myggor va är dom bra för?

dusty Living in the fastlane
13 juni 2006 · 2 616 Inlägg

är det inte jordens mest hatade djur? först så åker jag på en skogsväg nästan varje dag och bilen ser ut som en aa flugsmälla fast med myggor å annat meck sen har man redan lyckats få sig 100 myggbett. blir man inte galen på dessa äckliga små insekter?

FugitivE BMW Power
13 juni 2006 · 2 362 Inlägg

Jo det blir man verkligen, speciellt när man är ute under kvällarna, inte alls roligt. Hade jävla kul med dom när jag låg under bilen utomhus under eftermiddagen, hade regnat och allt. Där låg man under bilen, skit trångt, såklart tar dom sin chans att bombadera mig med myggbett, när man är försvarslös sad

Senast redigerat av FugitivE (13 juni 2006)

BMW, bogsering med wire :/
THEBADGUY Gorgilus addictus
13 juni 2006 · 4 737 Inlägg

Var så jävla irreterande igår när man spelade kubb. Kom flera miljoner mygg och började attackera oss. Blev lite jobbigt att spela:P

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
dusty Living in the fastlane
13 juni 2006 · 2 616 Inlägg

skönt å höra att det inte bara är en själv som hatar dom smile

Foffis
13 juni 2006 · 676 Inlägg

va ute o fiskade igår (ska ut ikväll igen) och de kommer svärmar av asen big_smile bara o börja vifta med ciggaretter och händer big_smile

dusty Living in the fastlane
13 juni 2006 · 2 616 Inlägg

Foffis skrev:
va ute o fiskade igår (ska ut ikväll igen) och de kommer svärmar av asen big_smile bara o börja vifta med ciggaretter och händer big_smile

vifta + cigaretter brukar sällan vara min grej smile bränner mig alltid

Catling Old School Ford
13 juni 2006 · 600 Inlägg

Myggor har ju ett syfte. Frågan är vad Fästingar är till för?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "ELD" (1981)
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
Lanjin
13 juni 2006 · 757 Inlägg

Catling skrev:
Myggor har ju ett syfte. Frågan är vad Fästingar är till för?

Liksom alla andra organismer är fästingarna till för att föra sina gener vidare till nästa generation. Inget djur eller växt är "till för att ätas". även om myggor äts av fåglar, föredrar de att inte bli uppätna.
Ekologiskt fungerar fästingar som parasiter och vektorer. På så sätt har de säkert stor betydelse för regleringen av värddjurspopulationerna, även om detta inte är särskilt välundersökt. Att de reglerar en population betyder att om värddjuren blir många, blir också parasiterna många, vilka då dödar, eller åtminstone försvagar, värddjuren så att de blir färre. En vektor är en organism som överför mikroorganismer, bakterier eller virus, från ett värddjur till ett annat.

ghost_boy83 CREW
13 juni 2006 · 2 594 Inlägg

brukar ha me mig pipan och bäckolja när jag är ute å fiskar funkar bra som fan på mygg och knott, et bra tips om man vill döda mygglarver är att hälla lite diskmetel i pölen dom simmar i ganska kul faktiskt eftersom ytspänningen försvinner så får även som där kusarna som springer på vatten problem och sjunker he he h eh ehe h eh  he he

AK86
13 juni 2006 · 250 Inlägg

hahaha bort med alla småkryp! min bil ser inte blå ut efter man åkt i 10 minuter på kvällen....typ 1 miljon småkräk! usch!!!

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
vitafaran
13 juni 2006 · 142 Inlägg

Lanjin skrev:

Catling skrev:
Myggor har ju ett syfte. Frågan är vad Fästingar är till för?

Liksom alla andra organismer är fästingarna till för att föra sina gener vidare till nästa generation. Inget djur eller växt är "till för att ätas". även om myggor äts av fåglar, föredrar de att inte bli uppätna.
Ekologiskt fungerar fästingar som parasiter och vektorer. På så sätt har de säkert stor betydelse för regleringen av värddjurspopulationerna, även om detta inte är särskilt välundersökt. Att de reglerar en population betyder att om värddjuren blir många, blir också parasiterna många, vilka då dödar, eller åtminstone försvagar, värddjuren så att de blir färre. En vektor är en organism som överför mikroorganismer, bakterier eller virus, från ett värddjur till ett annat.

fästingen är iofs den ända parasiten som ett ekosystem inte är beroende av

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
dusty Living in the fastlane
13 juni 2006 · 2 616 Inlägg

här finns det folk som vart me på sina biologilektioner wink

TOO_BÉÉ
13 juni 2006 · 107 Inlägg

är det någon som är med på att fånga alla mygg och släppa ut dom igen på vintern så blir allt bra med sommarn:p

mer bas en gas :)
Tonkpils blyfot
13 juni 2006 · 117 Inlägg

TOO_BÉÉ skrev:
är det någon som är med på att fånga alla mygg och släppa ut dom igen på vintern så blir allt bra med sommarn:p

de kan du ju roa dej med big_smile

TOO_BÉÉ
13 juni 2006 · 107 Inlägg

nae, jag kanske skiter i det ändå wink

mer bas en gas :)
dusty Living in the fastlane
13 juni 2006 · 2 616 Inlägg

TOO_BÉÉ skrev:
är det någon som är med på att fånga alla mygg och släppa ut dom igen på vintern så blir allt bra med sommarn:p

mja vi borde dela in oss i distrikt eller något då för annars kan det bli en bit å åka

THEBADGUY Gorgilus addictus
13 juni 2006 · 4 737 Inlägg

dusty skrev:

TOO_BÉÉ skrev:
är det någon som är med på att fånga alla mygg och släppa ut dom igen på vintern så blir allt bra med sommarn:p

mja vi borde dela in oss i distrikt eller något då för annars kan det bli en bit å åka

Jag kan ta blekinge:P

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
volvo_240_tic ingen aning
13 juni 2006 · 687 Inlägg

TOO_BÉÉ skrev:
är det någon som är med på att fånga alla mygg och släppa ut dom igen på vintern så blir allt bra med sommarn:p

nej nej allt blir inte bra, inte i finland
Först kommer flugorna,sen myggen, sen svensken,sen bromsen,sen försvinner bromsen, så försvinner svensken,sen myggen, sen fluggorna å då e vinter....

även zebran har sina fläckar
Volvo S60 D "Black Ace" (2006)
Volvo 240 Estate "Klöver" (1981)
Fredrik.Gustavsson
13 juni 2006 · 2 123 Inlägg

Först klagar alla på vintern sen när det väl är sommar är ingen nöjd ?
Haha tragiskt.

puff
13 juni 2006 ·

Har gärna sommar och får stå ut med dessa gnagare!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang