Så vitt jag vet behöll man originalmotorn men man monterade 2 lådor (krav väl) samt att den begränsades till max 30 km/h, vilket gjordes genom en varvtalsspärr på max 1500 har jag för mig det var*haha*
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … b_1500.JPG

uppenbarligen någon som hade för mkt pengar wink men störtcoolt smile

Mack Forum- och sitemoderator
9 november 2014 · 26 151 Inlägg

dawwe skrev:
"Min" verkstad byggde nyligen en A-traktor av en sådan som ni ser nedan...Så vitt jag vet behöll man originalmotorn men man monterade 2 lådor (krav väl) samt att den begränsades till max 30 km/h, vilket gjordes genom en varvtalsspärr på max 1500 har jag för mig det var*haha*
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … b_1500.JPG

Stackars Dodge..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 november 2014 · 17 485 Inlägg

zzr94092 skrev:
men jävlar vilken traktor,till man såg motorn....

Har jag missat något?

Annonsen: "Nyrenoverad Mercedes 220 diesel" Ingen V8 direkt...

EDIT: Precis zzr947092.

Senast redigerat av Hybridsmurfen (9 november 2014)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
9 november 2014 · 3 730 Inlägg

KennethL skrev:
Sen kommer vi till den där lite mera kritiska punkten:

Vilka föräldrar har 239 000:- att lägga på sin 16 åring?
Jag har svårt att förstå alla som lägger 50 000:- på en A-traktor, i och med att det just är en A-traktor men 239000 så att ungen ska ha något att glida runt med är lite väl tilltaget.

Visst är det en sagolik summa. Men det ska bidragstagande avundsjuka fattiglappar inte lägga sig i. De som tar illa vid sig får gärna göra det. Tack för ordet

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
dawwe ...has left the building...
9 november 2014 · 4 474 Inlägg

Diwraz: Härlig kommentar...Och onödig. Men i grund & botten korrekt, var o en gör vad han/hon vill och kan, rik eller fattig kvittar.

Senast redigerat av dawwe (9 november 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang