Sommarjobb, vad gör ni och vad tjänar ni?

sveddan
21 juli 2006 · 1 453 Inlägg

Volvo_Elin skrev:
Jag sommarjobbar på ett åkeri med både lastmaskiner och lastbilar...totalt 8 veckor...kör 75 tons timmertruck och hjullastare volvo L180E med 20m3 flisskopa på smile...tjänar i grundlön runt 127 kr/timmen sen ob på vardagar är runt 23 kr/timmen och ob på helgdag är 45 kr/timmen smile! Har dessutom betalda matraster å så för att jag jobbar skift smile!

Manligt wink

Volvo_Elin Lastbilschaufför
21 juli 2006 · 186 Inlägg

Jag skiter i att det är manligt, jag gör det för att det är KUL! Och vi tjejer klarar det lika bra som er om inte bättre. Hatar att höra såntdär...jag skiter i att jag är tjej och jobbar i en manlig bransch, jag är lika mycke värd för det. Jag gör ju samma jobb ändå!

Ride Hard-Die Free!
Malmoe SSS -12
21 juli 2006 · 3 217 Inlägg

Sitter och skiter på ett lager för 102,95 kr/h som lägsta möjliga lön!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
horsekiller
21 juli 2006 · 747 Inlägg

Snickare jobba jag som.. fast svart då.. 280 kr i timmen... Det är det bästa...

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
perpelle
24 juli 2006 ·

Lördagsjobb; Demogruppen 102 kr
Vardagsjobb; Lantbrevbärare 101 kr

Lindgren_
24 juli 2006 · 2 644 Inlägg

Sitter o ringer o säljer glocalnet smile Rätt slappt sommarjobb tjänar mellan 100-300 i timmen big_smile för säljer ja 0 en timme för ja bara 60 säljer ja en får ja 100 för dne timmen säljer jag 2 får jag 220 säljer jag 3 får jag 300 brukar ligga mellan 1-3 per timme big_smile

Johan Lindgren
JalleJ
24 juli 2006 · 420 Inlägg

Rätt intressant att läsa igenom allas big_smile min tråd börjar jue fyllas på rätt bra nu big_smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
24 juli 2006 · 6 017 Inlägg

lärling, 70kr/h

Jonas
Texas
24 juli 2006 · 129 Inlägg

Jobbar på en IT / Support avdelning...75kr timmen (timlön)

B | B E | C | C E
Dockan
24 juli 2006 · 733 Inlägg

packar s.k. "valppaket" för nutro (hundmat) har då en timmlön på ca 250 spänn... senhar ja ett till spännande jobb (samma arbete) där ja har 1200kr timman. torkar av dammiga kattmatsäckar. får 5kr/st o gör 240st på typ... 40 minuter. så ja klagar ju inte på de.. o då jobbar ja kanske, 1-2 ggr/vecka...

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
VaNoS4tobbe
24 juli 2006 · 5 Inlägg

Jobbar extra på semestern... sad Kör ut dricka åt Spendrups... 145 kr/timmen dock smile

We who are truely brave, will never live in fear.
AdamOpel DraMinBil.nu
24 juli 2006 · 1 016 Inlägg

Lindgren_ skrev:
Sitter o ringer o säljer glocalnet smile Rätt slappt sommarjobb tjänar mellan 100-300 i timmen big_smile för säljer ja 0 en timme för ja bara 60 säljer ja en får ja 100 för dne timmen säljer jag 2 får jag 220 säljer jag 3 får jag 300 brukar ligga mellan 1-3 per timme big_smile

puh. det där måste va tungt. sålde det här på bolaget smile riktigt skit ! big_smile

nejdu, tacka vet ja Felia..

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
M3rL
24 juli 2006 · 110 Inlägg

Bara man inte jobbar med detta så

http://www.gislaved.se/arkiv/nyheter/5. … 35296.html

Fast det var ju påhittat men ändåwink

jonesono Personal- och beteendevetare
25 juli 2006 · 1 082 Inlägg

Volvo_Elin skrev:
Jag skiter i att det är manligt, jag gör det för att det är KUL! Och vi tjejer klarar det lika bra som er om inte bättre. Hatar att höra såntdär...jag skiter i att jag är tjej och jobbar i en manlig bransch, jag är lika mycke värd för det. Jag gör ju samma jobb ändå!

Bra.. stå på dig!! Jag tror tyvärr att man inte kan vänta sig så många andra sorters kommentarer än den du fick i ett sådant här forum, men kanske att det blir ändring på det i sinom tid.
Tragiskt att det för vissa skall spela roll om något är manligt eller kvinnligt.. har ju sett såna kommentarer på amerikanska "muskelbilar", men det är ju tyvärr en genomsyrad tanke hos många att "muskelbilar" just skulle vara synonymt med manlighet... nonsens! Tragiskt stereotypt samhälle är det när manlighet/kvinnlighet och dess kopplingar till olika ting skall göras till norm för vissa.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Chrillee House/Trance diggare
25 juli 2006 · 287 Inlägg

BBR skrev:
Posten! Kör elbil (woooho 25 km/h när man pressar big_smile).

06:30 till 13:00-14:00 (slutar när jag kommer in från mitt distrikt på 600 hushåll)

89 kr/h, ganska nöjd smile

Nice, hur fick du jobbet? Bara ringde och fråga om dem var i behov av arbetskraft? tongue

civic Naturally Aspiranted
25 juli 2006 · 543 Inlägg

Är i produktionen för värmesitts tillverkning. så ni som köper nya bilar kanske inte får någon värme i röven wink är väl 89 kr/h. man klarar sig.

Senast redigerat av civic (25 juli 2006)

kanelbull2
25 juli 2006 · 149 Inlägg

Jag skiter i att det är manligt, jag gör det för att det är KUL! Och vi tjejer klarar det lika bra som er om inte bättre. Hatar att höra såntdär...jag skiter i att jag är tjej och jobbar i en manlig bransch, jag är lika mycke värd för det. Jag gör ju samma jobb ändå!










hmm
Fjooortis....................................................

peo Kaffeknarkare.
25 juli 2006 · 135 Inlägg

mja, jag har inte fått fast jobb ännu men drygt 17k före skatt i månaden är inte fy skam. Bättre än mitt förra arbete med att köra skogsmaskin.

Sitter på ett företag som tillverkar datorsystem och datorer till såsom John Deer's dator och själva styrsystemet till olika lastbilar osv. Ganska skönt jobb med tanke på flex tider och bra betalt. Sen har man dels en egen dator så man sitter hela tiden uppkopplad o läser på Garaget om dagarna smile

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.
ryttersson
27 juli 2006 · 454 Inlägg

Langar knark,alcohol å driver trafiking (ca 100 kr timmen då jag jobbar "twentyfour seven")
sen så levererar jag möbler på skinn soffan och sängen i mölndal

knasterixa
29 juli 2006 · 1 Inlägg

JalleJ skrev:
Hej

Skulle vara intressant att se med vad folk ska jobba med i sommar och hur mkt dom tjänar...

Kör buss för typ knappt 120 i timmen plus lite tillägg.

Superkul!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang