impreza gt och legacy turbo motor.Varför är det ingen som trimmar dem?

legacy_turbo
10 juni 2006 · 70 Inlägg

impreza gt och legacy turbo motor.Varför är det ingen som trimmar dem?

Har dessa 4 cylidriga 1.994cc boxer motorer ingen trim potencial eller.
För man ser ju sällan impreza "gt och wrx" eller en legacy turbo med mer än 280hk.
Håller dessa motorer inte förmer hk?
280 hk är ju inte så mycket mer hk emot dem originala 211 och 218.

Om man då gemför med t5orna i volvo så är var och varannan motor på mer än 300hk
och nästan samma för saabs 2.0t och 2.3t motorer.
För det händer att men ser att det att det är någon impreza gt med 2,5 liters från usa marknaden.
är det bara för att den 2.0 liters motorn som finns här inte pallar för mer hk.

MVH Victor från götet

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit
MeloveGolf Vw trimmare
10 juni 2006 · 2 995 Inlägg

Det går hur bra som helst att trimma boxer/Impreza....Nu för tiden är det mest Chip, avgas och filter som gäller sen vill dom inte slänga ut mer pengar eller har inga mer pengar....motorn håller för hur mycket som helst allt beror på hur man bygger den....Detta gäller inte bara impreza det finns inte alltför många "Vråltrimmade" bilar på garaget då det kostar multum att trimma bilar...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
legacy_turbo
10 juni 2006 · 70 Inlägg

dom bilarna med bara Chip, avgas och filter har inte mer än 260 hk sen finns det ju vissa bilar som har 350 - 400 som tex (SecretAgentMan) här på garaget men han har ju 2,5 liters cylidrarna.
ja men alla bilara går att trimma det fattar jag. lada på 400 hk går men hur enkelt är det.
det verkar ju inte så enkelt att få upp boxer 4an i legacy och innprezan i mer hk utan drastiska metoder.

men vad är det som går först på på denna motor om man skulle trimma den? stackarna? turbon? toppen?

Senast redigerat av legacy_turbo (10 juni 2006)

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit
MeloveGolf Vw trimmare
10 juni 2006 · 2 995 Inlägg

legacy_turbo skrev:
dom bilarna med bara Chip, avgas och filter har inte mer än 260 hk sen finns det ju vissa bilar som har 350 - 400 som tex (SecretAgentMan) här på garaget men han har ju 2,5 liters cylidrarna.
ja men alla bilara går att trimma det fattar jag. lada på 400 hk går men hur enkelt är det.
det verkar ju inte så enkelt att få upp boxer 4an i legacy och innprezan i mer hk utan drastiska metoder.

men vad är det som går först på på denna motor om man skulle trimma den? stackarna? turbon? toppen?

hmmm jag vet inte hur långt dom dimensionerat turbon/Stakarna/Kolvar osv.....men ska man upp i rejälare effekter får du byta i princip allt i motorn precis som på alla andra motorer....

Senast redigerat av MeloveGolf (10 juni 2006)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
MilleN
10 juni 2006 · 9 108 Inlägg

Subbor ska gå på bana, då behövs inga herrejösses-effekter.. Det räcker med chip, filter, avgas och en uppsättning R-däck för att nöta tider på bana och ha jääkligt kul smile

kruz_power
10 juni 2006 · 74 Inlägg

vad jag ha hört så ska man byta koppling om man ska över 250 hk i en impreza men jag vet inte.
är det någon som vet nått om det så skriv gärna det. bra att veta om man behöver uppgradera nått i motorn eller om allt håller för typ 260hk

Power is nothing whitout control
MeloveGolf Vw trimmare
10 juni 2006 · 2 995 Inlägg

kruz_power skrev:
vad jag ha hört så ska man byta koppling om man ska över 250 hk i en impreza men jag vet inte.
är det någon som vet nått om det så skriv gärna det. bra att veta om man behöver uppgradera nått i motorn eller om allt håller för typ 260hk

260 Klarar du nog med chip avgas/filter......Effekter på 300+ Bör du byta koppling och ta reda på vad vevstakar/Turbo/Kolvar Pallar för.....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
kruz_power
10 juni 2006 · 74 Inlägg

så 260hk klara motorn i orginal skick.

Power is nothing whitout control
MeloveGolf Vw trimmare
10 juni 2006 · 2 995 Inlägg

kruz_power skrev:
så 260hk klara motorn i orginal skick.

Man brukar kunna chippa bilar med ca 40Hp med "Mindre" modifieringar
i motorn....optimering av flöde till intercooler, ombyggnad luftfilterbox osv....

Men bara det kostar!

Ska du upp en klass till finns det inga chip/Satser därför slutar de flesta trimma vid den effekt siffran.

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
legacy_turbo
10 juni 2006 · 70 Inlägg

jag förstår att det kostar att  trimma.
men om man gemför med en t5a i volvo med steg 3 och hur mycket som behövs att bytas på en impreza/legacy i pris för att få samma nm och hk?
vilka företag är inriktade på trim till subaru och har grejer till dom?
som Nordic till Saab och autotech till volvo.

hur mycket pallar en boxer4an fårn subaru?

om man skulle sätta på en större turbo på än original som laddar 0,8-0,9. vad är det kommer att gå först? kolvar? stackar? vevlager?vevstake? topplock?
och hur ska man återgärda dom här grejer

om man kollar på (Pasi_k ) så står det att han har 304hk på hjulen och att han bara har chipp och luftfilter och annat avgasrör. kan det ge så mycket på en eller har han gjort nått mer.

Senast redigerat av legacy_turbo (10 juni 2006)

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit
beda
10 juni 2006 · 236 Inlägg

Imprezorna är redan så pass välbyggda o japanarna har fått ut hög effekt redan..därför e de delar inuti motorn som bör bytas om du vill ha mer pulver..o de e väldigt dyrt, antagligen därför ingen trimmar! Kan jämföras me t.ex BMW M5 o M3 (dock inga turbomotorer).. de motorerna är redan så pass bra byggda.. hur många M3or har mer än chip o avgassystem?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang