Hackar och läckte olja... =S

Greeken
25 april 2010 · 161 Inlägg

Har en Volvo 850 T5 - 94a

Va ute och bus körde lite och så hackar bilen till och fortsätter att göra det...då kör jag in till kansten och tänkte kolla var det va...

Det blir en pöl med ljusbrun olja som inte är varm utan bara lite ljummen.

Jag kan inte se var den kommer ifrån men jag har kollat motoroljan och resterande behållare under motorhuven och det fattas ingen olja någonstans neutral

Så min fråga är om någon vet vad det kan vara? Som sagt ljusbrun olja som bara va lite ljummen.

Kan det vara växellådan som ger sig? sad

Senast redigerat av Greeken (25 april 2010)

Jimpiz
25 april 2010 · 845 Inlägg

i Växellådan är det en röd olja, som blir mörkare genom åren. En Ljusbrun, det kan bara vara motoroljan, som är nyligen bytt wink

Saab 9-3SS (2008)
Greeken
25 april 2010 · 161 Inlägg

Okej, det är väldigt konstigt, visst jag fyllde på oljan för 1 vecka sen, men oljenivån är densamma i motorn =S och varför hackar bilen isåfall..=S vågar inte starta bilen har stått i 2 dagar nu...=/

henke_99 Offroad Racing
25 april 2010 · 3 122 Inlägg

Blir det en oljepöl under så kommer den ju nånstans ifrån... Bara att krypa under o lokalisera källan. Vad är det för servoolja i en sån där?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Greeken
25 april 2010 · 161 Inlägg

Jag tror det är en rödaktig olja till servon. Men saken är den att det är ingen pöl under bilen nu, utan det känns som om det ät tomt på olja därifrån det läcker.... sad men det blev en pöl under bilen när jag stannade när jag var ute och körde å oljan var som sagt bara ljummen och ljus brun..

Greeken
25 april 2010 · 161 Inlägg

Håller växellådan på att ge sig tro?  sad

Greeken
29 april 2010 · 161 Inlägg

Det låter lite om kopplingen när man lägger i växel och lägger i neutralen..måste va kopplingen och växellådan som håller på att ge sig då? Konstiga är att den har gått precis som den ska innan...=/

ajonasson
29 april 2010 · 583 Inlägg

Det mest grundläggande är att försöka ta reda på vart oljan kommer ifrån.

Se ifall du kan hissa upp bilen eller palla upp bilen och lägga dig under för att se vart oljan kommer ifrån.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
Greeken
1 maj 2010 · 161 Inlägg

Jaao, hade tänkt attgöra det idag=) kommer med svar senare, och hoppas på det bästa smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang