DLS Jetta 2011

andreas_gbg_
20 juli 2010 · 1 634 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Plastat vidare i skuffen och det känns som det börjar komma nån vart. Inga bilder dock.

Sedan verkar det ha löst sig med lackering utav bilen. Kanske en av killarna på lackverkstaden vill gå ut med det själv här?

Nästa vecka ska jag iaf plocka ur fram och bakrutan för att både underlätta lackeringen och bygget av nya i-brädan och hatthyllan.

Mvh

Jadå jag kan glatt berätta att det är vi som ska lacka Andreas Gammeljetta ! smile, så fort den blir lackfärdig så kommer den vara hos oss några dagar, då blir det även uppdates på våran och andreas projektlogg med bilder smile...om det är i erat intresse så att säga smile!, blev det mer plast idag föresten andreas? hur börjar covern se ut ? smile

smile Det gick fortare än väntat med rutorna, plockade ut rutorna nyss och det tog ca 10 minuter. Tyvärr höll inte framrutan ihop så den behöver jag ersätta sad Var orginalruta ifrån -83 wink så den hade satt sig ganska duktigt.

Nån mer plasstning har det inte blivit, tror inte det behövs mer på just denna delen. Ska spackla fram en bra yta och kapa till den, sen beställer jag frontpluggar så man kan trycka fast bagagepanelen lika lätt som man kan plocka ur den. Ska in under hatthyllan och fortsätta med mdf såfort frontpluggarna är hemma och sido/bakpanelen är klar och sitter på sin rätta plats.

Det kommer nog ta ett tag med bagagepanelen och den kan jag ju faktiskt jobba med utanför bilen, så jag ska fortsätta med att plocka loss övriga rutlister så bilen kan lämnas in.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Twins Twins Bil & Plåt
22 juli 2010 · 2 577 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

TwinsBilOchPlat skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Plastat vidare i skuffen och det känns som det börjar komma nån vart. Inga bilder dock.

Sedan verkar det ha löst sig med lackering utav bilen. Kanske en av killarna på lackverkstaden vill gå ut med det själv här?

Nästa vecka ska jag iaf plocka ur fram och bakrutan för att både underlätta lackeringen och bygget av nya i-brädan och hatthyllan.

Mvh

Jadå jag kan glatt berätta att det är vi som ska lacka Andreas Gammeljetta ! smile, så fort den blir lackfärdig så kommer den vara hos oss några dagar, då blir det även uppdates på våran och andreas projektlogg med bilder smile...om det är i erat intresse så att säga smile!, blev det mer plast idag föresten andreas? hur börjar covern se ut ? smile

smile Det gick fortare än väntat med rutorna, plockade ut rutorna nyss och det tog ca 10 minuter. Tyvärr höll inte framrutan ihop så den behöver jag ersätta sad Var orginalruta ifrån -83 wink så den hade satt sig ganska duktigt.

Nån mer plasstning har det inte blivit, tror inte det behövs mer på just denna delen. Ska spackla fram en bra yta och kapa till den, sen beställer jag frontpluggar så man kan trycka fast bagagepanelen lika lätt som man kan plocka ur den. Ska in under hatthyllan och fortsätta med mdf såfort frontpluggarna är hemma och sido/bakpanelen är klar och sitter på sin rätta plats.

Det kommer nog ta ett tag med bagagepanelen och den kan jag ju faktiskt jobba med utanför bilen, så jag ska fortsätta med att plocka loss övriga rutlister så bilen kan lämnas in.

det är ju kul, men jag skulle själv alldrig återanvända bak och framruta på en såpas gammling, det skadar väl inte att  betala upp till 2500 kr för  nya rutor ! Angående det så har vi kontakter så det ordnar sig den delen med smile

gött gött, då är det bara att vänta på nästa uppdate big_smile

jag har även planerat hur ljudbygget ska se ut, men var fan ska vi placera förstärkarna yikes!!!???????

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
andreas_gbg_
23 juli 2010 · 1 634 Inlägg

Bakrutan ser jag ingen anledning till att byta. Sitter ingen torkare på bakrutorna på en sedan så den är ju ändå inte speciellt repig. Fixa ruta blir inga problem.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Twins Twins Bil & Plåt
24 juli 2010 · 2 577 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Bakrutan ser jag ingen anledning till att byta. Sitter ingen torkare på bakrutorna på en sedan så den är ju ändå inte speciellt repig. Fixa ruta blir inga problem.

hehe njaah tänkte bara på att allt ska se nytt ut när bilen ändå ska lackas om tongue

Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (24 juli 2010)

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
evilaudio
24 juli 2010 · 16 195 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Bakrutan ser jag ingen anledning till att byta. Sitter ingen torkare på bakrutorna på en sedan så den är ju ändå inte speciellt repig. Fixa ruta blir inga problem.

hehe njaah tänkte bara på att allt ska se nytt ut när bilen ändå ska lackas om tongue

fast bara för att en ruta e gammal så behöver den inte va sliten..tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
andreas_gbg_
25 juli 2010 · 1 634 Inlägg

Precis. Bilen har ju knappt gått mer än 12000 mil. Bara körts på vintern de 2 senaste. När min kollega köpte bilen av en äldre herre för 2 år sedan fick han inte med vinterdäck, "nä jag har aldrig kört den på vintern" sa gubben, han va första ägaren big_smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
andreas_gbg_
1 augusti 2010 · 1 634 Inlägg

Då vart bilen nästan klar för lack, alla gummilister runt dörrarna bort samt dekorlisterna utanpå. Lite strul att få bort de små "trekants"-rutorna bara sad Lossat skruven som håller den tjocka listen med resten sitter som f-n ändå.

Har vart på twins idag och valt ut en lack, kommer bli såå snyggt smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
andreas_gbg_
1 augusti 2010 · 1 634 Inlägg

En liten sneakpeak på inredningen som är pågång smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/972927_vw0pm8.jpg

Numera Saab 9-5 Aero -00
evilaudio
1 augusti 2010 · 16 195 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Då vart bilen nästan klar för lack, alla gummilister runt dörrarna bort samt dekorlisterna utanpå. Lite strul att få bort de små "trekants"-rutorna bara sad Lossat skruven som håller den tjocka listen med resten sitter som f-n ändå.

Har vart på twins idag och valt ut en lack, kommer bli såå snyggt smile

har du lossat den lilla skruven som sitter uppe i rutramen??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
andreas_gbg_
1 augusti 2010 · 1 634 Inlägg

evilaudio skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Då vart bilen nästan klar för lack, alla gummilister runt dörrarna bort samt dekorlisterna utanpå. Lite strul att få bort de små "trekants"-rutorna bara sad Lossat skruven som håller den tjocka listen med resten sitter som f-n ändå.

Har vart på twins idag och valt ut en lack, kommer bli såå snyggt smile

har du lossat den lilla skruven som sitter uppe i rutramen??

japp wink Vad göra sen? Rycka och slita som fan? Är det meningen att man skall ta den yttre listen först eller ska allt lossa med rutan?

Numera Saab 9-5 Aero -00
evilaudio
1 augusti 2010 · 16 195 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

evilaudio skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Då vart bilen nästan klar för lack, alla gummilister runt dörrarna bort samt dekorlisterna utanpå. Lite strul att få bort de små "trekants"-rutorna bara sad Lossat skruven som håller den tjocka listen med resten sitter som f-n ändå.

Har vart på twins idag och valt ut en lack, kommer bli såå snyggt smile

har du lossat den lilla skruven som sitter uppe i rutramen??

japp wink Vad göra sen? Rycka och slita som fan? Är det meningen att man skall ta den yttre listen först eller ska allt lossa med rutan?

de sitter väl 1 elle 2 st M6 bult innanför dörrsidan som håller fast den oxå.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
andreas_gbg_
5 augusti 2010 · 1 634 Inlägg

Då har jag varit och tittat på första stolen som vart omklädd. Inte helt 100% då de övre svarta remsorna vart lite slappa, man kan hoppas på att det sätter sig lite med tiden, annars får det göras om på något sett. Hon som sydde gjorde om det ett par gånger med fick inte till det bra då materialet inte vart speciellt stretchbart som orginalklädseln var. Tycker ändå att det blev riktigt bra.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/974998_mdff6q.jpg

Numera Saab 9-5 Aero -00
Twins Twins Bil & Plåt
5 augusti 2010 · 2 577 Inlägg

evilaudio skrev:

TwinsBilOchPlat skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Bakrutan ser jag ingen anledning till att byta. Sitter ingen torkare på bakrutorna på en sedan så den är ju ändå inte speciellt repig. Fixa ruta blir inga problem.

hehe njaah tänkte bara på att allt ska se nytt ut när bilen ändå ska lackas om tongue

fast bara för att en ruta e gammal så behöver den inte va sliten..tongue

hehe jojo förstår dig örjan men jag hade faktiskt valt en ny ändå tongue, gjorde vi på passaten fast det var ju en 96:a tongue

andreas_gbg_ skrev:
Då vart bilen nästan klar för lack, alla gummilister runt dörrarna bort samt dekorlisterna utanpå. Lite strul att få bort de små "trekants"-rutorna bara sad Lossat skruven som håller den tjocka listen med resten sitter som f-n ändå.

Har vart på twins idag och valt ut en lack, kommer bli såå snyggt smile

japp japp smile, lacken kan jag väl ge en liten ledtråd till det är det närmaste man kan komma godis på ett och annat sätt, fast det egentligen kan vara en karamell likaså wink heheh den va klurig vaa ???



andreas_gbg_ skrev:
Då har jag varit och tittat på första stolen som vart omklädd. Inte helt 100% då de övre svarta remsorna vart lite slappa, man kan hoppas på att det sätter sig lite med tiden, annars får det göras om på något sett. Hon som sydde gjorde om det ett par gånger med fick inte till det bra då materialet inte vart speciellt stretchbart som orginalklädseln var. Tycker ändå att det blev riktigt bra.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/974998_mdff6q.jpg

haha du kan gärna slänga in den i sharanene när du ändå kommer att hålla på med ljudbygget i den hehehe tongue

BLEV KANONERS!!!!

Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (5 augusti 2010)

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
andreas_gbg_
5 september 2010 · 1 634 Inlägg

Stått still ett tag. Semester innebär inte mer tid till bilen när man har 2 barn wink

klätt lite paneler till skuffen. Ej fastsatta ordentligt ännu. Kommer göra om dessa vid senare tillfälle när jag bestämt hur jag ska göra.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/989087_km4aam.jpg

Börjat måtta in bakre sidostyckena. Sedan har jag börjat tänka om hur slutstegen ska placeras. Innan tänkte jag sätta 5st ståendes så dom tillsammans bildar en halvcirkel. Men det blir mycket svetsjobb och för att jag nån gång ska bli klar börjar jag fundera på att bygga en plan vägg antingen utav mdf eller med stålreglar som jag skruvar fast stegen i.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/989088_0ip6tq.jpg

Lagt ett lager dämpmatta till utanpå max dampern. Känns som jag lägger ner planerna på att staga taket. Stumt dom fasiken ändå. Är ju inte SPL jag ska tävla i. Kommer dessutom ett innertak i mdf.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/989089_jmxvqq.jpg

Det var allt för idag. Har beställt mer vinyl nu också så det ska räcka till resten av stolarna.

Numera Saab 9-5 Aero -00
hoggeee
5 september 2010 · 258 Inlägg

Ser bra ut! Lycka till smile

BMW 330e "G20 M-sport" (2020)
bobbowiking
22 september 2010 · 48 Inlägg

Det går inte fort, men det blir bra...
Eller vad brukar man säga? big_smile

Hyundai I30 (2008)
andreas_gbg_
22 september 2010 · 1 634 Inlägg

bobbowiking skrev:
Det går inte fort, men det blir bra...
Eller vad brukar man säga? big_smile

Nä det är väl förhoppningsvis så. Det brukar ta fart när första tävlingen närmar sig. Har dock haft dåligt med pengar och inte kunnat handla material. Men nu är iaf vinylen hämtad och lämnad sin sömmerskan. Även fått nya monteringsringar och fått lite idéer på hur brädan skall byggas.

Om 2 veckor åker jag till Billjuds EM i Rotterdam med en teamkompis och då lär man få mycket inspiration.

Mvh

Numera Saab 9-5 Aero -00
nyllet
23 september 2010 · 2 564 Inlägg

rolig tråd. big_smile ska följas...

tack till:
www.MBSCA.com
Twins Twins Bil & Plåt
23 september 2010 · 2 577 Inlägg

ser väldigt bra ut andreas smile, sidostyckena ser skitbra ut ! och juste kör å en mdf vägg som stegen kan sitta i, blir nog hur bra som helst samtidigt som du vinner tid smile

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
andreas_gbg_
17 oktober 2010 · 1 634 Inlägg

Går långsamt framåt. Dåligt med pengar och motivation. Men efter en vecka nere på bilstereo EM så är motivationen på topp. Har äntligen en relativt klar bild på hur saker ska se ut och hur det ska göras. Fortsätter med skuffen för tillfället.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/1008365_gm8tvc.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/1008371_q57bko.jpg

Kommer att göra om väggarna runt om nu. Glipan som syns under mdfplattan där stegen ska sitta kommer att försvinna då jag fyller ut tomrummet runt batterierna med fogskum och sedan klär hela golvet med matta.

Har ännu inte bestämt mig vart säkringar och ljudprocessorn skall sitta. Nu är även framstol nr. 2 färdigsydd smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang