VW_67
16 maj 2010
· 446 Inlägg
770_EVOLVE skrev:
Inte är det enklare att kolla kablarna mellan gånjärnen :S sitter en gummidamask över som man måste klippa upp på dom flesta modellerna, och ska jag sätta mig och mäta upp alla kablarna så kommer det ta ett tag. Nu har jag inte kolla super noga på denna bilens gummihölje, men det låter väldigt långsökt att det är just dom rätta kablarna som skulle ha gått i varandra, problemet verkade ialf försvinna när vi ryckte kontakten i låskistan, och dörrsidan var bort demonterad på bråkdelen av en minut, nu får vi se om det kommer tillbaka, men tack för tipsen.
jag har då aldrig någonsin klippt upp den
man behöver inte hålla på och mäta upp kablarna för att göra en snabb koll.. lyft på gummit, dra och känn i alla kablar så att ingen är lös, och töj undan så att man kan se kablarna. klart på max en minut! (bortsett från Porsche 996, det tar minst 5)
långsökt är det absolut inte, mycket vanligt att höljet spricker och när det gjort det så oxiderar kablarna väldigt fort tills de går av.
försvann problemen när du drog ur kontakten till låset så har du hittat problemet
mät upp alla mikrobrytare utan att plocka isär låset för att se vilka som fungerar som de ska, byt ut dom som inte fungerar.
eller så kan du köpa nytt/beg, ännu enklare...