Lustiga annonser - fordon :-)

Johan85 Avstängd
4 maj 2015 · 1 418 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Johan85 skrev:

kardanknut skrev:
Vad drömde han sen? Herregud

http://www.blocket.se/vasterbotten/Volv … 6.htm?aw=1

en 82ans 760 i det skicket är sällsynt så jag ser inget fel med priset

"Lite rost", "inte nyskick", motor konverterad. Nej tack.

kvittar nog vilken bil som är från 82 så finns det lite rost? sen va väl motorn en utbytesmotor?

man kanske ska resonera som gammalt folk? puh skulle aldrig köpa en zundapp från 60talet idag dom kosta inget förr?big_smile

Kanelbullen
4 maj 2015 · 1 722 Inlägg

Volvo 760 -86

Säljes av: jessekloosterhuis  4 maj 17:24


Visa på karta (Älvsbyn)





10 000:-









Modellår: 1986Växellåda:  Automat  Miltal:  35 000 - 39 999  Tillverkningsår: -Bränsle:  Diesel 
Bilen är i fint skick och fungerar utan problem och startar alltid.

två takfönster.
elektriska fönsterhissar.
AC är bra.
vinterdäck.
bara interiör
billig ride
fungerar bra

lite jobb: koppling och höger front stötdämpare. Men är fortfarande bra.

Holländska registreringsskylt.

besiktad tills september 2015. Även i Sverige.

kommunikation via e-post.

Bilen är i Langstrask Piteå.

Svara till May 7th. Annars kör han till Nederländerna.

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Dupond och Dupont
4 maj 2015 · 581 Inlägg

http://www.blocket.se/varmland/Mercedes … =8&w=2

Jag vet att det kan vara jobbigt på kontoret ibland men kom igen, tittar de inte ens på bilderna ?

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
sleepyoh
4 maj 2015 · 1 319 Inlägg

Dupond skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes_Benz_Sprinter_313_CDI_60288279.htm?ca=8&w=2

Jag vet att det kan vara jobbigt på kontoret ibland men kom igen, tittar de inte ens på bilderna ?

Hahaha

Hej

Otroligt fin Mercedes, är den totalt ombyggd till att ha Volvo kaross men reggad som Mercedes? Eller var det en kämpig dag på kontoret?

Mailade dit, får se om man får något svar. Deras telefonnummer verkar inte rätt, 054000000..

Senast redigerat av sleepyoh (4 maj 2015)

_----------'
AX3L
4 maj 2015 · 398 Inlägg

Dupond skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes_Benz_Sprinter_313_CDI_60288279.htm?ca=8&w=2

Jag vet att det kan vara jobbigt på kontoret ibland men kom igen, tittar de inte ens på bilderna ?

250 000 mil (nära nog)?! Sviker mina mattekunskaper mig, eller har den gått drygt 50 mil per dag i snitt under de 4638 dagarna sen den togs i trafik? Är det rimligt, ens på ett arbetsfordon?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 maj 2015 · 14 077 Inlägg

AX3L skrev:

Dupond skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes_Benz_Sprinter_313_CDI_60288279.htm?ca=8&w=2

Jag vet att det kan vara jobbigt på kontoret ibland men kom igen, tittar de inte ens på bilderna ?

250 000 mil (nära nog)?! Sviker mina mattekunskaper mig, eller har den gått drygt 50 mil per dag i snitt under de 4638 dagarna sen den togs i trafik? Är det rimligt, ens på ett arbetsfordon?

Det är nog felskrivet, skall nog vara km och inte mil!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Dupond och Dupont
4 maj 2015 · 581 Inlägg

sleepyoh skrev:

Dupond skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes_Benz_Sprinter_313_CDI_60288279.htm?ca=8&w=2

Jag vet att det kan vara jobbigt på kontoret ibland men kom igen, tittar de inte ens på bilderna ?

Hahaha

Hej

Otroligt fin Mercedes, är den totalt ombyggd till att ha Volvo kaross men reggad som Mercedes? Eller var det en kämpig dag på kontoret?

Mailade dit, får se om man får något svar. Deras telefonnummer verkar inte rätt, 054000000..

Hahaha lol
Dela med dig om du får nå svar big_smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
Evildan
4 maj 2015 ·

Vettemannen skrev:

AX3L skrev:

Dupond skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes_Benz_Sprinter_313_CDI_60288279.htm?ca=8&w=2

Jag vet att det kan vara jobbigt på kontoret ibland men kom igen, tittar de inte ens på bilderna ?

250 000 mil (nära nog)?! Sviker mina mattekunskaper mig, eller har den gått drygt 50 mil per dag i snitt under de 4638 dagarna sen den togs i trafik? Är det rimligt, ens på ett arbetsfordon?

Det är nog felskrivet, skall nog vara km och inte mil!

/Benny

Det står kilometer längre ned i annonstexten.
Men 50mil/dag är inte omöjligt beroende på vad skåpet använts till.
En Taxibil körs med lätthet 41mil per dag om den rullar ett pass om dagen. 1000mil/månad är i underkant.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 maj 2015 · 3 730 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

AX3L skrev:

250 000 mil (nära nog)?! Sviker mina mattekunskaper mig, eller har den gått drygt 50 mil per dag i snitt under de 4638 dagarna sen den togs i trafik? Är det rimligt, ens på ett arbetsfordon?

Det är nog felskrivet, skall nog vara km och inte mil!

/Benny

Det står kilometer längre ned i annonstexten.
Men 50mil/dag är inte omöjligt beroende på vad skåpet använts till.
En Taxibil körs med lätthet 41mil per dag om den rullar ett pass om dagen. 1000mil/månad är i underkant.

Ja det är inget märkvärdigt. Rullade 320km i morse, bara halvdag idag. Heldag 30-50 mil beroende på om man har lite flyt. 84 mil har jag klämt på ett pass.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Evildan
4 maj 2015 ·

DiwraZ skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Det är nog felskrivet, skall nog vara km och inte mil!

/Benny

Det står kilometer längre ned i annonstexten.
Men 50mil/dag är inte omöjligt beroende på vad skåpet använts till.
En Taxibil körs med lätthet 41mil per dag om den rullar ett pass om dagen. 1000mil/månad är i underkant.

Ja det är inget märkvärdigt. Rullade 320km i morse, bara halvdag idag. Heldag 30-50 mil beroende på om man har lite flyt. 84 mil har jag klämt på ett pass.

121mil med Multifordonsanpassad Master på en dag är vad jag minns den längsta dagen i skåp.
Nyköping->Norrköping->Ytterhogdal->Nyköping.
Så det är inga problem.

Sedan några längre dagar i personbil som. Nyköping->Oxelösund->Arlanda->Skavsta->Katrineholm->Bettna->Vrena->Skavsta->Arlanda->Skavsta->Arlanda
->Oxelösund->Nyköping och sedan hem och nanna faktiskt.
Tacksam för folk med grävmaskin som leker Martin Timell och gräver av strömförsörjningen till flyplatsen. big_smile

sleepyoh
4 maj 2015 · 1 319 Inlägg

¨

Dupond skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes_Benz_Sprinter_313_CDI_60288279.htm?ca=8&w=2

Jag vet att det kan vara jobbigt på kontoret ibland men kom igen, tittar de inte ens på bilderna ?

Hehe nu har dom lagt in nya bilder i annonsen. fick inget svar dock sad

Fan vad jag stör mig på småfel i annonser! En snabb korrektur läsning innan man klickar 'skicka' liksom. Står fortfarande fel mil på ett ställe i texten >-<

Senast redigerat av sleepyoh (4 maj 2015)

_----------'
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 maj 2015 · 3 730 Inlägg

Evildan skrev:

DiwraZ skrev:

Evildan skrev:

Det står kilometer längre ned i annonstexten.
Men 50mil/dag är inte omöjligt beroende på vad skåpet använts till.
En Taxibil körs med lätthet 41mil per dag om den rullar ett pass om dagen. 1000mil/månad är i underkant.

Ja det är inget märkvärdigt. Rullade 320km i morse, bara halvdag idag. Heldag 30-50 mil beroende på om man har lite flyt. 84 mil har jag klämt på ett pass.

121mil med Multifordonsanpassad Master på en dag är vad jag minns den längsta dagen i skåp.
Nyköping->Norrköping->Ytterhogdal->Nyköping.
Så det är inga problem.

Sedan några längre dagar i personbil som. Nyköping->Oxelösund->Arlanda->Skavsta->Katrineholm->Bettna->Vrena->Skavsta->Arlanda->Skavsta->Arlanda
->Oxelösund->Nyköping och sedan hem och nanna faktiskt.
Tacksam för folk med grävmaskin som leker Martin Timell och gräver av strömförsörjningen till flyplatsen. big_smile

Ja då är du inte helt grön bakom ratten hör jag... Mer än 50 mil med folk i bilen är ingen höjdare. Men gods är en annan 5a. Götene-Landskrona med släp är inte dumt, därav 84mil... Moss (Norge)-Lidköping går varje vardagkväll. Mycket trevlig utflykt. Nog om detta...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Christian S
5 maj 2015 · 4 816 Inlägg

undra hur han tänkte när han valde bilderna till den här annonsen? www.blocket.se/stockholm/Subaru_1800_Le … 15&w=3
första bilden kan man kanske förstå då han sist i annonsen nämner att den är till salu, men dom andra bilderna då?


Subaru 1800 Leone 80-tal skrotade

Vill bli av med mitt lager"bra att ha" från 3-4 skrotade Subbor, det finns att hämta I Nacka Har även en komptett Legacy.-90 års med automat 2,2 l & luftfjädring röd kombi.avställd,motorn är nyservad nybytta drivaxlar&bromsskivor bak.finns även delar till Toyota Corolla 87 +Camry 87 ex;bensintank & 4st fina orginalhjul m fina s-däck 14" allt sälges BILLIGT vg.ring ;076-881 881 2 vid köpintresse.HASSE. PS:BMWn är också till salu för ca;8.000kr

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
AX3L
5 maj 2015 · 398 Inlägg

Vettemannen skrev:

AX3L skrev:

Dupond skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes_Benz_Sprinter_313_CDI_60288279.htm?ca=8&w=2

Jag vet att det kan vara jobbigt på kontoret ibland men kom igen, tittar de inte ens på bilderna ?

250 000 mil (nära nog)?! Sviker mina mattekunskaper mig, eller har den gått drygt 50 mil per dag i snitt under de 4638 dagarna sen den togs i trafik? Är det rimligt, ens på ett arbetsfordon?

Det är nog felskrivet, skall nog vara km och inte mil!

/Benny

Ja nu står det i alla fall km, dvs runt 25k mil. Men de har fortfarande intervallet +50k mil, smart att överdriva det med en faktor två!

DiwraZ skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Det är nog felskrivet, skall nog vara km och inte mil!

/Benny

Det står kilometer längre ned i annonstexten.
Men 50mil/dag är inte omöjligt beroende på vad skåpet använts till.
En Taxibil körs med lätthet 41mil per dag om den rullar ett pass om dagen. 1000mil/månad är i underkant.

Ja det är inget märkvärdigt. Rullade 320km i morse, bara halvdag idag. Heldag 30-50 mil beroende på om man har lite flyt. 84 mil har jag klämt på ett pass.

På en taxi förstår jag iof att milen kan ticka på snabbt, men 50+ mil per dag i SNITT är fan mycket! Det ger alltså en medelhastighet på över 20 km/h inräknat alla dygnets timmar den den togs i bruk.

granadadr
5 maj 2015 · 7 294 Inlägg

hmm jag har kört ca 10 000 mil på 3 år med EN av mina bilar,, och då använder jag ca 3 st per år smile så nog kan milen ticka iväg alltid smile

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Evildan
5 maj 2015 ·

AX3L skrev:

Vettemannen skrev:

AX3L skrev:

Dupond skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes_Benz_Sprinter_313_CDI_60288279.htm?ca=8&w=2

Jag vet att det kan vara jobbigt på kontoret ibland men kom igen, tittar de inte ens på bilderna ?

250 000 mil (nära nog)?! Sviker mina mattekunskaper mig, eller har den gått drygt 50 mil per dag i snitt under de 4638 dagarna sen den togs i trafik? Är det rimligt, ens på ett arbetsfordon?

Det är nog felskrivet, skall nog vara km och inte mil!

/Benny

Ja nu står det i alla fall km, dvs runt 25k mil. Men de har fortfarande intervallet +50k mil, smart att överdriva det med en faktor två!

DiwraZ skrev:

Evildan skrev:

Det står kilometer längre ned i annonstexten.
Men 50mil/dag är inte omöjligt beroende på vad skåpet använts till.
En Taxibil körs med lätthet 41mil per dag om den rullar ett pass om dagen. 1000mil/månad är i underkant.

Ja det är inget märkvärdigt. Rullade 320km i morse, bara halvdag idag. Heldag 30-50 mil beroende på om man har lite flyt. 84 mil har jag klämt på ett pass.

På en taxi förstår jag iof att milen kan ticka på snabbt, men 50+ mil per dag i SNITT är fan mycket! Det ger alltså en medelhastighet på över 20 km/h inräknat alla dygnets timmar den den togs i bruk.

Min V70N -03 Bi-Fuel hade rullat 70232mil när jag köpte den 2010 och den var inte en Taxi.
Värt att betänka med den är också körsträckan med gas som är cirka 20mil för att sedan stå i kö för att fylla på igen.

IceEyes Varningar: För många..
5 maj 2015 · 2 552 Inlägg

Christian S skrev:
undra hur han tänkte när han valde bilderna till den här annonsen? www.blocket.se/stockholm/Subaru_1800_Le … 15&w=3
första bilden kan man kanske förstå då han sist i annonsen nämner att den är till salu, men dom andra bilderna då?


Subaru 1800 Leone 80-tal skrotade

Vill bli av med mitt lager"bra att ha" från 3-4 skrotade Subbor, det finns att hämta I Nacka Har även en komptett Legacy.-90 års med automat 2,2 l & luftfjädring röd kombi.avställd,motorn är nyservad nybytta drivaxlar&bromsskivor bak.finns även delar till Toyota Corolla 87 +Camry 87 ex;bensintank & 4st fina orginalhjul m fina s-däck 14" allt sälges BILLIGT vg.ring ;076-881 881 2 vid köpintresse.HASSE. PS:BMWn är också till salu för ca;8.000kr

Man kanske får cykeln på köpet wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
5 maj 2015 · 3 730 Inlägg

IceEyes skrev:

Christian S skrev:
undra hur han tänkte när han valde bilderna till den här annonsen? www.blocket.se/stockholm/Subaru_1800_Le … 15&w=3
första bilden kan man kanske förstå då han sist i annonsen nämner att den är till salu, men dom andra bilderna då?


Subaru 1800 Leone 80-tal skrotade

Vill bli av med mitt lager"bra att ha" från 3-4 skrotade Subbor, det finns att hämta I Nacka Har även en komptett Legacy.-90 års med automat 2,2 l & luftfjädring röd kombi.avställd,motorn är nyservad nybytta drivaxlar&bromsskivor bak.finns även delar till Toyota Corolla 87 +Camry 87 ex;bensintank & 4st fina orginalhjul m fina s-däck 14" allt sälges BILLIGT vg.ring ;076-881 881 2 vid köpintresse.HASSE. PS:BMWn är också till salu för ca;8.000kr

Man kanske får cykeln på köpet wink

Värsta bästa dealen!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
5 maj 2015 · 3 730 Inlägg

http://m.blocket.se/skaraborg/Volvo_V70 … 13&w=1

Här är en riktig pärla...

Är det luftfiltret eller det nya batteriet som skulle giftas in?

Är det bara jag som ser en 18årsstylad v70 med högtmiltal som har kass LMM samt defekt ECC?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 maj 2015 · 14 077 Inlägg

DiwraZ skrev:
http://m.blocket.se/skaraborg/Volvo_V70n_2_4t_Bytes_60280245.htm?ca=13&w=1

Här är en riktig pärla...

Är det luftfiltret eller det nya batteriet som skulle giftas in?

Är det bara jag som ser en 18årsstylad v70 med högtmiltal som har kass LMM samt defekt ECC?

""kostar inte många kronor att fixa""

Men för fan, varför fixar personen inte det istället när det är så billigt!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang