Elfel + turbon laddar inte som den ska v40 t4

Mattssson
11 maj 2010 · 4 Inlägg

hejhej

började med att stereon inte funkade som den skulle sen så jag höll på att mixtra med den lite och efter det så funkar nästan ingenting inte innerbelysningen klockan och trippen nollställer sig hela tiden och central låste funkar inte om bilen inte har tändningen på och turbon som ska ladda 0.8-0.9 laddar nu bara ca 0.2bar vad kan detta bero på?

HansN83 x40
11 maj 2010 · 1 209 Inlägg

ang stereo så kanske e det så att säkring som sitter i motor rummet har gått, testa att bytta d så kanske det funkar igen.. ang turbon så kanske e det att slangen e klämt lr nåt...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Mattssson
12 maj 2010 · 4 Inlägg

de va en säkring som hade gått till elhissarna,speglar och stereon men jag den är bytt men allt som det ska vara el till även när bilen är av verkar ha fuckat sig totalt ang turbon så kunde de vara styrboxen i samband med resten av elen?

Mickius
12 maj 2010 · 4 670 Inlägg

Mattssson skrev:
de va en säkring som hade gått till elhissarna,speglar och stereon men jag den är bytt men allt som det ska vara el till även när bilen är av verkar ha fuckat sig totalt ang turbon så kunde de vara styrboxen i samband med resten av elen?

Vad exakt är det som inte funkar?

Den säkringen till stereon sköter bl:a Stereo, innerbelysning, trippmätare, klocka osv. om du bytt den funkar alla dessa saker?

Angående turbon, Går motorn som den ska annars? kollat alla slangar m.m så det inte är något enkelt fel?
Trycksatt systemet?
Om du tror att det är styrboxen så testa o låna en fungerande o testa,

Mattssson
12 maj 2010 · 4 Inlägg

OK ska kolla upp säkringarna

ja motorn går som vanligt som en bil utan turbo om man kan beskriva det så

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang