Hjälp snälla!! 240 DL-87 vägrar gå ordentligt

Nitrous_junkie
28 april 2010 · 4 Inlägg

Hej och tack för din tid

min Volvo 240 köpte jag för 2000 hos en avdankad 70-tals rockare bilen var då i ok skick gick ok i motor och låda inga "viktiga" rost fel men nu till det tråkiga.

den började först med att släppa bakre ljuddämparen bilHvetet bara sa nej jag vill inte längre (DUNK) lät som en blöjraggare kom och hälsa på.

sedan så verkade det som den bara tände på 3 cylindrar och motorn skakade som en kvinna i världens största orgasm men när jag kom up i en ojämna 3000 rpm så gav det sig med det. Motorkuddar??

Men nu da så hällde jag i överdrivet mycket insprutsrensnignsvätska i tanken då jag lät den gå en stund och sedan skulle varva den.

sagt som gjort jag brassa på och ut kommer lytsen dimman och en förjävlig förgasarsmäll som skrämde livet ur mig och helt plötsligt så gav han sig!

men inte riktigt man kan säga att han tänder på en cylinder men ger sig 3-4 sec efter det och inte nog på det smällen gav sig på och klöv främre dämparen/katten (vet inte vad det är) sedan dess har jag bara plockat upp plasten på förgasaren och hittat en massa (mat som passerat i magen brun) Olja.

jag vet inte vad jag ska göra så jag vädjar till mina medmänniskor på Garaget.org
tackar för svar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang