DLS Jetta 2011

andreas_gbg_
25 oktober 2010 · 1 634 Inlägg

Har fått hem resten av inredningen nu. Ganska nöjd med resultatet. Lite korvskinn här och där men tror att det mesta kommer att sätta sig med tiden. Har ju inte kostat mig nånting egentligen så petnoga kan jag inte vara.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/1011542_38gekp.jpg

Hoppas att kunna klä golvet i skuffen ikväll om jag får till igenfogningen av reservhjulsbaljan kring batterilådan.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/1011544_71vjzy.jpg

Numera Saab 9-5 Aero -00
Kofoten carsound.se
25 oktober 2010 · 244 Inlägg

Hehe kul att du komihåg att kommentera wink Lycka till framöver!

Niklas "Kofoten" Bengtsson
carsound.se LjudiBil.com
Importör av Audiopipe i Sverige
Twins Twins Bil & Plåt
25 oktober 2010 · 2 577 Inlägg

ojojoj nu börjar det hända saker igen smile, stolarna blev suveräna ! kommer passa bra med nyansskillanderna tillsammans med lacken smile, ska du klä golvet i svart matta eller blir det en annan färg ?

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
andreas_gbg_
26 oktober 2010 · 1 634 Inlägg

Golvet blir i svart, taket blir nog också svart alcantara, likaså instrumentbrädan. Hade tänkt att klä dörrarna i beige vinyl men det blir nog beige nederdel och svart alcantara på överdelen pga ljudreflexer.

Sedan har jag beslutat att fimpa mätarhuset, kommer bara att bli en digital hastighetsmätare i form av en fartkameravarnare, sedan får jag se om jag sätter in fler mätare för varvtal, tank och volt.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Twins Twins Bil & Plåt
27 oktober 2010 · 2 577 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Golvet blir i svart, taket blir nog också svart alcantara, likaså instrumentbrädan. Hade tänkt att klä dörrarna i beige vinyl men det blir nog beige nederdel och svart alcantara på överdelen pga ljudreflexer.

Sedan har jag beslutat att fimpa mätarhuset, kommer bara att bli en digital hastighetsmätare i form av en fartkameravarnare, sedan får jag se om jag sätter in fler mätare för varvtal, tank och volt.

bra planer på mattan, vinylen och alcantran kommer bli skitfint, synd att alcantra e så jävla dyrt yikes jag hade velat ha det överallt i bilen hehe tongue, haha ska du fimpa det helt yikes, vart har du tänkt att placera digitmätaren sedan ?  haha smart med fartkameravarnaren, finns på mekonomen vad jag vet hehe tongue okok smile, men jag tycker ändå du ska kunna behålla den så bra som möjligt, ändå viktigt att ha reda på binsinen och volt, möjligtvis rpm likaså men men...you are the man and its youre car big_smile, längtar tills nästa uppdate ! lycka till!

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
andreas_gbg_
27 oktober 2010 · 1 634 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Golvet blir i svart, taket blir nog också svart alcantara, likaså instrumentbrädan. Hade tänkt att klä dörrarna i beige vinyl men det blir nog beige nederdel och svart alcantara på överdelen pga ljudreflexer.

Sedan har jag beslutat att fimpa mätarhuset, kommer bara att bli en digital hastighetsmätare i form av en fartkameravarnare, sedan får jag se om jag sätter in fler mätare för varvtal, tank och volt.

bra planer på mattan, vinylen och alcantran kommer bli skitfint, synd att alcantra e så jävla dyrt yikes jag hade velat ha det överallt i bilen hehe tongue, haha ska du fimpa det helt yikes, vart har du tänkt att placera digitmätaren sedan ?  haha smart med fartkameravarnaren, finns på mekonomen vad jag vet hehe tongue okok smile, men jag tycker ändå du ska kunna behålla den så bra som möjligt, ändå viktigt att ha reda på binsinen och volt, möjligtvis rpm likaså men men...you are the man and its youre car big_smile, längtar tills nästa uppdate ! lycka till!

Köper fuskalcantara, man ser knappt nån skillnad och kvaliteten duger gott. Ska försöka få in bensinen åtminstone, får se hur bara. "Allt" hamnar i mitten med ett litet halvrunt diskret hemmagjort mätarhus.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Twins Twins Bil & Plåt
28 oktober 2010 · 2 577 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

TwinsBilOchPlat skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Golvet blir i svart, taket blir nog också svart alcantara, likaså instrumentbrädan. Hade tänkt att klä dörrarna i beige vinyl men det blir nog beige nederdel och svart alcantara på överdelen pga ljudreflexer.

Sedan har jag beslutat att fimpa mätarhuset, kommer bara att bli en digital hastighetsmätare i form av en fartkameravarnare, sedan får jag se om jag sätter in fler mätare för varvtal, tank och volt.

bra planer på mattan, vinylen och alcantran kommer bli skitfint, synd att alcantra e så jävla dyrt yikes jag hade velat ha det överallt i bilen hehe tongue, haha ska du fimpa det helt yikes, vart har du tänkt att placera digitmätaren sedan ?  haha smart med fartkameravarnaren, finns på mekonomen vad jag vet hehe tongue okok smile, men jag tycker ändå du ska kunna behålla den så bra som möjligt, ändå viktigt att ha reda på binsinen och volt, möjligtvis rpm likaså men men...you are the man and its youre car big_smile, längtar tills nästa uppdate ! lycka till!

Köper fuskalcantara, man ser knappt nån skillnad och kvaliteten duger gott. Ska försöka få in bensinen åtminstone, får se hur bara. "Allt" hamnar i mitten med ett litet halvrunt diskret hemmagjort mätarhus.

ahaaa jasså det big_smile, vart kan man köpa den alacantran isf ??? skulle vart kul och klä in något i sharanen smile

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
andreas_gbg_
31 oktober 2010 · 1 634 Inlägg

Vart ute och fixat lite i skuffen idag.

Batteriinstallationen blev kanon, grymt tight att få ner batterierna, börjad tveka att det skulle gå innan jag till sist lyckades pressa i det andra. Kommer att komma nån form av skena eller 2 som läggs tvärs över och skruvas fast i golvet för att hålla batterierna på plats.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/1013333_z0ws1l.jpg

Gjort nya väggar i skuffen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/1013334_zhfwfp.jpg

Kommer bli grymt tight med alla slutstegen, kablar, processorn och säkringar.

Numera Saab 9-5 Aero -00
_DamnIt R1 driver!
31 oktober 2010 · 5 128 Inlägg

Blir riktigt bra! smile

Såg att du har running bull batterier, men tänkte fråga, är Uni bull bra med?

andreas_gbg_
31 oktober 2010 · 1 634 Inlägg

_DamnIt skrev:
Blir riktigt bra! smile

Såg att du har running bull batterier, men tänkte fråga, är Uni bull bra med?

tack wink Har ingen aning. Vet bara att dessa skall vara riktigt bra. Riktigt tunga är dom också roll

Numera Saab 9-5 Aero -00
Twins Twins Bil & Plåt
31 oktober 2010 · 2 577 Inlägg

ser ju skitbra, när lär inte dem springande tjurarna sprina iväg wink hahahahaha tongue, keep up the good work !

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
stRaend
31 oktober 2010 ·

Ser ju riktigt bra ut , blir nog enklare nu när du bytt ut väggarna ibak till mdf istället. Läste att du skulle stoppa i samma saker om du har nu i denna, men vad är det för go' saker? roll

Kommer följas smile

andreas_gbg_
31 oktober 2010 · 1 634 Inlägg

stRaend skrev:
Ser ju riktigt bra ut , blir nog enklare nu när du bytt ut väggarna ibak till mdf istället. Läste att du skulle stoppa i samma saker om du har nu i denna, men vad är det för go' saker? roll

Kommer följas smile

Hej och tack smile

Det är Pioneer ODR huvudenhet + ODR processor
Ny DLS 10" bas, minns ej vad den hette. Nya Nordica tror jag det är. Frontsub.
DLS Scandinavia 3-vägs framsystem
1st DLS A6 till subben
3st DLS A3 till framsystemet

Kan hända att det blir ändringar men knappast till det sämre roll

Numera Saab 9-5 Aero -00
_DamnIt R1 driver!
31 oktober 2010 · 5 128 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

_DamnIt skrev:
Blir riktigt bra! smile

Såg att du har running bull batterier, men tänkte fråga, är Uni bull bra med?

tack wink Har ingen aning. Vet bara att dessa skall vara riktigt bra. Riktigt tunga är dom också roll

Aha, synd! Mina är med tunga som as! smile

stRaend
1 november 2010 ·

andreas_gbg_ skrev:

stRaend skrev:
Ser ju riktigt bra ut , blir nog enklare nu när du bytt ut väggarna ibak till mdf istället. Läste att du skulle stoppa i samma saker om du har nu i denna, men vad är det för go' saker? roll

Kommer följas smile

Hej och tack smile

Det är Pioneer ODR huvudenhet + ODR processor
Ny DLS 10" bas, minns ej vad den hette. Nya Nordica tror jag det är. Frontsub.
DLS Scandinavia 3-vägs framsystem
1st DLS A6 till subben
3st DLS A3 till framsystemet

Kan hända att det blir ändringar men knappast till det sämre roll

låter ju mums big_smile när är det planerat att vara klart? vilka tävlingar tänkte du vara med på? Måste få höra på detta sen bara smile

andreas_gbg_
1 november 2010 · 1 634 Inlägg

stRaend skrev:

andreas_gbg_ skrev:

stRaend skrev:
Ser ju riktigt bra ut , blir nog enklare nu när du bytt ut väggarna ibak till mdf istället. Läste att du skulle stoppa i samma saker om du har nu i denna, men vad är det för go' saker? roll

Kommer följas smile

Hej och tack smile

Det är Pioneer ODR huvudenhet + ODR processor
Ny DLS 10" bas, minns ej vad den hette. Nya Nordica tror jag det är. Frontsub.
DLS Scandinavia 3-vägs framsystem
1st DLS A6 till subben
3st DLS A3 till framsystemet

Kan hända att det blir ändringar men knappast till det sämre roll

låter ju mums big_smile när är det planerat att vara klart? vilka tävlingar tänkte du vara med på? Måste få höra på detta sen bara smile

Skall vara klart till nästa tävlingssäsong är tanken. Elmia blir nog inte av, tycker inte vi har där att göra ens då det är ett värdelöst ställe att tävla på. Sedan är väl inte kalendern för nästa år ens påbörjat så kan omöjligt svara på det smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
Twins Twins Bil & Plåt
6 november 2010 · 2 577 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

stRaend skrev:

andreas_gbg_ skrev:

Hej och tack smile

Det är Pioneer ODR huvudenhet + ODR processor
Ny DLS 10" bas, minns ej vad den hette. Nya Nordica tror jag det är. Frontsub.
DLS Scandinavia 3-vägs framsystem
1st DLS A6 till subben
3st DLS A3 till framsystemet

Kan hända att det blir ändringar men knappast till det sämre roll

låter ju mums big_smile när är det planerat att vara klart? vilka tävlingar tänkte du vara med på? Måste få höra på detta sen bara smile

Skall vara klart till nästa tävlingssäsong är tanken. Elmia blir nog inte av, tycker inte vi har där att göra ens då det är ett värdelöst ställe att tävla på. Sedan är väl inte kalendern för nästa år ens påbörjat så kan omöjligt svara på det smile

du kan ju alltid tävla på dbdragrace smile, fast det är ju inte din gren hmm, kommer inte bli min gren heller i shararnen wink, får nog bli DB-bil av en golf sedan big_smile

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
hjertbro DB Jägare!!
10 november 2010 · 115 Inlägg

Ser skit fint ut big_smile Detta ska följas..!

BMW e90 320i "Violent" (2006)
sigge_
10 november 2010 · 170 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

stRaend skrev:
Ser ju riktigt bra ut , blir nog enklare nu när du bytt ut väggarna ibak till mdf istället. Läste att du skulle stoppa i samma saker om du har nu i denna, men vad är det för go' saker? roll

Kommer följas smile

Hej och tack smile

Det är Pioneer ODR huvudenhet + ODR processor
Ny DLS 10" bas, minns ej vad den hette. Nya Nordica tror jag det är. Frontsub.
DLS Scandinavia 3-vägs framsystem
1st DLS A6 till subben
3st DLS A3 till framsystemet

Kan hända att det blir ändringar men knappast till det sämre roll

Du får nog vänta tills nästa år innan vi får in nordica basarna....

Senast redigerat av siggi (15 november 2010)

Gbg
T-RÖD Hifi Freak
11 december 2010 · 462 Inlägg

Ser bra ut det där Andreas. Kommer du vara klar till Jönköping? Anntar att det är tävling vid Elmia nästa år också?

Har du hört något om nya Nordica basarna? Ska sj bygga om V70.n lite. Med ny instrumentbräda iaf underdelen. + att ja ska försöka konstruera en baslåda som spelar mer neråt. Men fortfarande inte förstöra org linjerna allt för mycket.

Vet du när Nordica 10" kommer? Och vad är förbättringen på dessa gämfört med RW basen?

Grymt snyggt bygge iaf.

Hoppas vi ses på någon tävling under nästa år... Om ja vågar åka ut o visa min bil vill säga.. haha

Mvh Andreas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang