Efterlysning av bilar till ljudinspelning för spel!

Audioslave74 Sound Designer
2 februari 2011 · 53 Inlägg

davel skrev:

Audioslave74 skrev:

davel skrev:

Är inte så väl bevandrad i amerikanska åttor men har fått för mig att V8an i 928 varvar ganska mycket mer än en amerikansk samt är lättare och rappare när man varvar den. Har läst att den varvar 6800varv innan den petar in nästa växel på automaten.

Ljudet är lite mer som en racebil än som en muskelbil. Ganska tyst och lugn på tomgång och riktigt smattrar sådär härligt när man drar på.

Det kanske inte är så tokigt. Jag letar V8or med olika karaktär, så det skulle kunna vara intressant. Vart finns du?

Bilen finns i göteborg. Pga väder och kamremsbyte kommer bilen troligtvis inte komma ut på vägarna förräns i april...

Vi kommer ändå inte börja spela in förrän i maj. I nuläget har vi dock inte planerat in Gbg. Som det ser ut blir det en tur till Dalarna och eventuellt en i Malmö-trakten. Jag hoppas på en session i Skövde-trakten också. Skulle någon av dessa vara möjliga för dej i så fall?

davel
2 februari 2011 · 347 Inlägg

Audioslave74 skrev:

davel skrev:

Audioslave74 skrev:

Det kanske inte är så tokigt. Jag letar V8or med olika karaktär, så det skulle kunna vara intressant. Vart finns du?

Bilen finns i göteborg. Pga väder och kamremsbyte kommer bilen troligtvis inte komma ut på vägarna förräns i april...

Vi kommer ändå inte börja spela in förrän i maj. I nuläget har vi dock inte planerat in Gbg. Som det ser ut blir det en tur till Dalarna och eventuellt en i Malmö-trakten. Jag hoppas på en session i Skövde-trakten också. Skulle någon av dessa vara möjliga för dej i så fall?

Skövde är inga problem isåfall. Kan även tänka mig en roadtrip till malmö eftersom det är just sånt jag har bilen till big_smile

Ska boka service snart så då vet jag mer exakt när den är redo för vägen igen.
Inte nämnt det men det är ju en automat så du är medveten om det.

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Audioslave74 Sound Designer
2 februari 2011 · 53 Inlägg

davel skrev:

Audioslave74 skrev:

davel skrev:

Bilen finns i göteborg. Pga väder och kamremsbyte kommer bilen troligtvis inte komma ut på vägarna förräns i april...

Vi kommer ändå inte börja spela in förrän i maj. I nuläget har vi dock inte planerat in Gbg. Som det ser ut blir det en tur till Dalarna och eventuellt en i Malmö-trakten. Jag hoppas på en session i Skövde-trakten också. Skulle någon av dessa vara möjliga för dej i så fall?

Skövde är inga problem isåfall. Kan även tänka mig en roadtrip till malmö eftersom det är just sånt jag har bilen till big_smile

Ska boka service snart så då vet jag mer exakt när den är redo för vägen igen.
Inte nämnt det men det är ju en automat så du är medveten om det.

Det låter toppen. Att den är automat förstår jag, men visst kan man låsa växlarna till viss del?

Faktum är att första Porschen jag körde var just en 928 S4 (hette dom så?). :-)

annorz
3 februari 2011 · 3 Inlägg

hej har en camaro med 305 tpi och hedders och lite annat små trim en dämpare på bara är det intressant kan jag spela in ett ljud klipp till dig

MVH
Anders

annorz
3 februari 2011 · 3 Inlägg

annorz skrev:
hej har en camaro med 305 tpi och hedders och lite annat små trim en dämpare på bara är det intressant kan jag spela in ett ljud klipp till dig

MVH
Anders

jag missade att skriva att den är manuel

Audioslave74 Sound Designer
7 februari 2011 · 53 Inlägg

annorz skrev:
hej har en camaro med 305 tpi och hedders och lite annat små trim en dämpare på bara är det intressant kan jag spela in ett ljud klipp till dig

MVH
Anders

Hej Anders,

Jag lyssnar gärna på ett klipp om det inte är för mycket besvär! Tack! Intressant med en manuell-växlad.

Mvh,
Max

annorz
7 februari 2011 · 3 Inlägg

Hej igen i vilket format vill du ha ljudklippet?
Jag såg att du skulle till Malmö regionen jag bor ca 6 mil ifrån malmö så dit kan jag ta mig utan problem

MVH
Anders

Audioslave74 Sound Designer
7 februari 2011 · 53 Inlägg

annorz skrev:
Hej igen i vilket format vill du ha ljudklippet?
Jag såg att du skulle till Malmö regionen jag bor ca 6 mil ifrån malmö så dit kan jag ta mig utan problem

MVH
Anders

Hej igen,

Vilket format som helst funkar, ta det som är lättast. Tack!

Jo, jag håller på att skissa på en session i Malmö-området, men har ännu inte hittat någon bana eller flygfält att hålla till på.

Mvh,
Max

Dennan900GL Finntrollet
7 februari 2011 · 640 Inlägg

här kan du finna flygfält nära Malmö: http://www.flygkartan.se/Malm%C3%B6/Bulltofta/ där har jag plockat fram Bulltofta som ett alternativ, är nog bara och söka igenom efter en med asfaltsbana, ringa och kika om man kan få göra det ni ska göra smile

Jo vars.
Audioslave74 Sound Designer
7 februari 2011 · 53 Inlägg

Dennan900GL skrev:
här kan du finna flygfält nära Malmö: http://www.flygkartan.se/Malm%C3%B6/Bulltofta/ där har jag plockat fram Bulltofta som ett alternativ, är nog bara och söka igenom efter en med asfaltsbana, ringa och kika om man kan få göra det ni ska göra smile

Tack för tipsen! Än så länge väntar jag på svar från www.srif.se.

Mvh,
Max

Audioslave74 Sound Designer
7 mars 2011 · 53 Inlägg

Hej allihop, tack för alla svar så här långt!

Jag behöver fortfarande hitta fler äldre välljudande V8or i Storstockholmsområdet, som dessutom kan tänka sig att köra bilen i Rototest. Alla tips mottages tacksamt!

Mvh,
Max

Lozinmust "Unloaded"
7 mars 2011 · 1 557 Inlägg

Uppstart på min bil till nästa helg, kommer att videofilmas, länkar upp det då smile

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
Dennan900GL Finntrollet
7 mars 2011 · 640 Inlägg

film/ljud på Oldsen. rastade den igår. smile
dock inte bytt systemet än, ska göras helgen som kommer.

http://www.youtube.com/watch?v=D55tShsWn-s

Jo vars.
Audioslave74 Sound Designer
9 mars 2011 · 53 Inlägg

Lyssnar gärna med nya systemet också! Kan du tänka dig att ta bilen till Uppsala för inspelning i så fall?

Mvh,
Max


Dennan900GL skrev:
film/ljud på Oldsen. rastade den igår. smile
dock inte bytt systemet än, ska göras helgen som kommer.

http://www.youtube.com/watch?v=D55tShsWn-s

Audioslave74 Sound Designer
9 mars 2011 · 53 Inlägg

Kul! Ser fram emot att höra!

Mvh,
Max


Mechanimal skrev:
Uppstart på min bil till nästa helg, kommer att videofilmas, länkar upp det då smile

Dennan900GL Finntrollet
9 mars 2011 · 640 Inlägg

Audioslave74 skrev:
Lyssnar gärna med nya systemet också! Kan du tänka dig att ta bilen till Uppsala för inspelning i så fall?

Mvh,
Max


Dennan900GL skrev:
film/ljud på Oldsen. rastade den igår. smile
dock inte bytt systemet än, ska göras helgen som kommer.

http://www.youtube.com/watch?v=D55tShsWn-s

kommer filmklipp med nya systemet också, i helgen om vi har tur.

inga problem att åka till Uppsala, alltid kul att åka v8 så. haha

Jo vars.
Audioslave74 Sound Designer
9 mars 2011 · 53 Inlägg

Härligt! Skulle Rototest hos PBZ vara ok också?

Dennan900GL skrev:

Audioslave74 skrev:
Lyssnar gärna med nya systemet också! Kan du tänka dig att ta bilen till Uppsala för inspelning i så fall?

Mvh,
Max


Dennan900GL skrev:
film/ljud på Oldsen. rastade den igår. smile
dock inte bytt systemet än, ska göras helgen som kommer.

http://www.youtube.com/watch?v=D55tShsWn-s

kommer filmklipp med nya systemet också, i helgen om vi har tur.

inga problem att åka till Uppsala, alltid kul att åka v8 så. haha

Masterworks
9 mars 2011 ·

Mitt "nya" ljud, om det kan vara av intresse?  cool

Dennan900GL Finntrollet
9 mars 2011 · 640 Inlägg

nemasproblemas!

Audioslave74 skrev:
Härligt! Skulle Rototest hos PBZ vara ok också?

Dennan900GL skrev:

Audioslave74 skrev:
Lyssnar gärna med nya systemet också! Kan du tänka dig att ta bilen till Uppsala för inspelning i så fall?

Mvh,
Max



kommer filmklipp med nya systemet också, i helgen om vi har tur.

inga problem att åka till Uppsala, alltid kul att åka v8 så. haha

Jo vars.
Audioslave74 Sound Designer
9 mars 2011 · 53 Inlägg

Topp! :-)

Ser fram emot att höra med nytt system.

Mvh,
Max


Dennan900GL skrev:
nemasproblemas!

Audioslave74 skrev:
Härligt! Skulle Rototest hos PBZ vara ok också?

Dennan900GL skrev:

kommer filmklipp med nya systemet också, i helgen om vi har tur.

inga problem att åka till Uppsala, alltid kul att åka v8 så. haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang