Ljusinställning s40

volvow
3 maj 2010 · 13 Inlägg

Jag besiktade min s40 förra veckan och fick anmärkning på att stålkastarna var bländande, jag sänkte strålkastarna några centimeter och åkte in till besiktningen igen för efterkontroll, men nu slog dom ner i backen istället...? Det jag nu undrar är om någon vet något mått på hur högt dom ska slå, om man ställer bilen mot ex. en vägg.

Har ingen lust att lämna in bilen på verkstad och betala 1500kr för en ljusinställning sad

Tacksam  för svar.

Muttley
3 maj 2010 ·

Kunde inte besiktningsmannen skruva i några sekunder till dig?.  Jag fick byta ena stålkastaren och sket i att ställa in den, körde in till bes och de ställde in den smile 1500 låter riktigt dyrt.

volvow
3 maj 2010 · 13 Inlägg

Jo det skulle han ha gjort om jag inte hade bytt till devil eyes på bilen.. dom går ju inte att justera inifrån bilen utan man måste ju skruva på själva lyktan sad

danne9108 Yrkeschaufför
3 maj 2010 · 165 Inlägg

när jag besiktigade med devileyes så skruvade han snällt på dem tills dem va riktade rätt, stod helt åt helvete från början, tog honom kanske 30 sek..

volvow
4 maj 2010 · 13 Inlägg

Tur du hade som fick en schysst besiktningsman.. sån tur hade dock inte jag sad

YipYip
4 maj 2010 · 308 Inlägg

1500 för ljusinställning??????
Jag körde in min bil på verkstaden och dom tog typ 80 spänn eller nått för det.
Tog väl 2 minuter för båda lyktorna.

Edit Kom på att även på besiktning av en annan bil så fixade han det åt mej på plats.

Senast redigerat av YipYip (4 maj 2010)

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
Lohman wtf.
4 maj 2010 · 85 Inlägg

haha, kom på en ful idé som kanske skulle kunna fungera!

Ta en bil som har gått igenom besiktningen parkera den bredvid din så båda bilarna lyser på en vägg ca 10 meter bort, och sen ställer du in så din bil lyser lika högt som den andra?

kanske går kanske inte. flög bara in i mitt huvud! så ta det inte som ett för seriöst förslag!

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."
YipYip
4 maj 2010 · 308 Inlägg

är bilarna exakt lika höga så bör det ju funka...men har man satt på nya så måste det stämma i sidled oxå. Lyser ju högre i högra kanten så det kan blända trots att dom står lika högt.

Men visst det går väl använda en vägg smile Tänk på att det är oftast väldigt små justeringar som gäller för att ändra höjden.

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang